13. maj 2006 Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 602
HiFi-nørd søges. Opsætning subwoofer {{forumTopicSubject}}
Har anskaffet mig en Dali AW8 subwoofer til mit DENON AVR-1507 anlæg, som jeg dog døjer med at få sat ordentligt op. Modellen kan ses her:
(link fjernet)
Der følger en mikrofon med til anlægget, som skal placeres i midten af lokalet, hvorefter der køres et automatisk setup på receiveren. Støjsignaler sendes på skift fra alle højtalere + subwoofer til mikrofonen, som herefter konfigurerer det hele.
MEN: der kommer intet støjsignal fra subwooferen, og når receiveren er færdig med at køre konfigurationen står der hver gang 3/2/.0 (altså tre fronthøjtalere, to baghøjtalere og 0 subwoofer).
I DENON-manualen står der følgende mht opsætning af subwoofer:
"Set the volume to halfway and set the crossover frequency to the maximum or Low pass filter off if your subwoofer can adjust the output volume and the crossover frequency. Some subwoofers have a standby mode. Be sure to turn this function off before performing the Auto Setup procedure."
Der er også en Advanced Setup, hvor man selv kan konfigurere systemet. Her kan man vælge Subwoofer - Yes/No, men selvom den står til Yes, så er der ingen lyd overhovedet. Den står bare og summer, når den er tændt.
Bagsiden af subwooferen kan ses her. Sådan står den konfigureret, når jeg kører setuppet:
http://62.107.80.231/subwoofer.jpg
Måske er kablet defekt? Nogen med et godt bud? Min viden på området er desværre begrænset.
K.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 171
jun 2005
Følger: 112 Følgere: 111 MC-er: 4 Emner: 71 Svar: 934
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 171
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 329
skulle lige til at sige det samme:o) men er nok ikke problemet :o(
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.888