Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løn til samlever som selvstændig ?
  • #1   9. jul 2008 www.amino.dk

STEDET for alle selvstændige !!!

• #2   9. jul 2008 Brian hvor meget er en "smule"? - Spørger du fordi de timer skal kunne faktureres? - For er det kun 3-4 timer ugentlig, så er det et lidt stort administrativt maskineri at sætte i gang for det. - Men okay jeg vil hellere ikke opfordre til orange arbejde ,-)

- Ellers kan du gifte dig med hende og så kan hun blive medhjælpende hustru, som jeg har været i vores malerfirma smiley

• #3   9. jul 2008 Ansat hende på alm vilkår, eventuelt som løsarbejder, og i kan brug den plads i hendes løn der er op til topskat, eventuelt nedsætte din løn lidt.

Hvis i ikke har brug for pengene ud her og nu, er det bedste at tage dem ud som overskud, (lavere skat) op til vis grænse såfremt du er oprettet som selskab,

Bruger du en løn pusher som dataløn eller andre, er der ikke det store administrative i det.

I skal selvfølge kunne forsvare at det hun laver er relevant for firmaet.

men tag en snak med din revisor, han bedst guide til den rigtige løsning

www.virk.dk har osse en del hjælpe sider

• #4   9. jul 2008 UPS

Forkert link sorry

http://www.startvaekst.dk/

• #5   9. jul 2008 Som det ser ud nu.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed der gir ganske fortrinligt. Har lidt administrative opgaver jeg ikke "nødvendigvis" har tid til og vil derfor gerne have min kæreste til det (så kan hun også få suppleret lidt til hendes almindelige indtægt)... vi taler om ca. 2 timer om ugen og jeg vil netop holde det under 50k grænsen så hun ikke skal til alt det fnidder med at blive momset osv. Jeg er nået frem til at jeg kan lave en ansættelseskontrakt til hende omkring de timer og netop blot udbetale de timer til hende, så skal hun selvfølgelig svare B-skat af dem, men mere burde der ikke være i det.

BC

• #6   9. jul 2008 Det er iøvrigt ligeså meget fordi hvis jeg hiver kasse ud til mig selv, så blir jeg bonget max på topskat og samlet set får vi faktisk mere ud af det hvis hun blot betaler B-skat.

BC

• #7   9. jul 2008 Det er opskriften

• #8   9. jul 2008 Tror det mest sikre er at spørge din revisor....Men så fik du jo lige fortalt du tjener "kassen" ha ha ha smiley

• #9   9. jul 2008 Keyser: For at holde liv i sådan en gammel duc som jeg har, så skal der sgu også godt nok kasse til ;o)

BC

• #10   9. jul 2008 Hvordan får du det med momsen ind i billedet i forhold til det, du spørger om ??

Kommentér på:
Løn til samlever som selvstændig ?

Annonce