{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

MASSEHYSTERISK CIRKUS ! {{forumTopicSubject}}

Lever i bedste velgående her på mcg - og pt. kører der ca. 3 tråde om dødsulykker - og "PAS NU PÅ, LIVET ER FARLIG" - som om vi ikke godt ved det ! Fra første dag af, hvor vi mennesker satte vores ben på jorden, har det vigtigste været for at sikre artens overlevelse, været at PASSE PÅ OS SELV OG HINANDEN - og egentlig ser det jo ud til at, vi har meget godt held med at overleve som art.
Derfor kunne det pokker mig være "LIVSBEKRÆFTENDE" for os alle, at vi kunne nedtone hysteriet omkring mc ulykkerne, da de ikke engang bliver brugt som en form for "et minuts stilhed" til "ÆRE" for den sidste afdøde, men derimod mere som debat og diskussions emne for vi levende. Og hvorfor og hvem får glæde af at vi skal skræmme hinanden nærmest fra vid og sans, så nogle måske mister lysten til det hyggelige mc liv ?


Fandt dette på LEKSIKON om MASSEHYSTERI :

Selvom flokmentalitet og massehysteri kan være en vigtig overlevelsesfaktor for dyr, er viden og kritisk sans en bedre faktor for mennesker i avancerede globaliserede samfund.


God´ sommer til jer alle ;0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MASSEHYSTERISK CIRKUS !
  • #1   8. maj 2008 de ting man kan dø er oftest også dem man lever for... fx sex, mc, flæskesvær og simpsons... uhm... øh der knækkede filmen et sted... men i fik vel pointen

  • #2   8. maj 2008 Jeg vil smutte hjem i haven og gi´ begge rollingerne en is.
    Bagefter vil jeg smide deres gennemsavlede tøj i vaskekurven. 8o)

    Go´ sommer


  • #3   8. maj 2008 Hørt Helle B.. smiley

  • #4   8. maj 2008 øh ok... pas på ikke at ryge med ind i vaskemaskinen

  • #5   8. maj 2008 Ja jeg er også ved at brække mig over det.

    Hallo kammerater, er i lige startet med at køre MC,eller er det først de seneste par år i er begyndt at læse nyheder.
    Der intet nyt under solen. Udover vi er blevet flere. And guess what ! Så er der flere på mc der dør. Det ka' sku' da ikke være så svært at forstå.

    Men det er som om at "Når vi nu kører MC. Så er vi et broderskab" Og så skal vi i fællesskab sørge over de dræbte. -Jeg brækker mig. Jeg sørger den dag en af min bekendte eller familie dør. Om det så er på MC eller en af blodprop.

    At. Hr hul, fra Øster Bøvsebjerg omkommer på MC, rager mig en høstblomst. Det eneste vi havde tilfælles var at vi begge kørte på MC.
    OG HVAD SÅ?. Skulle jeg så sørge mere over ham, end cykelisten der bliver mast på nørrebrogade. Nej vel.

    Tag jer sammen, eller tag bilen.




  • #6   8. maj 2008 man kan jo lade være at læse de indlæg . det gør jeg .

    jeg syntes sku det er mere underligt at der er nogle der nyder at SE dødsulykker på film . og de tøver ikke med at ligge dem ind her med link uden at skrive hvad fanden der er bag linket .

    HVORFOR siger jeg bare .


  • #7   8. maj 2008 Ja Chris, det er også komplet latterligt. Nettet er probbet med det lort, link da forhelvede til noget sjovt istedet. HVIS man absolut skal linke til ene og det andet. Tråde med links er snart det som fylder mest herinde.

  • #8   8. maj 2008 - Ja præsi, man kan godt lade være at læse indlæggene - men det fis med al den snak om død/ulykker er fame ligesom at være på et hospital, hvor de nyopererede forsøger at overgå hinanden med at fortælle/fremvise KÆMPE AR - JA NÆRMEST SÅ LANGE SOM "GÅ-GADERNE PÅ FYN"

    FANDME EN VÆRRE BEDEMANDS STEMNING HERINDE; ALT FOR OFTE ;0(


  • #9   8. maj 2008 Vil bare lige sige at det er nogle dejlig gågader vi har her på fyn smiley

    Og vil give dig ret Helle - det er træls læsning! Vi ved jo alle at det sker, vi hører jo om det i stort set alle medier, så syntes ikke der er yderligere grund til at trampe i det herinde... Self er det i orden at skrive et par ord hvis man kendte den afdøde og forsøge at komme igennem sorgen på den måde, men det andet med bare at skrive rip - for at skrive rip - det kan vi godt undvære....


  • #10   8. maj 2008 Det værste jeg ved, er folk der piver over hvad andre skriver om eller gør..

    Der er altid nogen som skal brokke sig over hvad de mener er korrekt etikette og etik i vores forum - men da der er ligeså mange meninger om hvad der er korrekt som der er medlemmer, så mener jeg bare at man skal lade det ligge..

    Jeg kommenterer ikke i indlæggende, der omhandler emner om at nu er endnu en person omkommet (eller gør det næsten aldrig)... Men det er fint med mig at de er der - ligesom folks tattoveringer - billeder af deres arbejde - deres hund - eller deres nye fiskestang...


    Bare min mening..


  • #11   8. maj 2008 Bokaj - Ja du har nogle gode pointer, men hvis du ser på f.eks. en nutidig arbejdsplads - den er bevidst om at de ansatte ikke sidder og svælger for meget i død og ulykke (pessimisme osv) - da det helt synligt har en ødelæggende effekt, for hele fællesskabet og det smitter nærmest som PEST - ligeså herinde bliver stemningen smittet og sørgelig til tider.

    Og vel dør der mange, og det er (næsten ) altid sørgeligt - og det er ski, om det er en "kræftramt- et barn - en cykelist- en mc`ist - en bilist.

    Herinde kører det fulde SHOW MED FULDE HUSE, hvergang, det er en mc`ist, men det er i mine øjne "massehysteri" og skuespil for hele galleriet - og jeg kan ikke og vil ikke se det forkerte i, at, vi prøver at begrænse dette "hylekor" - og så får næsen op fra tastaturet og ser at, her er jo et pragtfuld "liv" lige foran næsetippen, og forøvrigt fuld af spil-levende dejlige mennesker.

    Og når så tragedier banker på vores dør (for det gør de før eller siden- nærmest en livs-lov), så lad os tage os af det til den tid, men er vi ikke direkte berørt, så lad os ikke rode vores "LANGE NÆSER" ned i andres private ting.


  • #12   8. maj 2008 Touche..

    Jeg har bestemt en mening, men ytrer den sjældent i brokke tråde - gjorde en undtagelse her (ved det)..

    Det ender altid i muder kastning..

    Selvfølgelig har folk lov til at skrive lige hvad de lyster, men har folk brug for at lave R.I.P tråde el. H.I.F. tråde så fint med mig - de er sgu mere mc relevante end meget af det andet crap, der skrives om eller vises i fotoalbummede..

    - Og se nu der - nu sidder jeg og skriver igen -
    smiley

    Over and out fra mig..
    ;



  • #13   8. maj 2008 Helle:

    Jeg kan godt følge din pointe, men har du overvejet, hvad det er en del mennesker gør, når de skriver i disse tråde??

    Jeg er ret sikker på, at mange faktisk føler en dyb frustration over det meningsløse i ganske mange af ulykkerne, de burde ikke allesammen ske - heller ikke efter min opfattelse. Når man så skriver, lunner man af og til sin frustration ud - så har man gjort noget - helt ligesom du har gjort meddin frustration over "sørgetrådene"

    Så kommer 100 kr's spørgsmålet - hvad gør andres frustration på et område mindre vigtig end din frustration på et andet område?

    Jeg sidder og smiler - det her er mere en konstatering af et paradoks, end det er en bebrejdelse:-)


  • #14   8. maj 2008 Jep Knud - livet er fyldt med paradokser og valg - se nu både rugbrød og toiletpapir - de har det tilfælles at de har to "smør-bare" sider - og paradokset er så - at hvad skulle gøre, at man foretrækker/vælger den ene side fremfor den anden ,0)

    - Og lige tilsidst Knud - det der med frustrationer - er der jo alle steder - hvad med menneskehandel ? De mennesker der står i det, har ikke engang fået lov til at drømme om "en mc og friheden" (selvom det kunne ende i en mc-ulykke) !

    - Vi mennesker hyler med den flok vi omgåes (i mange tilfælde, ihvertfald) - og i nogle tilfælde kan det være sundt at få en anden vinkel på tingene, og måske kommer der noget godt og brugbart ud af det ;0)

    - Og gør der ikke det, så har vi da "bare 23" nye "DØDSTRÅDE" i morgen, som folk herinde kan sidde og sutte i ;0(


  • #15   8. maj 2008 Ps - lige for at ingen glæder sig forgæves så - NEJ jeg skal IKKE ud at køre mc i morgen ,0)

  • #17   8. maj 2008 Helle:

    Jeg skal ud og køre i morgen, og jeg forventer ikke at der skal startes en tråd derefter .-)


  • #18   8. maj 2008 For fanden da osse Helle, du har ødelagt min dag.


    2 brugbare sider på lokumspapir, nu ægrer det mig at tænke på jeg ku ha sparet 50% på det papir i det meste af mit liv, er du klar over hvor mange penge det ku være blevet til. smiley

    Hmmmm jeg bruger dobbeltlags papir, hvis jeg skiller dem og bruger begge sider, jeps jeg blir rig smiley


  • #19   8. maj 2008 Nu kan vi kun give 20 ekstra høje, hvad med at vi fik tildelt 20 R I P på en sæson.. Og så at man kan krydse af i sin profil om ønsker en R I P tråd hvis situationen skulle opstå..
    Mvh


  • #20   8. maj 2008 Jeg har ikke så meget imod at der bliver oprettet en tråd om "endnu" en ulykke og at folk skriver kommentarer til den. Men at der kommer flere tråde lige efter hinanden om den samme ulykke er ikke ligefrem nødvendigt. Det smager lidt af at "komme først med nyheden". Og så kunne overskrifterne godt være bedre, så man kan springe dem over, hvis ikke man gider læse om ulykkerne.

  • #22   8. maj 2008 Strada - Godt indlæg ;0)

  • #23   9. maj 2008 Helle B ; Jeg kunne ikke være mere enig smiley Har selv tænkt tråden som du fører an med, men har været for meget kylling til at føre den ud i livet smiley Det ER et ømtåleligt emne,,, (godt jeg ikke er den enste der har tænkt på dette - jeg blev sq en smule "lettet" over at se din tråd).

    Tak for det smiley


  • #24   9. maj 2008 Kim S - Tak for din melding - det glæder mig at høre ;0)

  • #25   12. maj 2008 HMM vil da godt lige smide et par kommentare på banene til denne tråd

    Jeg tænker at vi kan være med til at forstærke den flertalsmisforståelse som mange i forvejen har med at Kører MC er = med ulykke osv

    syntes helt sikkert også at det er i pressen dette hører til og jo mindre omtale jo bedre i forhold til familie og venner.
    de behøver ikke at kunne læse tråde om deres nærmeste her med mindre de selv opretter dem da mange af dem er gætterier i forhold til ulykker

    jeg er også af den opfattelse at jo mere fokus der er på ulykker jo flere kedelige regler kommer der på området omkring MC ere eks 2 årige syn andre kørerprøver osv.

    det er bestemt ikke fordi jeg ikke mener det er farligt og man skal passe på sig selv og hinanden når vi kører rundt i trafikken men alt dette gør vi jo i forvejen og flere MC ere på vejen giver flere ulykker ingen grund til panik selv om det er sørgeligt når det sker

    Kristian



  • #26   12. maj 2008 Kristian J - Jeg er fuldstændig enig - og når pårørerende evt læser vores "R.I.P" tråde - så må det nok sårer yderligere, da trådene tit har endt op i : gætterier om ulykken - udtalelser om hvorvidt nogle syntes den afdøde måske selv er skyld i ulykken - debat om mc-kørsel, generelt.

    - Plus al den tristhed det bringer at vi, herinde SKAL konfronteres med døden alt for tit.
    - Glæder mig meget over at en hel del af I andre, heller ikke finder R.I.P trådene helt på sin plads ;0)


Kommentér på:
MASSEHYSTERISK CIRKUS !

Annonce