659 visninger
|
Oprettet:
rense udstødning, gt 550 {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal have renset piberne og så vidt muligt rørene indvendigt også.
Vil bruge kaustisk soda. Hvad er blandingsforholdet k.soda/vand?
Tak for svar
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.400
Skru potterne af og smid dem i et kar med motorrens i nogle dage og så fyrer du højtryksspuleren af.
Før hen brugte man at hælde lidt benzin i potterne og så en tændstik, men du skal sateme holde en god afstand til potten, når du smider tændstikken
jan 2025
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 65
https://www.youtube.com/watch?v=YnUKlpshri4
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.667
kautisk soda er et gammelt trick hvis man vil undgå gasbrændere og eksplosive gasser i samme regnstykke eller misfarvning af varmen , sådan en gammel gt har forkromede potter , eller det havde den da den var ny
mener jeg brugte et par deciliter kautisk soda til 1 udstødning , opløs kaustisk soda i en lille mængde vand , hæld det i den afproppede udstødning og top op med vand til den er fyldt , lad det virke et par dage og skyl derefter med vand
pas på det ikke kommer på kromen
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.400
Aldrig for sent at lære nyt, tak for info
nov 2008
Følgere: 79 MC-er: 7 Emner: 65 Svar: 1.119
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
Jeg har prøvet med kaustisk soda, synes ikke der er videre rent i selve rørene, men måske blanding/varighed ikke har været tilstrækkelig. Piperne er ok. Vil nu montere dem uden lyddæmpningen(rockwool.
Den har stået inaktiv i 2 år nu, prøvede at starte for et stykke tid siden, men kickstarteren var næsten umulig at træde ned; det skulle være noget med, at den har fået for meget benzin fra primepositionen som så vil gå i bundkarret og forårsage stor modstand. Jeg vil tømme tanken/karburatorerne for den gamle benzin og udskifte det med nyt.
Skal lige have rørene pudset og monteret; vil så prøve igen.
rense udstødning, gt 550