3.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Aygo, C1 eller en helt tredje? Aygo, C1 eller en helt tredje?

Hej med jer!

Er der nogen der har erfaring med toyota aygo eller citroén c1? Eller en helt tredje for den sags skyld, eneste krav er, at den skal være ny og køre langt på literen! De 2 nævnte koster omkring 130 fra ny af!

Glæder mig til at høre erfaringer/forslag smiley

Mvh
- V23 -

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aygo, C1 eller en helt tredje?
  • #1   12. apr 2008 jo arbejder hos citroen som mekaniker, og c1 er en udemærket bil hvor vi ikke har haft de store fejl på, mener det kun kan være lidt utæt for vand ved bagklap, men teknik messigt er det stort set en toyota og det virker fint. hilsen karl johan
    ps mener dog den koster mindre end 130

• #2   12. apr 2008 Ok, tak for det Karl Johan smiley

Ja, du har ret, den koster omkring 110k! Cool!

• #3   12. apr 2008 Toyota Aygo, Citroen C1 og Peugeot 107 er vel i bund og grund den samme bil...

• #4   12. apr 2008 - v23 - Jeg er selv toyota mekaniker. alle bilerne er lavet i samarbejde med hinanden i 1.0 er det toyotas motor og diesel er det fransk motor. jeg har oplevet oliespild ved den franske diesel allerede ved 60000 km og toyotas motor har jeg ikke set noget ved endnu. den køre sgu fint.. og er til at få for rimelige penge

• #5   12. apr 2008 Jeg har lige i denne uge bestilt en Aygo.

Det var der flere grunde til:
    1) der er 3 års garanti kontra 2 år på C1, 107
    2) der er kortere leveringstid (fik at vide at der er ca 7 mdr ventetid på en C1 fra en Aut. forhandler) og ca 3 mdr hos toyota
    3) deesign mæssigt syntes jeg aygo ser mere fix ud....

• #6   12. apr 2008 Nichlas - hva for n motor har du købt din aygo med?

• #7   12. apr 2008 Tak for jeres svar!!

Ja, aygo er mere fiks i designet.. Jeg vidste sgu ikke at de alle bund og grund var den samme bil !

Men gælder dette også mitsu colt og chev matiz? Disse nævner jeg, pga. deres forsikringstilbud.. Pt giver jeg 12k årligt for ansvar, kører i en mondeo - Omkring 9 på literen.. Det er bare ikke godt nok..

• #8   12. apr 2008 v23 - det tror jeg ikke de er. men synes nu du skal tage ud og køre en de forskellige biler og se dem hvordan de køre. men husk nu at hva de biler bliver oplyst til at køre kan du nok trække 3-4 km literen fra da. det er ud fra nogen bestemte facts de køre de km.

• #9   12. apr 2008 Konen har en C1 benzin - den har trillet 51.000 km på et års tid. Udover et defekt sidespejl og utæt køler (skiftet på garantien) har vi ingen problemer haft.
    Åbner du motorhjelmen står der Toyota på det meste. Det erer jo en 4-cylindret Yaris motor minus en cylinder.

Konen kører en del i kø og derefter løber den stærkt resten af motorvejen. Alligevel er gennemsnittet mellem 18-20 km/l.

I mine øjne er det en kompakt kasse, der står godt fast og forholdsvis hurtig. Eneste minus er at konen føler sig lille mellem de andre store biler.

• #10   12. apr 2008 Nichlas
    Det største plus er så nok at den dag du skal af med den igen, får du mere for den end de 2 andre, da Toyotaén holder prisen bedre....
    Alle 3 biler er 97% Toyota....

Thomas.

• #11   12. apr 2008 dan A - Ja, jeg må tage ud og prøve de forskellige, det bliver jeg nødt til.. Mht. benzinforbruget, så er deres gæt selvfølgelig ret optimistiske - jeg ville bare gerne op på i hvert fald 20 ved blandet kørsel!

Petrolhead - Det gav en masse tanker :-).. Panda`en er bare lidt fesen tror jeg, men i den klasse må man jo gå på kompromis - Jeg prøver lige at finde diverse anmeldelser om den, og så tager jeg den derfra!
    Tak for dit lange indlæg!

C1 - Colt`en er jeg ret hooked på, den er billig og kører langt på literen, ydermere har de som sagt det der forsikringstilbud hos misu der virkelig er til at føle på! Helt klart med i mine overvejelser!

• #12   12. apr 2008 Hvad med den koreanske søster - kia picanto, den er ofte nævnt i sammenhæng med aygo, 107 og C1.
    En bil der kører rigtig fint, langt på literen - og så tror jeg den er lidt billigere end de tre andre. Men personligt har jeg nok også mere tiltro til toyota, selvom kia faktisk følger ret godt med.

• #13   12. apr 2008 jeg har en kia picanto og har intet at udsætte på den efter 50000 km.. min svigermor har købt en fiat panda og den har været på værksted ca hver måned i det halve år hun har haft den.. dermed ikke sagt at det ikke kan være en mandagsmodel..

• #14   12. apr 2008 dan A
    Købte en Aygo 1,0 komfort plus
    (valgt at aircon kunne jeg ikke undvære hehe)

Jo, glemte lige at sige at vægaftgiften/grønafgift kun er 520 kr helårligt.....sparer lige 2 k om året fra at gå fra en civic 1,3 75 hk til aygo 1,0 68 hk.....og forsikringen er også billigere....og civic´en er fra 95 smiley

• #16   12. apr 2008 Tilslutter mig lovprisningen af en Aygo med komfort plus pakke.
    Vi har haft vores siden juli 2006 og er rigtig glade for den.

Motorvejskørsel med 140 km/t er en "lidt" støjende oplevelse, men det er heller ikke der, vores sædvanlige kørsel ligger.

Vi fravalgte C1 primært fordi, der ikke ligger en forhandler i nærmeste by.
    Valget mellem Peugeot og Toyota lå dels i den pris, de ville give for vores brugte bil og at Toyota også lige havde en demobil stående i den ønskede farve og med komfortpakken.
    Så er "vores" Toyota-sælger også motorcyklist, det er ikke det væsentlige, men tæller selvfølgelig med på positivlisten.

Mvh. Lisbeth

• #17   12. apr 2008 ". Både Fiat Panda og Kia Picanto røg komplet igennem den omfattende Euro NCAP crash-serie med kun 3 points, og når man tager i betragtning, at beg­ge modeller er helt nye på markedet, kan man bedre forstå, hvor­for modellerne er relativt prisbillige."

Sikkerhed betyder sku meget.....link http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=2033

Aygo har 4 stjerner ud af 5---

• #18   12. apr 2008 Nu arbejder jeg selv med Mitsubishi og jeg kan klart anbefale Colt'en. Det skal dog siges at jeg endnu ikke har kørt 1,1'eren der er en 3 cylindret 75 hestes motor.
    Omkring Aygo, C1 og 107 har jeg hørt at det ikke kan betale sig, at købe Diesel udgaven, uanset hvor langt man kører, pga. den simpelthen er for dyr.
    Men jeg taler, naturligvis, mest for Colt'en og for 2100,- om året incl. kasko? Det er da okay, selvom den starter ved 130k. Colt'en har derudover også et bagsæde der kan rykkes frem og tilbage efter alt afhængigt af om man skal have passagere eller bagageplads.
    Det skal herudover også siges, at Chevrolet er kommet med deres nye Aveo, som er afløseren til deres Kalos, den er ikke en hurtigløber og er noget blødere i affjedringen end Colt'en men derudover en okay bil.

• #19   12. apr 2008 Hvor er jeg glad for alle roserne, for jeg har også lige købt en Aygo (Lev tid 3½ måned).
    Poul
    Som dermed efter 12 år siger farvel til en MR2 årgang 85

• #20   13. apr 2008 Jeg ville helt klart vælge Colt'en.. Har dog kun prøvet 1.3'eren, men selvom den kun har omkring de 100 hyppere (mener jeg) kører den rigtig godt. Den føles hurtigere end den er, og motoren lyder alt for godt når den får lidt at leve af på trods af at det er en 1.3!! + som andre nævner forsikringen er nice, bortset fra at man får den der forbanede sorte boks med i bilen..

Men når jeg ser på de biler du overvejer, er det nok ikke den samme ide om hvordan en bil skal være vi har smiley

Næstefter Colt'en ville jeg nok vælge Aygo'en.. Har kørt Yarisen som er en kanon bil i dens klasse.. Og kan kun forstille mig at Aygoen er noget af det samme bare langsommere.

Ellers hvis du abonnere på FDM's medlemsblad har de faktisk testet en masse biler i den klasse i denne måned.

Topscorene var:
    toyota Aygo
    Kia Picanto 1.1 Motion
    Fiat 500 1.2 Pop
    Opel Corsa 1. 0 Essentia
    Citroen C1

• #21   13. apr 2008 Jeps og hvis man virkelig vil flotte sig, kan man jo købe en Colt CZT som er en 1.5l turboladet motor, se den er spas, men det er prisen jo så ikke. ;P
    Det skal dog siges at boksen kun "hjælper" forsikringen HVIS det går galt. Og efter lidt research vi har lavet er omkring 75-80% af uheldene der der bliver meldt til forsikringen parkeringsskader eller skader ved lav fart. Desuden kan man også bruge boksen til at finde bilen, hvis den bliver stjålet. Det var der en der gjorde med sin Lancer, man skal dog have kontakt gennem Alka først... smiley

• #22   13. apr 2008 Det er altså for sjovt ..... smiley
    Jeg tror ikke på, at en biltyv med bare en smule ære i behold ville stjæle en Aygo ..... smiley
    Hvor meget respekt eller mangel på samme, ville det lige give blandt "kollegerne" ??? (fnis)
    Hvis de stjal min, ville de eddermagme få smæk !!!!
    OK ..... ved godt det var en useriøs sidebemærkning smiley

Mvh. Lisbeth

• #23   13. apr 2008 Kan også tilslutte mig køberne af en Aygo, Jeg har købt en til Kæresten.. en Aygo 1,0 5dørs + blue med alufælge, og 3 års fuld service, undervognsbehandlet osv osv "blue er en udstyrsmodel, med bluetooth og nogle andre små specielle småting, mobiltelefonen går automatisk gennem radio" .. Det blev den fordi at den vinder prisen på billigste bil over 5 år, bla fordi at den modsat andre "billig" biler.. så er den lavet med generelle billige stumper "betyder billigere service" mange andre billige biler har en del dyre ting, og nogle rigtig billige dele som kompancere for prisen.. "jeg tror i bund og grund at hun bliver glad for den" smiley

• #24   13. apr 2008 Jeg har også været igang med at kigge på bil. I starten var jeg lidt vild med aygo'en, men da jeg kører motorvej hver dag var der for meget støj fra den lille motor. Så kiggede jeg kia picanto og fiat panda, men da der er visse ting jeg godt vil have i en bil ville de begge komme op i pris. Så nu har jeg bestemt mig til en helt anden - Mazda2 - årets bil i Danmark og 5 stjerner i EuroNcap. Den bliver lidt dyrere, men til gengæld får man meget mere bil for pengene.

Men jeg synes stadig Aygo'en er sød og dem jeg kender der kører i "trillingerne" er glade for dem.

Kommentér på:
Aygo, C1 eller en helt tredje?

Annonce