{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

CFMoto 250cc 172mm cvt problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har for et stykke tid siden købt en godt medtaget kineser buggy til ungerne.
Vi har fået motoren til at gå rigtig fint MEN hver gang de skal til at sætte i gang giver buggyen et ordentlig ryk og hopper lidt den første meter.
Når først den kører går det rigtig fint.

I dag prøvede jeg at løfte bagenden for at se efter om der var noget at se bag cvt dækslet når man langsom øgede omdr. på motoren.
Remmen kørte fin rundt og kravlede stille op ad remhjulet og pludselig gav det et ryk og så drejede hjulene.
Når jeg kigger på div. videoer på youtube har de en noget mere blød tilkobling, tænker heller ikke det ville være rart med sådan et ryk på en scooter.
Mit viden om det cvt er voldsomt begrænset da jeg desværre aldrig har kørt eller rodet med scootere.
Efter min bedømmelse ser alt fint ud, ingen blå pletter på svinghjul, fint med belægning på kobling, ny rem og nye ruller.
Den skulle minde meget om Gy6 og Honda cn250.
Er der noget der har en ide om hvor jeg skal begynde at kigge hen?

På forhånd tak.
MVH Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CFMoto 250cc 172mm cvt problem
  • #1   29. nov 2022 Jeg tænker umideelbarr slyngkoblibgen går trægt.

    Evt er fjedrene i slyngkoblingen rustet eller har sat sig skævt el.lign så den slynger ud meget pludseligt.
    Evt evt er koblingsklokken rusten indvendig og bider derfor lige hårdt nok når koblingen slynger ud i klokken.

    Det sku gerne være glidende tilkobling uden nogen ryk udover selvfølgelig den rykker patterne om i armhulerne hvis man accelerer hårdt, men sku ske i et enkelt smooth ryk


  • #2   29. nov 2022 Perfekt.
    Mange tak for svaret.
    Jeg vil prøve at skille koblingen ad og kigge nærmere på de bevægelige dele i selve koblingen her senere i dag.
    Jeg skal nok vende tilbage med en update.


  • #3   29. nov 2022 Det kan også være kileremmen er slidt for tynd.
    Det har jeg prøvet en enkelt gang på en scooter hvor den greb, slap og greb igen i starten. Dog viste det sig kun ved hård acceleration, ved halv gas var der ikke noget.

    Du kan evt starte den uden cvt cover på, og se hvad der foregår. Det giver nogen gange sig selv.

    Du burde nemt ku finde minimum bredde på remmen vha google, eller dimensionen på en ny rem.

    Kan du trække remmen rundt mellem forreste remskiver uden den griber fat og tvinger motoren rundt, så glider remmen alt for let mellem forreste remskiver, formentlig fordi den er slidt for tynd eller remskiver er fedtede el.lign.


  • #4   29. nov 2022 Remmen er helt ny og det hjalp ikke.
    Jeg har haft startet den uden cvt cover og syntes ikke det så træls ud på nogen måder men jeg vil prøve at skille koblingen helt ad og smøre delene som du beskrev men der skulle bruges en 41mm top så den må jeg få skaffet i morgen.
    Men den opfører sig meget som du beskriver med at koblingen ved øget omdr pludselig hopper ud og får for hårdt fat.


  • #5   29. nov 2022 Hvis det er til at adskille remskiverne, så kan en skruestik også bruges, det gør jeg altid når jeg roder med CVT på scootere, så slipper man også for at få kobling og det hele skudt op i knolden når møtrikken er løs. smiley

    Møtrik ned i skruestik, spænd til, og så en klud om remskiver så man kan komme til at dreje. smiley


  • #6   30. nov 2022 Jeg har købt en stor svensknøgle.
    Sætter den på og banker sådan her https://youtu.be/aEDdglsl9PM

    Virker på alle størrelser, den har tjent sig hjem i besparelser gennem årene den svensknøgle.
    Personlig min yndlingsmetode.

    Der skal ikke fedt eller olie i koblingen, ellers begynder den måske at glide.
    Men ud fra hvad jeg har set på de kina buggyer så bliver der temmelig snavset og irret bag deres vario cover, så det er muligt koblingen lige skal renses ud så den kører smooth igen


  • #7   30. nov 2022 Jeg var på vej ud for at hente den 41mm top da jeg så svensknøgle tricket, det var godt nok ellers smart!!
    Der var umiddelbart ikke noget at se og mærke på koblingen, alt kørte ok med den centrale fjeder monteret, ingen ir eller snavs.
    Da jeg så fik den skilt ad var der stadig fedt om akslen med lejerne og det gik som smurt.
    Men de 3 arme hvor koblingsbelægningen gik en smule træg på akslen.
    Nu blev det renset/monteret og den kører perfekt!! super fin og blød tilkobling og den havde nogle vibrationer før som nu også er væk.
    Så Liaw du ramte fuldstændig rigtigt.
    Mange tak for svar og løsninger.
    MVH Simon


Kommentér på:
CFMoto 250cc 172mm cvt problem

Annonce