{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rense udstødning, gt 550
  • #1   7. apr Kaustisk soda ????? ja hvis det var en gammel kommode du skulle afrense, så ok, men jeg har aldrig hørt det som en mulighed til rensning af sod i udstødning.
    Skru potterne af og smid dem i et kar med motorrens i nogle dage og så fyrer du højtryksspuleren af.
    Før hen brugte man at hælde lidt benzin i potterne og så en tændstik, men du skal sateme holde en god afstand til potten, når du smider tændstikken smiley

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 65
    #2   7. apr Nem måde uden brug af kemikalier og benzin etc. smiley smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=YnUKlpshri4

• #3   7. apr ole l

kautisk soda er et gammelt trick hvis man vil undgå gasbrændere og eksplosive gasser i samme regnstykke eller misfarvning af varmen , sådan en gammel gt har forkromede potter , eller det havde den da den var ny smiley

mener jeg brugte et par deciliter kautisk soda til 1 udstødning , opløs kaustisk soda i en lille mængde vand , hæld det i den afproppede udstødning og top op med vand til den er fyldt , lad det virke et par dage og skyl derefter med vand

pas på det ikke kommer på kromen

• #4   8. apr dingle b
    Aldrig for sent at lære nyt, tak for info smiley

• #5   12. apr Har også brugt kaudisk soda til potterne på på en RD 350 en gang, jeg mener jeg gjorde noget i retning af hvad Dingle b beskriver og det virkede fint smiley

• #6   18. apr Tak for input.
    Jeg har prøvet med kaustisk soda, synes ikke der er videre rent i selve rørene, men måske blanding/varighed ikke har været tilstrækkelig. Piperne er ok. Vil nu montere dem uden lyddæmpningen(rockwool.
    Den har stået inaktiv i 2 år nu, prøvede at starte for et stykke tid siden, men kickstarteren var næsten umulig at træde ned; det skulle være noget med, at den har fået for meget benzin fra primepositionen som så vil gå i bundkarret og forårsage stor modstand. Jeg vil tømme tanken/karburatorerne for den gamle benzin og udskifte det med nyt.
    Skal lige have rørene pudset og monteret; vil så prøve igen.

Kommentér på:
rense udstødning, gt 550

Annonce