10.611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

* Vandskure et GULT hus ? * Vandskure et GULT hus ?

- Jeg har et par venner der gerne vil have vandskuret deres gule hus - men efter at have hørt en dygtig murer jeg kender, fortalte han at der desværre kunne blive problemer med det - da vandskuringen falder/presses af stenene.

Mener huset er fra omkring 1960-70.

- Er der nogle der har mureruddannelsen herinde og som vil give lidt råd ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  * Vandskure et GULT hus ?
  • #1   22. jun 2008 Hvad går det med "gult hus" ud på? Er det bare gule mursten?
    Har aldrig hørt, at man ikke kunne vandskure på nogen slags sten.
    Og jeg har da arbejdet som murerarbejdsmand i flere år.

• #2   22. jun 2008 Hej Helle og tak for din kommentar til min "nye" mc..

Med gult hus, mener du så gule mursten? Det kan godt lade sig gøre. Først genemgår man fugerne og piller de løse ud. Derefter lukkes de fuger, der er pillet ud, med mørtel.

Så kan der forberedes vandskures/filtses eller, hvad det nu kaldes. Der kostes fliseklæb på stenene, for bedre vedhæftning. Når det næsten er tørret op, starter man med vandskuring.

Hilsen
    Palle

• #3   22. jun 2008 Det er også klogest at skure på røde sten men det kan da sagtens lade sig gøre på gule, Skalcem 2000 vil da være et godt bud til opgaven..

• #4   22. jun 2008 Men det skal males når det er tørt, ellers holder vandskuring, som der rigtigt bliver skrevet, ikke. Malingtype og hvornår det er bedst til sådan noget, kender du.

Er der en lidt ujævn overflade på huset, kan man i stedet bruge noget der hedder tyndpuds, det giver et lidt tykkere lag.

Palle

• #5   22. jun 2008 - Tusind tak for de gode råd, tror jeg kender nogle der bliver glade nu ;0)

- Palle, som du skriver så har jeg også hørt det med fliseklæb skulle bedre vedhæftningen.

- Thomas - det jeg fik oplyst af mureren var, at gule sten er brændt hårdere som også Jesper nævner - og muligvis indeholde nogle salte.
    - Pågældende murer jeg har talt med har nemlig problemer med et gult hus, og han har haft en konsulent ude og han talte også om salte, men jeg ved ingen ting om mursten.

• #6   22. jun 2008 Hvis de vil bruge fliseklæb, skal det være frostsikret. Jeg har go' erfaring med den blå fra Lip : (link fjernet)

Alternativt kan man sætte fibervæv på og derefter vanskure, men det er en noget mere besværlig omgang. Væv bruger man meget til pudsede porøse vægge, inden- og udendørs.

Palle

• #7   22. jun 2008 - Ja det er fuldstændig rigtig - ellers skal det give problemer ;0) Takker

• #8   22. jun 2008 Det du skriver om med salte, har jeg kun oplevet ved vandskuring med farve i. Det kan gi' hvide skjolde. Der findes noget færdigt pasta (dyrt), med farve i, man kan bruge i stedet.

En anden go' ide, er at få (efter vandskuring og inden mailng) primet gavlene med en speciel væske pga af slagregn. Kan man også gøre selv, enten med sprøjte, eller med bred pensel.

Palle

• #10   22. jun 2008 Hjorth - Det lyder rigtig skønt - for det betyder rimelig meget for pågældende at, de kan få vandskuret - det er jo også langt langt flottere end bare malet ;=)

• #12   22. jun 2008 Kik evt på mit fotoalbum.
    2 mand 8 timer, 140 kvm sandblæse.
    6 mand 2x 8 timer. oppudset.

T

• #13   22. jun 2008 thomas L - Det pyntede, og tak for kigget ;0)

• #14   22. jun 2008 Jesper(Horsens) . - Ja det tror jeg også - og i dag hvor man samtidig bruger "vand" på grund af støvgener o.a. så skyder man jo samtidig en masse vand ind, der ikke bare lige fordamper på et par dage - men hvad med lidt algevaskeri ? Og hvordan gør man så det udvendig på murer ?

• #15   22. jun 2008 Jesper (Horsens) . Har du et godt alternativ til sandblæsning. Hedder det algerens osv. Står lidt i samme situation, har et gammelt hus fra 1900, som vi gerne vil ha vandskuret, men tidens tand har jo efterladt sine spor i form af alger og andet snavs i årenes løb.

Kommentér på:
* Vandskure et GULT hus ?

Annonce