514 visninger
|
Oprettet:
Drosling af vfr750 {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har lige fået a2 kørekort og er på udkig efter motorcykel og har kigget på vfr750
Er der nogen der ved om man kan drosle den og få den synet som a2 motorcykel bagefter?
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.046
Ellers har de mere end 96hk på attesten og så er det nogo med en 750 vfr
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Emner: 4 Svar: 739
https://touringshop.dk/shop/323-droslingskit-48hk/
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.668
er ikke sikker på den er helt gangbar , som de selv skriver :du skal selv sætte dig ind i disse regler, tal evt. med synsmand der ofte er behjælpelig
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Emner: 4 Svar: 739
Hvis man kan gøre det på den måde er det jo et hul i loven.
Men huller er set før. Forholder de sig til sidste registrerede HK eller oprindelige HK ???
To be or not to be...
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.668
kan dog ikke finde noget lovtekst om man må/ikke må drosle mere end 1 gang , men syntes det lyder lidt som at bøje reglerne til bristepunktet ??
på vedhæftede billede sakset fra sælgerens HP står ex cbr600 fw opgivet til 98hk ? burde det ikke være 105 eller er det en tysk model ?
syntes der er flere ting der virker lidt fishy , kan man overbevise en synsmand om det er sådan det skal gøres ?
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.046
1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt.
Een ting er om ting er lovligt (holder i højesteret)
Noget andet er hvad betjente, synsmænd og så videre tillader, som dermed er tilladt... Det politiet tillader, det er tilladt.
Det synsmanden godkender er tilladt. Det lader til det er tilladt, hvis man finder en synsmand som vil godkende det?
Jeg har haft flere køretøjer som har heddet noget andet på registreringsattesten end de hed i den virkelige verden. Ikke flueknepperi, men reelt en helt anden model. Hestekræft angivelserne svinger også på to cykler der reelt er præcis den samme, om så stelnumrene er sekventielle.
Det lader ikke til der er nogen korrekturliste-database der forhinder registreringsattesten i at være fejlbehæftede, så hvis det var mig ville jeg bare ringe og sige til en synsmand jeg skal have lavet 2 syn på 1 mc , og ha installeret begrænsninger før hvert syn så resultatet bliver en vfr med 47 hk på attesten.
Siger de at de lige skal tjekke med chefen, så bed dem ringe tilbage og ring så til næste synsværksted på listen og gentag.
Går den så går den.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.307
1. Hvad der går igennem syn er lovligt: En konstruktiv ændring bliver ikke lovlig af at MC'en er synet hvis det er fordi synsmanden ikke opdagede det! Ændringer skal være skrevet ind i registreringsattesten for at være lovlige.
2. Du kan da tin enhver tid få synet fx en VFR til 46HK hvis du kan finde en droslingssæt til det. Det har bare ikke ret meget at gøre med om den må køres med A2 kort. Det handler ikke kun om hvad MC'en har af kræfter nu, men som du så fint selv citerer "ikke afledt af motorcykler med mere en den dobbelte maksimale motoreffekt"
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.046
I praksis er det tilladt.
I teorien er det ulovligt
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.307
Med det resonement er det tilladt at køre så stærkt man har lyst til, så længe det ikke er opdaget!?
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 11 Svar: 463
"og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt"
For hvad er helt præcist den maksimale motoreffekt ??
Er det hvad der står på en evt typegodkendelse, eller er det hvad den bedste troldmand kan få ud af den pågældende motor ??
I en "anden verden" er der nogle som bruger alle deres sparepenge på at får en gammel traktormotor , som oprindelig ydede omkring 150 HK til at yde op mod 4000HK, i ca 10 sekunder af gangen. Det kan ikke være den vej vi skal gå, for så kan INGEN motorcykel godkendes til A2.
Det er med denne lovtekst rimelig uklart hvad man egentlig mener, for desværre lever dem, som skriver disse tekster i en anden verden end dem, som skal bruge dem til daglig. Det ses tydeligt i den nye regel om højst 0,2 promille inden for de første tre år efter man har fået kørekort. Men kun hvis du kører BIL, alt andet er det stadig 0,5 promille, så hvis du kører lastbil, bus eller MC må du gerne køre med 0,49 promille.
Stk. 2 For spirituskørsel straffes den, som fører eller forsøger at føre almindelig bil (kategori
1) forholdet er begået inden for de første 3 år efter førstegangserhvervelse af retten til at føre almindelig bil (kategori
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.046
F.eks. blitzes man først hvis man kører mere end x procent over den tilladte hastighedsgrænse... resten lader man stå til, ergo lader det til man lader folk køre lidt for stærkt, hvilket med andre ord kan kaldes at tillade at folk kører lidt over den tilladte hastighedsgrænse.. ...
....
Get it?
Det er ikk mig der blander to ting sammen, det er bare dig der ikke evner at skelne mellem to ting
Deraf slutfrasen "går den så går den" i #7.
Håber det er uoverseeligt nu
Drosling af vfr750