{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Betinget frakendelse idag - betyder det nul klip derefter? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg dummede mig idag og blev skudt med laser til 139 i en 80 zone.

Snakkede med betjenten som i øvrigt var meget flink og ikke gik op i at den larmede lidt osv. han sagde jeg skulle generhverve kørekort.

Har søgt rundt og er i tvivl om at efter min generhvervelse har jeg så nul klip i 3 år? Så det mindste vil resultere i et kørselsforbud eller har man 3 klip inden et kørselsforbud ?

Er sku lidt forvirret.

Venligst ingen dumme kommentarer. Jeg har dummet mig rigeligt idag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betinget frakendelse idag - betyder det nul klip derefter?
  • #1   8. mar Spørg kørelæreren når du møder ham. smiley

• #2   8. mar Det vil jeg også. Men tænkte jeg umuligt kan være den eneste der har prøvet det herinde ??

• Henrik F
    Henrik F Tilmeldt:
    maj 2021

Følger: 9 Følgere: 1 Svar: 3
    #3   8. mar Du må stadig godt få 1 klip osv, men intet der udløser en betinget frakendelse i 3år, så gir det automatisk en ubetinget.

Du får 1 klip for de 139, dvs du har 2 tilbage ( den 3 klip ) udløser en betinget frakendelse .

• #4   8. mar Tak for svar Henrik. Det var også det jeg håbede på. Ellers kunne den mindste ting jo virkelig få store konsekvenser. Måske jeg beholder mcen af ligevel ??

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #5   9. mar Henrik har desværre ikke helt ret, hvis jeg forstår hvad han siger... smiley

Ved 30% overskridelse får man et klip. 80 x 1,3 er 114 km/t.
    Ved 60% overskridelse får man en ubetinget frakendelse. 80 x 1,6 er 128km/t.
    Det er enten/eller - man får ikke både en betinget OG et klip ved EN overskridelse.

Du er over de 60% men stadig under 100% så der er ingen vanvidskørsel - men du får en betinget frakendelse, som er sidestillet med de første 3 klip.
    Når du har været til orienterende teori- og køreprøve, har du sådan set 0 klip - men hvis du får 3 eller en betinget frakendelse mere, udløser det en ubetinget frakendelse på minimum et halvt år.
    Det er vigtigt du består begge dele i første forsøg - ellers bliver det en del dyrere... smiley
    Hvis du er rigtigt dygtig, og laver noget der er dumt nok til den tid, så udløser det en længere frakendelsesperiode, og så skal du tage alle dine kørekort forfra.

Hvis du er under 21 i alt det her, er situationen en helt anden - for så har du kørselsforbud nu... smiley

• #6   9. mar Tak for svar Sajmon. Hvad sker der så hvis jeg kommer til at køre 30% for stærkt i mine 3 års prøveperiode hvis jeg ikke har flere klip?

• Sajmon ™

#7   9. mar Så får du dit sidste klip, som så fører til en ubetinget frakendelse.

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 166
    #8   9. mar #6. Altså du får 3 nye klip at bruge af når du har bestået prøverne.
    Hvis det at have nul aktive kunne mistforståes.

Eller, du kan kun bruge 2 af dem. Sidste er ubetinget frakendelse.

• Sajmon ™

#9   9. mar #8 - Just precis.

• Henrik F
    Henrik F Tilmeldt:
    maj 2021

Følger: 9 Følgere: 1 Svar: 3
    #10   12. mar Klip hænger i 3år. Man får 1 klip pr forseelse. Køre du 139 i en 80 zone og får en betinget så får du ikke 2 klip f.eks.

• Sajmon ™

#11   12. mar #10 - Men han hopper forbi et klip, og direkte til en betinget frakendelse. Han får ikke en betinget OG et klip... smiley

Så når han har bestået orienterende prøver, har han 2 klip at spise af før det tredje udløser en ubetinget frakendelse.

Kommentér på:
Betinget frakendelse idag - betyder det nul klip derefter?

Annonce