519 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar

11. sep 2006 Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 575
Forsikring, km-forbrug. Forsikring, km-forbrug.
Jeg har sådan en skodforsikring fra Fair, hvor det er en betingelse at jeg kun må køre 2000 km årligt. Jeg anede ikke hvor meget jeg ville køre, da jeg tegnede den, derfor sagde jeg 2000, men kan se at jeg har kørt 6000 på knap 2 år.
Er der nogen der ved hvad der sker, hvis jeg skulle blive involveret i et uheld nu? Kan forsikringen simpelthen nægte at dække, fordi jeg har gået mere end jeg må??
Det er kun ansvarsforsikring jeg har.
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Du kan også henvende dig nu og får din præmie forhøjet.
Som du ser, får du kun en præmieforhøjelse, hvis du får en skade, hvis du bare fortsætter. Hvis du henvender dig, så får du den i alle tilfælde!
Jeg har samme aftaler på vore biler og en af dem fik en skade, og det viste sig, at den faktisk kørte lidt flere km en beregnet. Det kostede 481 kr i regress, og derefter tilsvarende forhøjet præmie.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 575
Jeg var bare lidt bekymret for, om de kunne nægte at dække det, hvis jeg nu blev involveret i et uheld. Men hvis der ikke er nogen risiko ved det, udover at jeg skal betale det ekstra hvis uheldet er ude, så tror jeg også bare jeg fortsætter.
Skifter nok alligevel forsikringen til Runa, der har de heldigvis ikke nogen begrænsning på, hvor mange kilometer man må køre :o)
mar 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg kan ikke love, at alle gør sådan, men jeg har lige modtaget er regresopgørelse og en notits om ny præmie fra Danste Forsikring (Topdanmark) for mindre end 14 dage siden. Det er faktisk nøjagtig det beskrevne forløb.
Jeg harvde ikke slev bemærket, at bilen havde kørt lidt for langt, men det gik helt af sig selv. Da jeg indgik den km-regulerede aftale, spurgte jeg, hvad det betød, hvis vi nu overskred det forventede km-antal. Svaret var: "Det bliver bare reguleret op til næste km trin i præmien, og det er nøjagtig, hvad de gjorde.
Jeg kan ikke love, at dette er praksis hos alle selskaber:-)
Forsikring, km-forbrug.