13. maj 2006 Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 602
Indiana Jones 4 (no spoilers plz!) {{forumTopicSubject}}
Så fik jeg set den nye Indy film, og jeg må erkende, at jeg er en smule skuffet. Indy klarer det nu ganske flot (den mand holder sig dælme godt), men det er mere plottet, som ikke passer helt til figuren. Det er fint nok, at de ikke forsøger at lægge skjul på, at han er blevet ældre. Men jeg synes, de fokuserer alt for meget på, at filmen foregår i 50erne. Og der er lidt for meget, som man ikke får forklaret specielt godt. Og en actionscene i junglen, der lige er ca 15 min for lang
Jeg synes nok ikke rigtig, den kan hamle op med de gamle. Men det er nu også frygteligt svært næsten 20 år efter at forsøge at lave endnu en succes med en fantastisk historie. Af en eller anden grund passer figuren bare lidt bedre til 2.verdenskrig.
I de gamle film var der også "overdrivelser", hvilket var en del af charmen. Men jeg synes her, at man overdriver lidt med overdrivelserne. Som enkeltstående film er den nu nok ganske udmærket. Og den har da også noget af den gamle Indy-humor.
Hvad synes I?
P.S. Afslør venligst ingen detaljer om filmen i denne tråd for dem, der endnu ikke har set den. Jeg forbeholder mig i så fald retten til at slette tråden.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
som du kan sige det........
jeg glæder mig til at se den.......
mvh
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 516
Det er også som om at der er gået lidt af den klassiske film-stil af filmen i forhold til de gamle. Lidt lige som det var tilfældet med Star Wars - de nye og de gamle.
Jeg er personligt af den overbevisning at filmen godt kan tabe substans hvis det er computergenererede effekter som bærer underholdningsværdien og ikke selve historien eller skuespillet.
I de gamle indy-film var det sq rigtige stunts!!! halvdelen af denne film er optaget foran en bluescreen
Den var underholdende - men i forhold til politiken som gav den 6 stjerner ville jeg nok kun give den 3-4 stykker,
Jeg er sikker på at den nok skal blive populær hos Playstation-generationen - jeg er åbenbart bare blevet for gammel til computerspil og rumvæsner!
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 44
Må sige at jeg synes det var en super film. Den går meget godt i tråd med de andre film efter min mening. Synes faktisk det er fedt at den foregår i 50'erne. Det eneste der er surt er slutningen. Hvis det havde været en anden "skat" de jagtede så ville den have været super... Må give Jacob R. ret, Indiana Jones er en eventyrfilm, hvor det overnaturlige er i højsæde og ikke alt muligt andet...
Indiana Jones 4 (no spoilers plz!)