Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ghost Rider is back ! 2022
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.919
    #1   7. nov 2022 Han gør bare det samme som han plejer...

Det er sådan lidt... Meh...

Hvis han er så badass til at køre MC - hvorfor har han så ikke en MotoGP eller BSB kontrakt? smiley

• #2   7. nov 2022 smiley i <B P Fürstenhoff 4 8ver smiley smiley
    Tager fra pulitiet, giver til os fattige. Ægte folkehelt smiley

• #3   8. nov 2022 Åårrr Sajmon, et er og køre stærkt på banen, et andet er og køre som ham på offentlig vej. Det kræver lidt mere fokus, da du ikke lige ved hvad der kommer forude af gamle damer med rollator og folk der lige kan nå over for gult lys.
    Og ja så der selvf underholdningen i det til folket, lidt mere action end div GP baner hvis man er til det her.
    Det er da også maks spænding på Isle Of Mann ik?

• #4   8. nov 2022 Han er ubetinget en god kører - men har det også sådan lidt træls med det han gør. Dels kunne det jo være mig og familien der sidder på vej på ferie i Sverige hvor han så pludselig drøner igennem bagsæderne og dræber min familie. Dels giver hans videoer næring til den antipati der findes imod motorcykler som vanvittige fartdjævle.

Han burde nok få stillet nogle betonklodser op på Anderstorp og så køre vanvittigt der i stedet

• #5   8. nov 2022 Altså det kræver ikke den store sætteskippereksamen at dreje rullen i bund ud af en motorvej og overhale indenom osv. men hvis han/hun har kørt sådan der jævnligt i 20 år så er det da en bedrift, de fleste ville næppe overleve en enkelt sommer smiley

• Sajmon ™

#6   8. nov 2022 #3 - Ja noget andet er at køre som ham på gaden. Men folk sætter ham op på en piedestal som en god MC kører - og min pointe er at hvis han virkelig var det, så havde han nok en BSB/MotoGP kontrakt.
    Der er i min optik, intet imponerende ved at gøre det samme som han gjorde en masse gange for XX år siden.
    Vil man være badass, så gør det dog under ordnede forhold - eller indse at nyhedsværdien i det der, er forsvundet.
    Afdankede landevejs gejlere går der 21 på dusinet af.

Har du lagt mærke til hvor mange der synes IOM er fedt? Har du lagt mærke til at der er spærret af når de kører? Kan du selv se hvor elendig en sammenligning det er? smiley

Jeg vil vædde med at din holdning til det der, ændrer sig hvis han pløjer ind gennem en bil og dræber det meste af en familie. Hvad hvis det var DIN bil han delte på midten? Du ved han slår sig selv ihjel hvis det sker, så i den situation ville der ikke engang være en person du kunne hade...

• #7   8. nov 2022 De gamle film, som jeg så på youtube for nogle år siden, var sådan set lidt fascinerende og spændende, lidt som en actionfilm med politijagt og det hele.
    Den nye er bare ren idioti i mine øjne.

• #8   8. nov 2022 #6: Hvad er definitionen på en god mc kører?
    Hvis man kører 20.000km/år i 30 år på gaden, uden et eneste uheld, er men så en dårligere kører, end en der vinder et mesterskab på 2 hjul og som måske har et par uheld på gaden?

• Sajmon ™

#9   8. nov 2022 #8 - Det kommer jo an på hvilken sammenhæng man ser det i.

Jeg kender flere som jeg aldrig ville drømme om at låne min MC ud til, men som kan køre i cirkler om mig på bane.

Jeg kender også nogen som har flere smadrede baneracere på samvittigheden, end jeg kan tælle til - som jeg ikke ville tøve et sekund med at kalde dygtige motorcyklister på gade.

Men jeg kender ingen som er så hægtet af virkeligheden, som ham der.

Er jeg blevet ældre og mere forundret over den slags? Måske, men den mening har jeg da ret til at have - akkurat som andre må mene hvad de vil. smiley
    Jeg har ikke engang børn, så den del kan jeg ikke sætte mig ind i, sådan helt...

Men jeg kan ikke se noget jeg skulle se op til, eller beundre i den video.

• #10   8. nov 2022 #9: Vi er sådan set enige i, at den kørsel ikke er værd at hylde. Men jeg synes da det er imponerende det aldrig er gået galt for manden.
    Mon ikke det kan tilskrives både held og evner?

• Sajmon ™

#11   8. nov 2022 #10 - Det er bare aldrig gået galt mens han var på film. smiley

Jeg har ingen holdning til hvorfor.

• #12   8. nov 2022 Jeg er enig i at hans bedrifter overvurderes.
    Men jeg er enig i dét, af samme grund som jeg er uenig i at det er forkasteligt fordi tænk nu hvis dine børn blev splattet ud og druknede din kone i deres blod..

Det er som sådan gået galt, også vist på video, i filmene.

Da biler i sin tid kom på vejene, var det mange steder med lovkrav om en til fods gående i forvejen med en fane for at advare folk om der kom en bil.

For 7 år siden ville jeg skulle i fængsel, hvis jeg i mit våbenskab ved mit sværd og mit gevær havde en lille nøglebundst schweizerkniv liggende i et aflåst skrin.
    ... fordi den med "nogen øvelse" kunne fumles åben ved hjælp af kun 1 hånd.

Min søster sagde da jeg var lille, at om 100 år ville folk synes det var konplet sindssygt dengang folk jernede rundt med 100kmt i myldretiden i små blikdåser.

Jeg ser patrick fürstenhoffs film som en blanding af amatør filmkunst, politisk aktivisme, ekstremsport i stil med cykelbud mesterskaber, samfundskritisk kommentar på mentalt vat sveriges trafikkultur, og en kærlighedserklæring til det de fleste motorkøretøjers marketingsfolk appelerer til; det man faktisk kan med en sportsvogn/cykel

Hvis risikoen for død er en dealbreaker, så skulle motogp være stoppet med simoncelli

• #13   8. nov 2022 Vil dog tilføje at don't try at home disclaimeren er helt særlig vigtig når det kommer til ghostrider kørsel.

Kan sagtens forstå man værdsætter sine nærmeste mere end hans kørsel...
    Det behøver man ikke være amish og leve uden internet fordi det kan lede en i fristelse for at synes.

Jeg er bare vokset op med fransk trafikkultur, og føler mig som en fisk tilbage i vandet når jeg kommer til vietnam m.v. og træder ud i trafikken aaaah. Så fredfyldt anarki smiley

Det er en stor del af forklaringen på jeg ikke er det mindste chokeret over kørslen i ghostriders film, og sådan set er enig i kørslen ikke er exceptionelt god.
    Ca på niveau med den gennemsnitlige brazilianske elite motorcykelbetjent.

• Sajmon ™

#14   8. nov 2022 #12 - Der er bare ingen sammenligning mellem de to ting.

På bane eller andre lukkede områder, er der en masse sikkerhedsforanstaltninger, og deltagerne er indforstået med at der er en kraftigt forøget risiko ved det de laver...
    Det faktum at man er på lukket område, med, så vidt muligt, ensrettet færdsel og lille spredning i hastighed eller retning af køretøjer og deltagere - det ændrer hele scenariet.
    Du ved hvad du går ind til - og det gjorde Simoncelli, Joey og William Dunlop og alle de andre som har måtte forlade denne verden på grund af MC ulykker i forbindelse med Roadracing, også.

Forventningsafstemning. Ringer der en klokke?

Hvis du sidder og mener at "det er forventeligt" eller "en kalkuleret risiko" at en MC kommer flyvende igennem trafikken med, til tider, 200km/t over de øvrige trafikanters hastighed, så har du en alvorlig brist.
    Som sagt, ændrer du jo helt sikkert mening hvis en af dine kære må lade livet på den konto.
    Alle mennesker er en eller andens datter, søn, bror, søster, mor, far, onkel, nevø, niece, tante osv osv osv - så på nær et par stykker som jeg ikke vil nævne her, er der altid nogen som vil blive savnet, hvis der sker en ulykke som følge af den slags kørsel.

Hans videoer er ikke meget andet end "15 minutes of fame" - og så synes han sikkert han har en fortabt ungdom der skal genoplives.
    Der er langt flere mennesker og biler på vejene, og der er helt andre forventninger i spil, end for 20 år siden.

Jeg kan ikke engang huske hvad han hed, men der var for et par år siden, en eller anden pølle på en GSXR1000, som optog alt hvad han lavede af komplette tåbeligheder i trafikken - som blev det der fældede ham.
    Flinker fyr - men han gjorde det for at gøre oprør på vegne af danske motorcyklister.
    Jeg har personligt ikke brug for sådan en nar til at "tale min sag", og jeg har på ingen måde brug for at identificere mig med den slags mennesker. Han sidder vist stadig i fængsel. smiley

#13 - Der er meget få, eller ingen som kører 200km/t hurtigere end alle andre i Vietnam, eller for den sags skyld Frankrig.

Prøv at slå ordet "empati" op i en ordbog...

• #16   9. nov 2022 Forventer du at sende din mc gennem forruden på en bilist med en sammenlagt hastighed på over 100kmt?

Du ved risikoen er der..

Nej? Hvorfor kører du så mc på veje med 70grænse og modkørende færdsel?

Det er muligt du selv vurderer du har kontrol over det.

Men du ved risikoen er der.

Ergo spiller du hasard med dit liv ved at køre mc.
    Og hvad er endnu værre du spiller hasard med andres liv.

Du har det tilfælles med ham resist eller hvad han kaldte det, at du mener du har selvkontrol nok til at udsætte andre uskyldige for den fare du udsætter dem for.

Og det kun fordi du synes det er sjovt.

Prøv at slå navnet narcissus op smiley

• Sajmon ™

#17   9. nov 2022 Jeg går ud fra du slettede dit komplet tåbelige indlæg #15, fordi du indså det var netop det... smiley
    For det var det sgu...

#16 - Intet af det du skriver, giver synderlig mening.

Alle spiller hasard ved at stole på at de andre har styr på hvad de laver. Men jeg kører ikke som ham - og det er nogle år siden jeg sidst har kørt på gade, fordi der mangler noget derude. Jeg har aldrig, og vil aldrig nogensinde pendle på MC.

Som sagt - kan du ikke se forskellen på at opføre sig forudsigeligt og indordne sig til de trafikale forhold - og så at komme flyvende på kryds, tværs og sidelæns med 200km/t over hvad alle andre kører - så er der ikke noget vi to kan nå til enighed om indenfor det her emne...

Mon ikke det er derfor der er så få der gør som ham ude i trafikken?

Er det en mulighed, at det er dig der tager fejl?

Hvad siger du til det, Narcissus?

• #18   9. nov 2022 Det var vist dig der skrev #15 og slettede det igen?

Jeg har kun skrevet #16

Da jeg kom herind idag og tjekkede notifikationer stod der noget om empati først i det sidste indlæg i den her tråd.
    Det må have været #15.
    Jeg sad ikke og kiggede numre og antog du bare havde rykket det ned sidst i din kommentar istedet.
    Men du må have skrevet to indlæg fordi du færst læste #12 eftet at have trykket send kommentar med din respons til #13.

Skal ikke kunne sige det.
    Men synes det er sjovt den der udviser komplet mangel på empati ift patrick fürstenhoff, skyder mig i skoene at jeg må have forståelse for hans projekt fordi jeg ingen empati har.

Det blev kun sjovere nu hvor du skyder mig i skoene at have slettet et indlæg, lige efter du selv har gjort det.

Ups smiley

Det er vist bedst for alle du ikke kører mc på vejene mere smiley

Du skriver jeg ikke kan se forskel på ghostrider kørsel og normal kørsel smiley hva!? smiley
    Og du siger jeg ingen empati har og er nacissist smiley

Gal en flab man kan få lov at være når det er en selv der er dørmand smiley
    Holde den gode tone jo tak. Flot eksempel.

Men jeg må give dig den respekt du fortjener for at medgive mine hovedpointer.

Du siger også det jeg skriver ikke giver synderlig mening.
    Det tager jeg som et kompliment når det kommer fra dig angående det her smiley

• Sajmon ™

#19   9. nov 2022 #14 er redigeret med svaret til #13 - så nej #15 var ikke mit. Så havde det stået på listen over forumsvar. Mega kompliceret at regne ud... smiley

Intet af det du ellers skriver, passer på noget som helst.

Hvilket "projekt"?

At blive set på youtube er vel dårligt værd at gøre et projekt ud af. smiley

• #21   10. nov 2022 Det er jo som at møde med en bidsk køter..
    Uanset om man så prøver at række hunden en lammekølle så gør kræet bare dumt som det er.

At reducere hans projekt til "at blive set på youtube" siger mere om dig end 1000 billeder smiley

Jeg citerer wikipedia for dig.
    "Ghost Rider" is the alias used by a Swedish motorcycle stunt rider, called "probably the most famous flaunter [sic] of road rules the world has ever seen", whose internet videos have achieved a "cult following" with millions of views.

Så kan du måske gø lidt af wikipedia og føle du er for chef til at lære noget.

Hvis du ikke kan indrømme egne fejl, så mister din kritik af andre det meste af sin værdi.
    Ikke fordi du ikke kan se dig selv.
    Men fordi du kun kan se dig selv.

Blive set på youtube pffff ahva!?
    det snot fandtes ikke engang da han startede.
    Som om han er en eller anden gennemsnitlig attention whore

Respektløs adfærd

• Sajmon ™

#22   10. nov 2022 Korrekt - attention whore. Ik en skid andet, i disse dage. Jer begge to, faktisk. smiley

Du siger jeg mangler empati for ham. Hvorfor jeg skulle have det, mangler du stadig at forklare.

I samme ombæring kan du forklare hvorfor du mangler empati for de mennesker, hvis liv eller førlighed HAN risikerer med den kørsel.

Jeg siger bare hvad min holdning til hans tåbeligheder, er. Holdninger er ikke rigtige eller forkerte - det er bare holdninger.
    Det er dit problem du ikke fatter det.

Resten af det du skriver, er som sædvanligt noget fordrukkent sludder. smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #23   18. nov 2022 Idioti på højeste niveau! Om du hylder sådan noget, tja, så er og bliver du i min optik genstand for Low IQ og et rendyrket fjols! Længere er den ikke! End!

• #24   20. nov 2022 #22 Du skulle udvise empati fordi det er dig der foreslår at jeg slår ordet op i en ordbog.
    Feje for egen dør, når man bor i et glashus smiley
    Jeg hár skrevet jeg sagtens kan forstå folk ikke vil dele vej med ham.

Og tak jeg forstår udemærket forskellen på holdninger og fakta. Din evne til at føre en konstruktiv debat er godt nok imponerende ringe.

Så har du misforstået hvad iq er for en størrelse.
    Det har så vidt jeg kan se ikke nogen indflydelse på hvilken lejr man tilhører.

Jeg har pendlet rigtig meget på mc, i myldretids trafik. I storbyer.
    Jeg elsker det. De fleste hader det.
    De fleste af dem der hader det synes os der elsker det er åndssvage.
    Og vice versa smiley
    Fred være med det.

• Sajmon ™

#25   20. nov 2022 Din evne til at føre en konstruktiv debat er godt nok imponerende ringe.

Jeg tror godt de fleste er i stand til at se hvem den udtalelse i virkeligheden gælder for... smiley

Kommentér på:
Ghost Rider is back ! 2022

Annonce