787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjælp til teknologieksamensprojekt? Hjælp til teknologieksamensprojekt?

Hej.
Jeg skal til at skrive mit eksamensprojekt i teknologi, og i den forbindelse vil jeg gerne arbejde med en alternativt drevet knallert/scooter. Nu er problemt så bare det at jeg gerne vil have fat i nogle af knallert/scooter producenterne som netop arbejder med lidt alternativt energi, problemet er bare at dem der arbejder med det, kan jeg ikke komme i kontakt med, der er blandandet Honda og Suzuki som arbejder med nogle brændselscellebiler.

Er der nogen der ved noget om hvordan jeg kommer i kontakt med disse to eller andre som også arbejder med den slags fremdrift? Det behøver ikke nødvendigvis være knallerter, biller og MCer er også gode nok.

Eventulle andre energiformer vil også være interessante at få fat i, gerne noget man er i stand til at konstruere i værkstederne på en HTX uddannelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til teknologieksamensprojekt?
  • #1   29. apr 2008 et langskud

men prøv at løbe Haldor Topsøe lidt på dørene, de arbejder indenfor feltet.

Alternativt Dantherm de har udviklet brændsels celle drevet strømforsyning/backup til eksempelvis tele installationer, typisk BTS sites for mobil etc.

det er ikke lige transport med dog noget af den energi vi ser i fremtiden.

jeg kender ingen jeg kan henvise specifikt til nævnte steder jeg kan henviser til

• #2   29. apr 2008 Kan du ikke snakke med DTU? de har jo før været med i konkurrencen om at lave miljø rigtige biler der kører på alternative brændstoffer?

• #3   29. apr 2008 Tak for hjælpen. Jeg har prøvet at kontakte DTU på e tidligere tidspunkt, men de svarede ikke. Dog har jeg til tidligere fået svar fra Risø så jeg håber lidt at de også kan hjælpe mig denne gang. Det er mere jeg vil gerne have fat i nogen der arbejder med udviklingen specifikt inden for transport.

• #4   29. apr 2008 tja, tror sku du for svært ved at lokke noget ud af dem, det er jo "konkurrence" indbyrdes mellem viksomhederne... Er selv ved at skrive teknologi projekt så forstår dig godt

• #5   29. apr 2008 Jaa, det eneste jeg vil vide er sådan set det man har set i de forskellige programmer så som Top Gear hvor de viste fremtidens Opel der kørte på brændselsceller, det er sådan set bare den jeg godt vil vide noget mere om, og det dur desværre ikke kun at have wiki som kilde.

• #6   29. apr 2008 hmm, nej wiki er ikke altid nok... Hvis det var mig ville jeg nok snakke med Toyota, de er vist længst fremme med alt det miljø halløj og måske du kunne finde ud af noget på island, de har jo brugt brint busser deroppe i et par til deres offentlige transport

• #7   29. apr 2008 Hvis du kan engelsk er http://auto.howstuffworks.com/alternative-fuel-channel.htm en god side at tjekke ud.

Mvh. Mathias

Kommentér på:
Hjælp til teknologieksamensprojekt?

Annonce