Grubling {{forumTopicSubject}}
Var på vej i seng og kom til at spekulerer på om der nogen derude som ejer en motorvejsmissil af en motorcykel på 1000cc+ som aldrig har prøvet at gå 300+ km/t, fordi de ikke tør?
Vil gerne selv op og eje en liter bike på et tidspunkt, men er bare bange for, at jeg ikke kan lade vær med at teste lortet af bare én gang i mit liv og det skræmmer mig ad h til. Min ene halvdel siger at jeg ikke kan eje en superbike uden at have makset den helt ud og den anden halvdel siger at det behøver du aldrig at finde ud af.
Er jeg den eneste som har det sådan?
(Opfordrer selvfølglig ikke til at køre for stærkt, men feks på Autobahn)
Tak og godnat
feb 2021
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 46
Jeg har haft en sådan,men (heldigvis) indså jeg mine begrænsninger og hvordan andre trafikanter kan reagere når du kommer susende et godt stykke før 300 km/t.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.029
Kører du på en landingsbane eller en tom tør bred og lang lige motorvej så føles 250 langsomt.
Kører du 60 kmt i en skov med tætstående træer, eller 100kmt mellem bilerne på en indfaldvejs til københavn, så føles det ekstremt hurtigt.
Jeg topfartstester som regel ikke maskinerne, men når jeg har haft sportscykler så har det været for at bruge dem til det de er beregnet til.
Jeg har selv kørt 21 sæsoner og stadig ikke haft et voldsomt uheld, men jeg har så heller aldrig stillet mig selv det spørgsmål du stiller os. Ku ik falde mig ind at overveje.
Selvfølgelig findes der folk der køber superbiler og superbikes selvom de er har speedometerfobi.
Måske er de typen der synes gyser film er underholdende, og så giver det mening at købe en superbike selvom man er bange for den og bange for sig selv.
Måske vil man bare score interesserede blikke fra andre mænd, og så er det heller ikke den værst tænkelige forbruger strategi.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.363
Måden er, du finder en motorvej tidlig om morgenen, ruller et godt stykke derudaf og kontrollerer om de er ved at stille noget fartkontrol op og om der ellers er fri bane.
Så vender du om og slipper svinet løs for fuld rulle. Når du lander igen, er du dejlig afslappet og din nysgerrighed er stillet. Hvis det gik godt, kan du fortælle andre om det, ellers tager du oplevelsen med dig i graven.
maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.112
Mindes stadig dengang jeg som 16 årig fik lov at låne min far’s MZ TS 150, den føltes som et missil på 2 hjul
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.819
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 479
Jeg prøvede 2.5 fordi jeg er har brug for en voksen.
Men nu er det prøvet. Og jeg har ikke brug for det igen
300 har aldrig været et mål
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.363
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.819
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 479
Grubling