{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

svejsning i rustfrit {{forumTopicSubject}}

ville jo lige skifte ulden i min rustfri Yoshimura, troede det var enkelt, men sikke et job...

5 nitter ville ikke ud så dem fik jeg endelig ud med et 5 mm. murebor med slag på.

Resultat : 5 huller der er lidt for store til de nye popnitter...

Kan man svejse en "klat" på i hullerne og så efterfølgende bore dem op igen til 5 mm, det skal jo som såden ikke holde til ret meget, bare det er gastæt ???
Har hørt lidt om at det skal være speciel tråd til rustri, og har kun adgang til en alm. bærbar svejser.

Ellers nogen ideer, kemisk metal kan vist kun holde til 300 grader.

MVH Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svejsning i rustfrit
  • #1   2. maj 2008 Du skal have en med et TIG anlæg til lige at lægge lidt tråd i ...Eller måske købe nogle 6-7 mm popnitter og så bore de andre huller op !

  • #2   2. maj 2008 Det kan man godt. Gå ind til en rustfri smed, da du skal have svejste med TIG. Der lægger man et stykke kobber med samme bue på bagsiden, til at tage varmen, og så kan man lukke hullerne, så der kan bores nye. Det skal dog siges at der skal en øvet smed til jobbet, så man undgår alt for meget slibning. Det vil sikkert ikke blive helt så pæn som før.
    Husk altid at have gode skarpe bor af prof kvalitet til at bore i rustfrit stål. Ikke hobbybor, da de bliver for sløve hurtigt, hvorved de varmer stålet op, så den bliver som hærdet. Er stålet blevet hårdt, er det svært at bore videre...
    PS: jeg har arbejdet med rustfrit stål i mange år smiley


  • #3   2. maj 2008 jeg tror også eg ville sætte nogle større popnitter i så kan du nemy bore dem ud en anden gang

  • #4   2. maj 2008 Peter hvor er du fra?

    Jeg har en TIG svejser stående hjemme lige klar til en opgave som dette, men jeg ville anbefale at du køber nogle større nitter så er den skid slået.

    Jeg kan fanges på thomas@erlinord.dk

    Thomas


  • #5   2. maj 2008 Et murebor. Nej nu har jeg da aldrig skidt så tyndt. Jeg vil korte den op, lige på den anden side af de gamle huller. Det andet bliver noget klamp. Så skal man til at slbe, og så kan man ikke bore det ordentlig op. Osv. osv.
    Nej få lortet skåret af og start på en frisk, med nogle nye huller.

    Murebor smiley


  • #7   2. maj 2008 kan godt lave det men bor dsv på fyn ....... nr.broby

  • #8   2. maj 2008 Du sætter bare nogle større rustfri nitter i , med mindre du har fået boret dem op til 12mm huller :-), og så med et murebor, hvad sker der for dig. smiley

  • #10   2. maj 2008 STØRRE NITTER - så behøver du ikke at svejse !

  • #11   2. maj 2008 Sådan Rasmus. Så skal jeg ikke til at tilbyde min hjælp smiley

  • #12   2. maj 2008 Er det normalt at skulle skifte sokker på en potte...... : )

Kommentér på:
svejsning i rustfrit

Annonce