1.586 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Punto Grande Jtd 1.3 Punto Grande Jtd 1.3

Er der nogen der ved om det er normalt at den først skal op på omkring 2500 rpm før den begynder at trække i hvert gear?
Er det noget med chip tuning vi er inde i, for at ændre fuel map'en eller skal det være sådan i disse her miljø tider smiley

Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Punto Grande Jtd 1.3
  • #1   18. jul 2008 Ifølge Fiat selv er det højeste moment ved 1750 omdrejninger - ergo burde de store skub fremad begynde der. Hvilket er normalt for de fleste diselbiler (1700-2000 omdr).

Enkelte diselmodellers moment ligger højere oppe - ofte grundet 3 cylindre eller lille motorstørrelse.

Overvej en defekt turbo. Det sker de går. De koster mellem 1000-2000 kr + løn at få skiftet. Få en mekker til at sætte den til computeren - han burde kunne se noget er helt galt.

• #2   18. jul 2008 Det er bare det at turboen lyder og arbejder umiddlebart rigtigt.
    Og så det at den kun har gået 15000 Km?

Det er hamrende besværligt at køre i by trafik med da man næsten skal "file" kobling i start øjeblikket for at få moment nok til ikke at blive kørt over ende af de andre bilister og cykler :-))

• #3   18. jul 2008 pga. miljø begrænsninger får den desværre ikke lov at trække fra bunden af, men 2500 virker forkert, mon ikke vi snakker en defekt luftmasse måler eller defekt ladetryks regulering ???

• #4   18. jul 2008 Jeg er mekanikker "n00b/analfabet". Men har selv oplevet faldende kraft og stigende turbotøven i såvel Alfa diesel´er og VW. Som regel er der noget galt når bunden mangler. Mon ikke Fiat hurtigt kan udbedre fejlen?

• #5   18. jul 2008 man kan også risikere at turboen er mindre god fra ny. Min egen bil en golf 4 tdi. 90 hk... fik jeg trjekket og omprogrameret den lavede 15 nm for lidt, og den toppede først v. 2800... det er jo alt for langt oppe... så endte ud med et tilpasset map. hvor alt var passet til... og vandt jo godt 80 nm og fik toppen af momentkurven ned på 2355... det kan bruges. Kan kun anbefale det... og den kører stadig 18-19 stykker på litteren...

men ja der kan også være noget galt med noget luftmasse måler eller andet... noget vacuum måske? Det har min bror så prøvet på deres touran, den kunne så hverken bremse eller trække ordentlig...

• #6   18. jul 2008 Har selv en corsa d 1,3 diesel. Godt nok den 90 hk med 6 gear. Det er samme motor som din. Den tager mærkbart ved omkring de 1700-1800. Den skal i hvert fald ikke først tage ved omkring 2500. Den skal tage ved li omkring 17-1800.
    Arbejder selv hos Opel/Fiat, og vi har skiftet et par turboer på de puntoer.
    Men om det er det ved jeg squ ikke.

• #7   18. jul 2008 "Overvej en defekt turbo. Det sker de går. De koster mellem 1000-2000 kr + løn at få skiftet" - hvor? smiley

• #8   18. jul 2008 Automester (ikke Seat-fohandleren). Dem i det lille kvadratiske værksted ned af fin/norge/sveriges-gade i Haslev.

Satme det mest prisbevidste værksted til bil, hvis man kan undvære "ens-eget-mærke-værksted". Supert til biler efter garanti.

• #9   19. jul 2008 ja det er sgu gode og fair med prisen, og ja undgå søren (Seat) ;O)

• #10   19. jul 2008 Mange gode råd smiley
    Jeg tykker lidt videre da der stadig er garanti på..

jan

• #11   19. jul 2008 ned til Fiat og få en tester på smiley

• #12   19. jul 2008 Gøres så hurtig muligst.
    tak for alle de gode svar og muligheder

• #13   19. jul 2008 men husk blot at en tester ikke redder alting... vi havde på arb. en vw transporter der har lydt underligt... (som om der ligger en kasse skruer i bundkarret... den blev testet og de sagde der intet var galt... 14 dage senere springer den i luften på storebæltsbroen og efterfølgende finder de ud af at den har sprøjtet ind på forkert tidspunkt på d. 3 cyl. Turboen var så flækket...

En gang i mellem skal man være meget kritisk.

mvh Offslow

Kommentér på:
Punto Grande Jtd 1.3

Annonce