368 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

T. T
T. T
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 30

Hjælp til Ebay Hjælp til Ebay

hej nogen herinde der ka fortælle hvordan man bestiller over ebay, har sgu aldrig forstået fremgangsmåden helt, så håber nogen herinde kan hjælp. evt skrive punkt til punkt. takkker. og hvordan man kan se om sælger er troværdig, synes de snakkede om procent osv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Ebay
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #1   9. jul 2008 Kig på sælgers feedback - procentsatsen viser hvor mange som har været tilfredse med ham.

Ebay er en auktionsside - så du bestiller ikke varer over siden - du handler med folk og får dem til at sende varerne til dig, som hvis du havde handlet på QXL eller lignende sider.

• T. T
    T. T Tilmeldt:
    sep 2006

#2   9. jul 2008 ok procentsatsen jo højere jo bedre ik. hvad er .eks dårligt. og hvordan er fremgangsmåden for handel.

• #3   9. jul 2008 Du byder på en ting (Skriver det beløb du vil give) Er dette det højeste bud når auktionen slutter, vinder du, og du modtager en mail fra sælger at du har vundet. Inden du byder er det smartest at skrive en mail til sælger under punktet "Kontakt sælger" om hvorvidt han/hun vil sende til Danmark, og hvad prisen for forsendelsen bliver (denne bliver automatisk lagt oven i prisen når du skal til betalingsdelen. Når så du vinder en auktion skal du gå til punktet betaling og evt. betale med paypal. Opret evt. en bruger på www.paypal.com dette er den foretrukne betalingsmåde på ebay. Derefter modtager du en kvittering fra paypal - som også forsikrer dig op til et vidst beløb - så du ikke bare sender dine penge ud i det uvisse.

Ved nogle auktioner er der en "buy it now price" hvis du ikke gider risikere at tabe auktionen kan du købe ved at trykke på den, og så foregår det som en hvilken som helst anden online butik.

Ebay sørger selv for at guide dig igennem når først du har vundet en ting - det er lige til at gå til så byd du bare løs.

Med hensyn til en sælgers procenter, så kan du også gå ind og læse kommentare til sælgeren fra tidligere købere. Det kan være beroligende at læse om andre der har haft vellykkede handler. Jeg vil nok mene at procenterne skal være oppe over de 90 % i hvert fald hvis sælger har solgt mange ting (ellers kan det jo hurtigt blive en lav procentsats, hvis blot en er træt af handlen)

Jeg har handlet en del på ebay og aldrig haft problemer, på nær en enkelt gang hvor der gik et par uger inden min vare kom - efter jeg skrev til dem at jeg ville skrive en mail til paypal om deres opførsel gik det pludseligt stærkt smiley

• #4   9. jul 2008 Gert c: hvordan sikre man sig at den forsendelsesprise sælger opgiver - rent faktisk kommer til at holde stik? Ebay/Paypal ved jo ikke hvad sælger evt. kan have skrevet til dig ang. forsendelse?

Mvh, Henrik

• T. T
    T. T Tilmeldt:
    sep 2006

#5   9. jul 2008 super mange tak. så vi jeg prøve at gå i aktion.

Kommentér på:
Hjælp til Ebay

Annonce