519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Forsikring, km-forbrug. Forsikring, km-forbrug.

Jeg har sådan en skodforsikring fra Fair, hvor det er en betingelse at jeg kun må køre 2000 km årligt. Jeg anede ikke hvor meget jeg ville køre, da jeg tegnede den, derfor sagde jeg 2000, men kan se at jeg har kørt 6000 på knap 2 år.

Er der nogen der ved hvad der sker, hvis jeg skulle blive involveret i et uheld nu? Kan forsikringen simpelthen nægte at dække, fordi jeg har gået mere end jeg må??

Det er kun ansvarsforsikring jeg har.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.
  • Fjerne mini-vaskemaskine under køkkenbord. 840 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Hjælp til at samle Ikea skab og hænge lamper og andre ting op - fra kl 15,00 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring, km-forbrug.
  • #1   4. jul 2008 Ring til dem og få den rettet op,- der vist ingen pris ændrig op til 6000 km årligt.

• #2   4. jul 2008 Du risikerer ikke så meget ved det. I tilfælde af skade, vil de lave en opgørelse over, hvad forsikringen med det aktuelle km tal ville koste, og så sender de dig en regning på differencen.

Du kan også henvende dig nu og får din præmie forhøjet.

Som du ser, får du kun en præmieforhøjelse, hvis du får en skade, hvis du bare fortsætter. Hvis du henvender dig, så får du den i alle tilfælde!

Jeg har samme aftaler på vore biler og en af dem fik en skade, og det viste sig, at den faktisk kørte lidt flere km en beregnet. Det kostede 481 kr i regress, og derefter tilsvarende forhøjet præmie.

• #3   4. jul 2008 Tak for svaret Knud.
    Jeg var bare lidt bekymret for, om de kunne nægte at dække det, hvis jeg nu blev involveret i et uheld. Men hvis der ikke er nogen risiko ved det, udover at jeg skal betale det ekstra hvis uheldet er ude, så tror jeg også bare jeg fortsætter.

Skifter nok alligevel forsikringen til Runa, der har de heldigvis ikke nogen begrænsning på, hvor mange kilometer man må køre :o)

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #4   4. jul 2008 Jeg er ikke sikker på Knud har ret...

• #5   4. jul 2008 Camilla Dennis:

Jeg kan ikke love, at alle gør sådan, men jeg har lige modtaget er regresopgørelse og en notits om ny præmie fra Danste Forsikring (Topdanmark) for mindre end 14 dage siden. Det er faktisk nøjagtig det beskrevne forløb.

Jeg harvde ikke slev bemærket, at bilen havde kørt lidt for langt, men det gik helt af sig selv. Da jeg indgik den km-regulerede aftale, spurgte jeg, hvad det betød, hvis vi nu overskred det forventede km-antal. Svaret var: "Det bliver bare reguleret op til næste km trin i præmien, og det er nøjagtig, hvad de gjorde.

Jeg kan ikke love, at dette er praksis hos alle selskaber:-)

Kommentér på:
Forsikring, km-forbrug.

Annonce