20.259 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tattoo tegn og symboler Tattoo tegn og symboler

Hej alle

Jeg leder som en sindsyg efter nogle tegn / dyr.

Noget der betyder vogter / beskytter / godt helbred

Jeg skal have lavet min datters navn ,og omkring dette skal der være noget der beskytter vogter og godt helbred

Koikarpe = Rigdom ( er usikker )
Drage = Beskyttende ( er usikker )

Findes der ikke en sted ,hvor man kan se disse symboler / dyr

Eller endnu bedre. er der nogen der ved noget omkring dette ??

skal i stolen sidst i Juni.

navnet og skriften er på plads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tattoo tegn og symboler
  • #1   8. jun 2008 En Koi fisk kan du helt sikket google betydningen ud af.

Ellers er det ofte sådan noget en tatoovør kan hjælpe dig med. Altså valg af de helt rigtige motiver osv.

Mvh
    Michael

• #2   8. jun 2008 prøv www.tattooartists.org

• #3   8. jun 2008 Skal det være kinesiske/japanske symboler?

• #4   8. jun 2008 Hej

Pas på med alle de symboler, jeg har set så mange der har skrevet kinesiske symboler uden mening..
    Kan oversætte de fleste kinesiske symboler, bor i Suzhou kina

Mvh Jacob

• #5   8. jun 2008 Ja det kommer vel også an på fra hvilken tid og verdensdel symbolerne er fra. Der findes jo forskellige symboler i nordisk mytologi, i græsk mytologi, egyptisk, indisk, kinesisk og mange mange andre. Jeg selv holder alle mine tatos i nordisk stil.

• #7   9. jun 2008 Jacob har faktisk fat i noget;-)

Det er ikke mere end et års tid siden DR og visnok deres forbruger redaktion havde fat i dette. For os ikke- tatoverede var det nærmest "morsomt" - det er ikke det rigtige ord - men temmelig mange var blevet snøret noget så grusomt.

Nu er jeg ikke til tattoveringer, men burde man ikke overveje noget fra den Nordiske mytologi??

Det lader sig efterprøve, og så siger det vel de fleste her noget mere end en historie om en eller anden asiatisk dambrugers husdyr?

• #8   9. jun 2008 Karper kan stå for mange ting, her er et par af dem:

A legend says that if a carp successfully swims up the Longmen Falls (Dragon’s Gate), it can transform into a dragon. Because of the legend, the carps became a symbol of human’s success in life.

More generally, the Japanese associate koi (also known as carp) with perserverance in adversity and strength of purpose. Because of its strength and determination to overcome obstacles, it stands for courage and the ability to attain high goals.

In general Koi are associated with good luck, plain and simple. The colors and size doesn't mean anything.

Du har ret hvad angår drager, de kan bl.a stå for beskyttelse:

Like the angel, the Japanese Dragon also has the meaning of guardianship, providing a protective force over those it was associated with.

Håber det kan bruges.
    Hvis du vælger at få noget japansk,(hvad jeg helt klart kan anbefale) så vælg en god tatovør som er inde i det japanske, da det IKKE er heeeelt ligegyldigt hvad der bliver lavet sammen med den. Den japanske tatoveringskunst kører med 2 "baggrunde", enten er der luft eller vand omkring objekterne, og hvis du fx vælger en koi karpe, skal du have vand omkring den, da den lever i vand. Blomster kan til gengæld være omringet af både vand og luft, mine er fx omringet af luft.

Hvis du mangler nogle links eller henvisninger til gode tatovørere som laver japansk her i DK, så sig til, så skal jeg gerne hjælpe.

Mvh
    Martin

• #9   9. jun 2008 Nemlig knud smiley

• #10   10. jun 2008 hejsa alle'
    Nordisk mytologi

kunne helt klart være at fortrække
    men som jeg skrev'

kender nogen til sider hvor jeg selv kan lede

Navnet er jo på plads

kan også godt være at det bare skal være alene

kigger og leder og håber

Kommentér på: