den kommende generation af mcére {{forumTopicSubject}}
Fulgte et link med patrick dyrstenhoff (ghostrider) og ender inde på scootergalleriet...
Her beskriver en, at ghostriders busa render 800 km i timen og 850 med nos.. griner.
Herligt sted, fik adskellige grineflip på min videre vandring der..
de snakker mikuni dyser, opsætning af diverse tun, udfordringer og en masse løgnhistorier om deres scootere.
udover dette er der konstant lagt små videoklip ud alle vegne med nøgne kvinder..
jo de hygger sig derinde, gad vide om man selv har været sådan en lille wanker der sidder og studere polini´s tun katalog med den ene hånd, og ugens rapport med den anden. imens man forsøger at finde ud af, hvad der er bedst at rive sig banditten til.. lool
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
Jeg har aldrig ejet en scooter, men derimod et hav af Yamaha 4 gears DX og Puch Maxi'er - og dengang skulle man sgu ik være bange for at få beskidte pølledutter.
Idag er det plastiklort med plug'n'play "tuning", trampertækno og prettyboys som styrer skuden.
Klamt, men ikke desto mindre sandheden.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
so true
ja maxier og yams fs1 det er sgu for os der kan andet med hænderne end føromtalte friktionseksperiment!
men sajmon, jeg kan forvisse dig om at der stadig findes både drenge og piger der mener at kreidler og kobling er gud. et bevis på at ikke alle forældre spolerer deres børn med dårlig opdragelse!
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Og 90% af dem tror seriøst en scooter (70cc 2t) kan køre fra en 1000cc sportscykel op til 80km/t pga. den har automatgear og ikke skal skifte gear. Jamen ok - en sportscykel går heller ikke de 100+ i 1. gear jo...
De er fantastiske
nov 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 1 Svar: 64
aug 2007
det mødte jeg også en der troede hans "12 hestes aprilia sonic" kunne i lørdags... så høvlede jeg ham i andet gear på min 1981 klassiker... endda fik han 2 scooterlængders forspring før jeg smed koblingen
Seriøst - så tror jeg ikke jeg nogensinde har set så meget gaskabelslid som efter der kom scootere frem...
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.225
aug 2007
Det er kun optimering - og fred være med det - men TUNING er lig med indgreb som ikke kan laves om, og som flytter effekten seriøst...
aug 2007
det er naturligvis et produkt af at vi unge mennesker har røven stoppet med penge.
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 415
Har en bekendt (vil jeg vælge at kalde det) på 27 år.
Han har købt en scooter 30 !!!!!!!!!!!!!
Ringede lige til mig for at høre om vi ikke skulle ud og cruise !!!!!
AAAAA hva sagde jeg.....
Han mente seriøst jeg havde fået fine fornemmelser, fordi jeg ikke gad køre sammen med ham !!!!!!!!!!!
Jeg måtte gi ham et længere foredrag om at 2cyl. 1000cc'er der skal holde sig under 30km/t ikke er nogen nem opgave og at min kobling nok ville blive pænt slidt.....
Men han mente bestemt at vi kunne køre en tur sammen....
Jeg må gi ham en tur bag på VTR'en en dag.... Så kan det være han fatter det............. SES PÅ GRILLEN... du får en times forspring...
Mit gamle flagskib kunne fanme give hans plasticdims så meget baghjul.
aug 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
Det sørmer go´ læsning, det her...!!
mar 2007
mar 2007
Det eneste problem er bare langtidsholdbarheden...
mar 2007
jo mere du presser en motor jo lavere holdbarhed har du.
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 415
Det er også mig der er mærkelig...
A
aug 2007
mar 2007
mar 2007
aug 2007
aug 2007
den her kreidler når da op på de 111.1 km/t på 402 meter. så et eller andet siger mig at variomatic ikke er det afgørende
aug 2007
men foekema kreidler 7,37sek 111 km/t
og Troels Bach, 8,15sek 104,48 km/t.
det er jo så ens at man med sikkerhed kan sige at variomatikken ingen rolle spiller på så små motorer (ved godt det gør det for million$ dragbikes)
aug 2007
aug 2007
de kreidlere der er tilbage og bliver tunet i samme grad som de hurtigste scootere følger jo ganske fint med.
det var da indtil for ganske nyligt (2 september i år) da vist også en kreidler der havde 50cc hastighedsrekorden. nu er det så den moderne version, aprilia rs 50 med 6 gear, der ejer den. (233km/t)
aug 2007
ok, dysestørrelse på den originale karburator på kreidler 1,2HK ?
aug 2007
aug 2007
Mvh Jesper
aug 2007
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
Ja - det var tider dengang man hakkede sit PUCH stempel med en sløv nedstryger. Plumpen blev banket ud, og en fin 17mm Del-Orto karburator med svanehals og olieret svampefilter - (PUCH 3-gear). Udstødningerne på Maxierne blev adskilt og det lange rør fik tre-kantede huller over det hele, En Yamaha-tun cylinder lavede man da selv - ud at en 3-skyls cylinder. Værktøj:
Et gammelt stemmejern
Fars hammer
Fars boremaskine og hans nye bor
Et gammelt stempel med stempelringe.
Samt lidt olie fra fars oliekande (man havde jo hørt at man skulle bruge olie når man borer i jern....)
Jo - det var squ tider - vi fik da den Yamaha til at gå 110 - den hurtigste i Fredensborg.
Den hjemmelavede cylinder
16mm karburator - smulet hjem fra Sverige
16 mm boreplade m/ hjemmemodificerede membran
16 tands gearing - smulet hjem fra sverige
Planet top stykke
Tun-udstødning - smulet hjem fra Sverige
Jeg fatter ikke hvad de ser i de underlige scootere - de ligner squ alle sammen en Yamaha Pasola......
Næ - en rigtig knallert sidder man på som på en rigtig hest. - Scootere sidder man på som man sidder på kummen.... (kun for piger)
Mvh
Thomas E
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
Næ - en rigtig knallert sidder man på som på en rigtig hest. - Scootere sidder man på som man sidder på kummen.... (kun for piger)</i>
So true Thomas :o)
Og ja så er der det med krampetrækningerne i højrehåndled. Den fatter jeg stadig ikke. Måske de har wanket så meget til Polini-kataloget at de ikke kan stoppe igen?
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.698
er også den generation hvor en rigtig knallert var en Puch Flagskib...osv osv..kune pretty boys kørte forøvrigt Yams 4 gear hæhæ
damn...
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 497
Og hvorfor skal de flå som en besat i det sølle styr for at forsøge at få den på baghjul de sølle 1,5m.
Nej Scootere burde forbydes ved lov og knægte som alligevel tager chancen på dem må betragtes som lovløse og jagte vildt......
AHH det hjalp :o)
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.930
Hheheh.. Kreidler ABC ?
det jeg kan huske fra den tid var denne lille ABC:
Køb en Kreidler.., se hvad den fejler.., hvis den ej fejler.. er det ej en Kreidler ..
:D:D:D:D:D hehe
de gode gamle dage hvor der var knallerter til er desværre ovre
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
Den rykkede så vildt!!! bedste knallert jeg har haft, en rigtig sleeper
Egentligt anede jeg ikke meget om tuning, hakke stempel, fjerne plump, større skyllekanaler... osv os.
Havde hørt lidt om det, og havde haft en tomos 3gear, en puch 4gear og diverse andet.
Købte så den 2 gear, og den skulle bare op på 60 som de andre, ikke noget vildt!!!
Vi planede den på en fortorvsflise (seriøst)
Hakkede dn et tilfældigt sted på stemplet. borede svanehalsen op (havde ingen penge) borde selv karburator op, skiftede dyser
og andre ting jeg ikke kan huske.
Alt på en aften.. næste dag rendte den sgu 90!!!!! vi var dybt chokerede (dengang var der ingen "scootere")
Den var vild, kørte fint baghjul i 1 gear med 30 km.t (jaa skiftede også tandhjul).
Elskede den!! bedste knallert nogensinde for mig..........................................................................
I 3 dage, så blev den stjålet!!!! Min kammersjuk fandt den 4 dae efter, den var smadret ind i en parkeret bil!! blev aldrig til knallert igen.
Tror ikke den motor havde holdt mere end 14 dage lol
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 357
Har stadig barndomens kærlighed stående hjemme:
puch ms50-3gear (blæsekølet)
Yamaha Fs1
Honda Cd50
Har brugt så meget tid og penge på dem at affektionsværdigen langt overstiger mc, kæreste osv...
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 224
en voldtunet scooter med blyplader i snuden er da meget sjov..
jeg mindes os de gamle puch´er og yamser med glæde, min favorit knallert fra dengang er dog en Tomos 5 gearet, minder utroligt meget om puch ms/vz (Børge knallerten). bare med 2 gear mere, det var min "konge" knallert godt med træuld i det lange sæde..
nogle der kan huske dem??
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.919
( i øvrigt tror jeg heller ikke sådan én ridser ret meget... ).
Jeg var nok lidt dovent anlagt hvad knallert angik *G*
Jeg havde en FZ50 i rød / hvid - en heftig sag ( muhahahaha ) der
gik 75 i medvind ned af bakke.... For fanden hvor syntes man selv at man var sej, og gu' var man da RXX ( kan jeg da se nu med alle de tosser der moser rundt på vejene på deres Star Wars kreationer ).
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 358
http://www.youtube.com/watch?v=cojgdp_7RSc
Havde selv Yamaha 4 gear og Puch Maxi, var sgu da skide sjovt. Den gamle mente dog, at det eneste der duede var en Kreidler, men det nægtede jeg at købe dengang... Var vist også lidt efter den devise Peter S nævner.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
"vil våge at påstå at til et scootertræf med 1200 scootere, er 80% af scooterne tunet over 100% så kom igen med jeres "optimerede" hjemmefuskede lokomotiv motorcykler, i min verden er jeres optimerede motorcykler præcist det samme som scooterfjæsene på sg der tror deres afdroslede scoots render 100km/t"
Der er forskel på tuning og optimering.
En tuning er et konstruktivt indgreb i motoren for at opnå mere effekt end det motoren er skabt til.
En optimering er at finde og udnytte den effekt motoren netop er skabt til. En optimering er ikke et konstruktiv indgreb.
Til et MC træf med 1200 MC'ere kan du vende 80-20 reglen om, maks 20% vil troppe op med tunede MC'ere til forskel fra et Scooter træf, hvor 80% sikker vil troppe op med tunede scootere.
C4:
Jeg havde en Puch Pioneer - 2gear - den første off-road knallert ('81) - den var simpelthen en gude-knallert. Jeg pudsede den hver lørdag - selv alle eger blev pudset så de skinnede - jeg total-idiot solgte den for 4500,- i 1984 i top stand. Tror du den et til at opdrive idag? - No way - lømlerne - de uge knægte - uden sans for nostalgi og sjældenhedder har totalt rippet det danske marked for Puch Pioneer og ødelagt dem med diverse ombygninger. Jeg fandt 1 eksemplar for et par år siden i 100% org stand. Pris: 21.000,-
Suk, suk og atter suk.
Mvh
Thomas E
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
vi gik mest op i Monza, yams 4 gear og florret, og havde enda en ven som havde en Puch rally eller noget lign, kan ikke huske navnet præcist, men den kørte sgu også godt, Jeg dummede mig også med min 4 gear, jeg punkterede på den ene hjul og så fik den bare lov til at stå, indtil jeg solgte den for 3500-4000 kr , den stod i en fed lilla farve og havde aldrig svigtet mig, det eneste var et gaskabel som sprang engang, på trods af at jeg havde slået flik flak med den ud over en mark.
Der blev VIRKELIG brugt meget tid på at kigge i protuna og T-hansen kataloger under natlampen, så et eller andet sted kan jeg godt følge de scooter unger, selvom deres scottere er sjælløse og for det meste grimme i forhold til de knallerter vi havde.
Kan næste fælde en tåre når jeg tænker på den Yamaha Passola som erstattede min 4 gear, der var ikke noget ræs over den, men den var satme så fed og hyggelig , totalt morfar scooter med kurv foran og den kørte også bare. Vi havde ikke rigtigt forstand på tun dengang, så jeg fik købt en motherfucker af en dellorto kaburator og et tun udstødning, men vi fik aldrig det til at give noget effekt udover en fed indsugnings lyd. Det kostede en bondegård for en skoleknægt på det tidspunkt. Der blev gjort en del rent hos slagteren og ørrede slagteriet for at skaffe de ting
Idag koster de knallerter sgu bare alt for meget, og er for svære at få dele til, ellers er jeg sikker på at jeg mindst have en 4 gear og en Passola stående i garagen.
den kommende generation af mcére