{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling af vfr750
  • #1   24. jul Hvis du finder en med under 96 hk på registreringsattesten så ja. De er typisk schweiziske da de var begrænset til 90hk fra ny for at leve op til nogen schweiziske regler.

Ellers har de mere end 96hk på attesten og så er det nogo med en 750 vfr

• #2   24. jul Her taler de om at drosle 2 gange - førs ttil 96 og derefter videre ned:
    https://touringshop.dk/shop/323-droslingskit-48hk/

• #3   25. jul Mupersule N
    er ikke sikker på den er helt gangbar , som de selv skriver :du skal selv sætte dig ind i disse regler, tal evt. med synsmand der ofte er behjælpelig

• #4   25. jul Nej jeg tvivler også, men der er et telefon nummer, og de fyre ved nok mere om det end du og jeg smiley
    Hvis man kan gøre det på den måde er det jo et hul i loven.
    Men huller er set før. Forholder de sig til sidste registrerede HK eller oprindelige HK ???
    To be or not to be...

• #6   26. jul det må være noget med sidst registrerede HK

kan dog ikke finde noget lovtekst om man må/ikke må drosle mere end 1 gang , men syntes det lyder lidt som at bøje reglerne til bristepunktet ??

på vedhæftede billede sakset fra sælgerens HP står ex cbr600 fw opgivet til 98hk ? burde det ikke være 105 eller er det en tysk model ?
    syntes der er flere ting der virker lidt fishy , kan man overbevise en synsmand om det er sådan det skal gøres ?

profilbillede
  • #7   26. jul § 10. Kørekort til kategori A2 (mellemstor motorcykel) giver ret til at føre:

1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt.

Een ting er om ting er lovligt (holder i højesteret)

Noget andet er hvad betjente, synsmænd og så videre tillader, som dermed er tilladt... Det politiet tillader, det er tilladt.
    Det synsmanden godkender er tilladt. Det lader til det er tilladt, hvis man finder en synsmand som vil godkende det?

Jeg har haft flere køretøjer som har heddet noget andet på registreringsattesten end de hed i den virkelige verden. Ikke flueknepperi, men reelt en helt anden model. Hestekræft angivelserne svinger også på to cykler der reelt er præcis den samme, om så stelnumrene er sekventielle.
    Det lader ikke til der er nogen korrekturliste-database der forhinder registreringsattesten i at være fejlbehæftede, så hvis det var mig ville jeg bare ringe og sige til en synsmand jeg skal have lavet 2 syn på 1 mc , og ha installeret begrænsninger før hvert syn så resultatet bliver en vfr med 47 hk på attesten.

Siger de at de lige skal tjekke med chefen, så bed dem ringe tilbage og ring så til næste synsværksted på listen og gentag.

Går den så går den.

• #8   27. jul #7: Du blander flere ting sammen her.

1. Hvad der går igennem syn er lovligt: En konstruktiv ændring bliver ikke lovlig af at MC'en er synet hvis det er fordi synsmanden ikke opdagede det! Ændringer skal være skrevet ind i registreringsattesten for at være lovlige.

2. Du kan da tin enhver tid få synet fx en VFR til 46HK hvis du kan finde en droslingssæt til det. Det har bare ikke ret meget at gøre med om den må køres med A2 kort. Det handler ikke kun om hvad MC'en har af kræfter nu, men som du så fint selv citerer "ikke afledt af motorcykler med mere en den dobbelte maksimale motoreffekt"

• #9   27. jul #8 ja lovligt og tilladt er to forskellige ting. Det ene er teori, det andet er praksis.

I praksis er det tilladt.
    I teorien er det ulovligt

• #10   28. jul Nej, det er ikke tilladt i praksis - det er bare ikke opdaget, og det er ikke det samme.

Med det resonement er det tilladt at køre så stærkt man har lyst til, så længe det ikke er opdaget!?

• #11   28. jul Det som er det spændende og også lidt bøvlede her, er hvad der helt præcist menes med:
    "og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt"
    For hvad er helt præcist den maksimale motoreffekt ??
    Er det hvad der står på en evt typegodkendelse, eller er det hvad den bedste troldmand kan få ud af den pågældende motor ??
    I en "anden verden" er der nogle som bruger alle deres sparepenge på at får en gammel traktormotor , som oprindelig ydede omkring 150 HK til at yde op mod 4000HK, i ca 10 sekunder af gangen. Det kan ikke være den vej vi skal gå, for så kan INGEN motorcykel godkendes til A2.
    Det er med denne lovtekst rimelig uklart hvad man egentlig mener, for desværre lever dem, som skriver disse tekster i en anden verden end dem, som skal bruge dem til daglig. Det ses tydeligt i den nye regel om højst 0,2 promille inden for de første tre år efter man har fået kørekort. Men kun hvis du kører BIL, alt andet er det stadig 0,5 promille, så hvis du kører lastbil, bus eller MC må du gerne køre med 0,49 promille.

Stk. 2 For spirituskørsel straffes den, som fører eller forsøger at føre almindelig bil (kategori smiley efter at have indtaget spiritus i et sådant omfang, at alkoholkoncentrationen i blodet under eller efter kørslen overstiger 0,20 promille, eller at alkoholkoncentrationen i udåndingsluften under eller efter kørslen overstiger 0,10 mg pr. liter luft, hvis

1) forholdet er begået inden for de første 3 år efter førstegangserhvervelse af retten til at føre almindelig bil (kategori smiley eller

• #12   28. jul Jeg troede alle der ikke er dummere end politiet tillader, kunne sige sig selv ud fra det jeg skrev at det der er tilladt ofte ikke er tilladt...

F.eks. blitzes man først hvis man kører mere end x procent over den tilladte hastighedsgrænse... resten lader man stå til, ergo lader det til man lader folk køre lidt for stærkt, hvilket med andre ord kan kaldes at tillade at folk kører lidt over den tilladte hastighedsgrænse.. ...
    smiley
    ....
    Get it?
    Det er ikk mig der blander to ting sammen, det er bare dig der ikke evner at skelne mellem to ting smiley lader det til. Men det er absolut tilladt at lade til at ikke at forstå hvad der er tilladt selv når det er utilladeligt uovervejet ikke at tillære sig hvad forskellen er på det der tillades i praksis og det der er tilladt i teorien..

Deraf slutfrasen "går den så går den" i #7.
    Håber det er uoverseeligt nu smiley

Kommentér på:
Drosling af vfr750

Annonce