{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Fiat (bil) 500-problem {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg er på ferie hos de gamle - og straks bliver jeg sat i arbejde ;o)
Min mors Fiat 500 ville ikke starte her til morgen...
Da jeg kørte den i går aftes, lyste indsprøjtningslampen lidt en gang imellem og her til morgen var den død - når man aktiverer starteren, er der kun en svag summelyd, når man slipper den igen og lader den stå med tænding på, klikker det fra omkring sikringerne.

Så vidt jeg kan se, er det ikke sikringerne der er gået og lige nu prøver jeg at lade batteriet, i håb om at det gør noget...

Nogen ideer, inden der tilkaldes mekanikerhjælp? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat (bil) 500-problem
  • #1   19. jul 2008 det er et død batteri.. det er højst sansynlig blevet "kogt" pga. for meget spænding.. skift batteriet med et nyt. når du har fået sat det nye på, tager du et multimeter og måler hvor mange volt der kommer på plus og minus polen mens den kører.... 12volt er for lidt.. 14 er fint... over 14 og det er noget skidt... så skal du skifte laderegulatoren..... håber du kan bruge det til noget.

  • #2   19. jul 2008 Ok - undrer mig bare, at der stadig er fint lys i instrumenter og lygter så?
    Og problemet er, at alt mit værktøj, inkl. multimeter ligger i kbh og de gamle bor på bornholm, har allerede brokket mig over mangel på multimeter smiley

    Hvis ladningen ikke virker, så foreslår jeg hende et nyt batteri smiley


  • #3   19. jul 2008 ja.. batteriet kan sagtens levere lys til forlys og instrumentbræt... men ikke ampere nok til at sparke startmotoren igang... hvis du nøjes med at lade den op kan det jo desværre ske at hun holder stille næste gang hun slukker motoren.. om alle omstændigheder ville jeg lige måle på batteriet... det koster ca 70kr.. og mon man ikke kan få det på bornholm....

  • #4   19. jul 2008 der er jo ikke meget ved at købe et nyt batteri og så koge videre på det hvis laderegulatoren er i stykker..



  • #5   19. jul 2008 Ok, opladning hjalp ikke - må få hende til at købe et nyt batteri og et multimeter, så må vi håbe jeg kan nå at ordne det inden jeg tager hjem, ellers må far til det smiley

  • #6   19. jul 2008 jeps... go fornøjelse...

  • #7   19. jul 2008 jeg er nød til at høre en fiat 500(indsprøjtning)?????????
    er det den helt nye


  • #8   19. jul 2008 Ja det undrede jeg mig også over smiley

  • #9   19. jul 2008 hæ hæ ja der er sket meget......


    jeg tror det er sådan en her

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55461246

    og jeg tror ik det har noget med jeres batteri at gører, men derimod en defekt ins føler..... eller benzin pumpe... men summer den fint fra pumpen ved tendinig så kan du udelukke det....

    tror også mest på en føler...

    mvh


  • #10   19. jul 2008 Nix, det er sådan et lyn:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55564000
    Troede sgu også det var med karb, men eftersom den har en indsprøjtnings-fejlslampe, såeh smiley

    jepper J:
    Den summer lavt, man kan høre det inde i førerkabinen, men næsten ikke når man står ved motorrummet...


  • #11   19. jul 2008 hmmmmmm men en fiat 500 er det vel ikke....
    men en Fiat Cinquecento ..... eller hedder den også 500.... eller...


    men ok..... pyt med det... men kik ud i motor rummet du kan hurtig se om der sidder en karbrutor eller sprøjt . .

    men

    summer den og stopper med det efter ca 5-10 sek efter nøgle sat på on, men uden at starte. så må du formode at pumpen kører som den skal..... og så er vi tilbage til ins føler ( hvis den er med sprøjt)
    for jeg trorik det har noget med dit batt at gører.......


  • #12   19. jul 2008 Fuck........... kommer lige til at tænke på.. der er sku da start spærre i den bil....... mener jeg sku... hvis ja.... prøv at hent reserve nøglen, og start bilen med den....... hvis den starter er det chipen i nøglen det er galt med..

    det kan være det.... prøv prøv.....


  • #13   19. jul 2008 Cinquecento = 500 på italiensk, såeh smiley
    Og det er sprøjt - det ligner ikke karb ihvertfald...
    Og helt præcist, så er det, når man drejer nøglen helt hen til start, så summer den, når man slipper den, så den bare ryger tilbage på tændingen klikker den...
    Ved nærmere inspektion, så er det fra to 5-benede, grå sikringsagtige ting, med 12v20a, den klikker, man kan både høre, og mærke det på dem...

    Startspærre/chip tvivler jeg kraftigt på, at der er på den gamle svend, ingen af reservenøglerne gjorde nogen forskel heller...


  • #14   19. jul 2008 ok vil det sige at starter slet iikke kører rundt.. når du drejer nøglen.. hvis ja.. så er det først nu jeg forstå det............. for så kan det ABSOLUT godt være batteriet der er faldet sammen... skal måle ca 12,8 volt på et frisk batt. ved slukket motor...

    prøv at skuppe den igang..... hvis den starter kør en tur. og når du er kommer tilbage prøv så at starte den igen... alt efter hvad den så gør er detnemmer at finde fejlen...

    og jo jeg mener sku den er med start spærr på nogle af dem.... monteret fra frabrikken


    mvh


  • #16   19. jul 2008 De 2 ting du omtaler.. er sikkert start relæ.... der klikker .. måske fordi de ik få nok strøm.....

Kommentér på:
Fiat (bil) 500-problem

Annonce