{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.958 visninger | Oprettet:

den kommende generation af mcére {{forumTopicSubject}}

Fulgte et link med patrick dyrstenhoff (ghostrider) og ender inde på scootergalleriet...

Her beskriver en, at ghostriders busa render 800 km i timen og 850 med nos.. griner.

Herligt sted, fik adskellige grineflip på min videre vandring der..

de snakker mikuni dyser, opsætning af diverse tun, udfordringer og en masse løgnhistorier om deres scootere.
udover dette er der konstant lagt små videoklip ud alle vegne med nøgne kvinder..

jo de hygger sig derinde, gad vide om man selv har været sådan en lille wanker der sidder og studere polini´s tun katalog med den ene hånd, og ugens rapport med den anden. imens man forsøger at finde ud af, hvad der er bedst at rive sig banditten til.. lool

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  den kommende generation af mcére
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #1   22. sep 2008 Ja de kære små purke er god underholdning. smiley

Jeg har aldrig ejet en scooter, men derimod et hav af Yamaha 4 gears DX og Puch Maxi'er - og dengang skulle man sgu ik være bange for at få beskidte pølledutter.

Idag er det plastiklort med plug'n'play "tuning", trampertækno og prettyboys som styrer skuden.

Klamt, men ikke desto mindre sandheden.

• #2   22. sep 2008 Idag er det plastiklort med plug'n'play "tuning", trampertækno og prettyboys som styrer skuden.

so true smiley
    ja maxier og yams fs1 det er sgu for os der kan andet med hænderne end føromtalte friktionseksperiment!

men sajmon, jeg kan forvisse dig om at der stadig findes både drenge og piger der mener at kreidler og kobling er gud. et bevis på at ikke alle forældre spolerer deres børn med dårlig opdragelse!

• Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   22. sep 2008 Hørte engang en af mine venners lillebror tale om hans gamle scooter havde alu skjolde fordi den kunne køre så stærkt plastikskjoldene ville flække af vindmodstanden.

Og 90% af dem tror seriøst en scooter (70cc 2t) kan køre fra en 1000cc sportscykel op til 80km/t pga. den har automatgear og ikke skal skifte gear. Jamen ok - en sportscykel går heller ikke de 100+ i 1. gear jo...

De er fantastiske smiley

• #4   22. sep 2008 Nicklas: Du har helt ret.. Du aner ikke hvor mange jeg har sagt nej til på TEC, de er helt vilde med at bevise at en knallert KAN køre fra en MC

• #5   23. sep 2008 nicklas S
    det mødte jeg også en der troede hans "12 hestes aprilia sonic" kunne i lørdags... så høvlede jeg ham i andet gear på min 1981 klassiker... endda fik han 2 scooterlængders forspring før jeg smed koblingen smiley

• Sajmon ™

#6   23. sep 2008 Som jeg sagde - super underholdning. smiley

Seriøst - så tror jeg ikke jeg nogensinde har set så meget gaskabelslid som efter der kom scootere frem...

• #7   23. sep 2008 nu har jeg da også kørt mere seriøst tunet scooter, men har nu altid vidst hvad den rente i virkeligheden, der ud over så er det nu ikke så plug and play det er folks tun af motorcykel nu mere, prøv at tænke på hvor mange tosser i 30-40 års alderen der mener at deres motorcykel har fået 10 hk af en slip on potte herrer jemenin.

• #8   23. sep 2008 nej af en eller anden grund skal man have super SPASMER i håndleddet for at køre "bad boy" scooter... nå jeg kører forbi dem snupper jeg mig altid en håndfuld kobling, og spiller med på deres musik! NØJ hvor det morer mig! smiley

• Sajmon ™

#9   23. sep 2008 Nu har powercommander, slip-on potter (eller fuldsystem), velocity stacks, andre tændrør, KN / Popercross / BSM luftfilter / moddet airbox ALDRIG haft en dyt med tuning at gøre.
    Det er kun optimering - og fred være med det - men TUNING er lig med indgreb som ikke kan laves om, og som flytter effekten seriøst...

• #10   23. sep 2008 det sajmon mener er vel at idag køber man et stort tunsæt, monterer det, og forhåbentligt indstiller det og kører det til, og så er det lidt det. der er ikke så meget eksperimenteren med portdesigns (i bedste fald bliver det bare voldboret op), osv, som i de dage hvor man tunede det man havde i stedet for at købe nyt.
    det er naturligvis et produkt af at vi unge mennesker har røven stoppet med penge.

• #11   23. sep 2008
    Har en bekendt (vil jeg vælge at kalde det) på 27 år.
    Han har købt en scooter 30 !!!!!!!!!!!!!
    Ringede lige til mig for at høre om vi ikke skulle ud og cruise !!!!!

AAAAA hva sagde jeg.....
    Han mente seriøst jeg havde fået fine fornemmelser, fordi jeg ikke gad køre sammen med ham !!!!!!!!!!!

Jeg måtte gi ham et længere foredrag om at 2cyl. 1000cc'er der skal holde sig under 30km/t ikke er nogen nem opgave og at min kobling nok ville blive pænt slidt.....
    Men han mente bestemt at vi kunne køre en tur sammen....
    Jeg må gi ham en tur bag på VTR'en en dag.... Så kan det være han fatter det............. SES PÅ GRILLEN... du får en times forspring...

Mit gamle flagskib kunne fanme give hans plasticdims så meget baghjul.

• Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #12   23. sep 2008 He he...

Det sørmer go´ læsning, det her...!!

• #13   23. sep 2008 ja men sajmon det er jo det 90% her inde mener er tuning er enig i at det ikke er seriøs tuning, men nu engang for at tuning skal kunne betale sig skal der næsten tryk, du for sku ikke meget ud af optimering på en sug motor der er pumpet så hårdt som nu dagens racer maskiner er.

• #14   23. sep 2008 anders den kunne nu nok holdes på 30 km/t vil ikke mene den går 30 km/t i tomgang ?:P

• Sajmon ™

#15   23. sep 2008 Tro mig - der kan tunes en hel del på selv moderne cykler.

Det eneste problem er bare langtidsholdbarheden...

• #16   23. sep 2008 ja sådan er det jo med alt tun...
    jo mere du presser en motor jo lavere holdbarhed har du.

• #17   23. sep 2008 Rune.... fair nok.... Så kører jeg en tur med ham... Undskyld...
    Det er også mig der er mærkelig...

A

• #18   23. sep 2008 men spørgsmålet er så om det har noget at gøre med vægten og hestene, eller om det vitterligt er bedre med variomatik. det kunne være overmåde spændende at se de samme motorer arbejde igennem en 6trins gearkasse med airshift smiley

• #19   23. sep 2008 er ikke uenig i der er tosser der inde slet ikke, det er også derfor mere seriøse tunere brugte mopedgallery.dk dengang jeg var i den type 2 hjuler, og der var sku en mere ordentlig tone end der tit er her inde smiley

• #20   23. sep 2008 tror ikke en mc motor vil kunne holde til det men hvis du kan lave et vario system der kan klarer alle de hæste er jeg rimelig sikker på du kunne få en temmelig vild effekt ud af det.

• #21   23. sep 2008 der er da efterhånden en lang række motorcykler med automatgearkasser... de er bare ikke rigtigt sportscykler.

• #22   23. sep 2008 http://www.youtube.com/watch?v=BXTlhI25RZ8
    den her kreidler når da op på de 111.1 km/t på 402 meter. så et eller andet siger mig at variomatic ikke er det afgørende smiley

• #23   23. sep 2008 hold da helt fast, så er den sgu endnu vildere end jeg troede.
    men foekema kreidler 7,37sek 111 km/t
    og Troels Bach, 8,15sek 104,48 km/t.

det er jo så ens at man med sikkerhed kan sige at variomatikken ingen rolle spiller på så små motorer (ved godt det gør det for million$ dragbikes)

• #24   23. sep 2008 nej vent, det MÅ være 8,37 ellers er der fandme noget galt.

• #25   23. sep 2008 et eller andet sted handler det jo bare om penge. og tun er helt sikkert MEGET billigere i dag end i fs1´ernes velmagtsdage.
    de kreidlere der er tilbage og bliver tunet i samme grad som de hurtigste scootere følger jo ganske fint med.

det var da indtil for ganske nyligt (2 september i år) da vist også en kreidler der havde 50cc hastighedsrekorden. nu er det så den moderne version, aprilia rs 50 med 6 gear, der ejer den. (233km/t)

• #26   23. sep 2008 per E
    ok, dysestørrelse på den originale karburator på kreidler 1,2HK ?

• #27   23. sep 2008 hehe jaah det passer smiley kan du så fortælle mig hvor stor et bor der er fornuftig at åbne indsugningen op med på 1,2hk? smiley

• #28   23. sep 2008 jajah, jeg er med smiley det dér totakterhalløj har min "interesse" (læs eventuelt min profiltekst). så det var et spørgsmål mere for at teste per smiley og jeg kunne sandeligt aldrig drømme om at sætte noget som helst roterende værktøj på en original kreidler cylinder! uha da, en dødssynd!

Mvh Jesper

• #29   23. sep 2008 ok ja smiley

• #30   23. sep 2008 Underholdende.......

Ja - det var tider dengang man hakkede sit PUCH stempel med en sløv nedstryger. Plumpen blev banket ud, og en fin 17mm Del-Orto karburator med svanehals og olieret svampefilter - (PUCH 3-gear). Udstødningerne på Maxierne blev adskilt og det lange rør fik tre-kantede huller over det hele, En Yamaha-tun cylinder lavede man da selv - ud at en 3-skyls cylinder. Værktøj:
    Et gammelt stemmejern
    Fars hammer
    Fars boremaskine og hans nye bor
    Et gammelt stempel med stempelringe.
    Samt lidt olie fra fars oliekande (man havde jo hørt at man skulle bruge olie når man borer i jern....)

Jo - det var squ tider - vi fik da den Yamaha til at gå 110 - den hurtigste i Fredensborg.
    Den hjemmelavede cylinder
    16mm karburator - smulet hjem fra Sverige
    16 mm boreplade m/ hjemmemodificerede membran
    16 tands gearing - smulet hjem fra sverige
    Planet top stykke
    Tun-udstødning - smulet hjem fra Sverige

Jeg fatter ikke hvad de ser i de underlige scootere - de ligner squ alle sammen en Yamaha Pasola......

Næ - en rigtig knallert sidder man på som på en rigtig hest. - Scootere sidder man på som man sidder på kummen.... (kun for piger)

Mvh
    Thomas E

• #31   23. sep 2008 <i>Jeg fatter ikke hvad de ser i de underlige scootere - de ligner squ alle sammen en Yamaha Pasola......

Næ - en rigtig knallert sidder man på som på en rigtig hest. - Scootere sidder man på som man sidder på kummen.... (kun for piger)</i>

So true Thomas :o)

Og ja så er der det med krampetrækningerne i højrehåndled. Den fatter jeg stadig ikke. Måske de har wanket så meget til Polini-kataloget at de ikke kan stoppe igen?

• #32   23. sep 2008 True true...
    er også den generation hvor en rigtig knallert var en Puch Flagskib...osv osv..kune pretty boys kørte forøvrigt Yams 4 gear hæhæ

damn...

• #33   23. sep 2008 Jeg kørte Yams 4-gear, men jeg var da grim som arvesynden. Ikke at det er blevet bedre med årene. Se bare mit profilfoto :o)

• #35   23. sep 2008 Fakta er at scootere pisser mig af. Hvad fanden sker der for den uendelige gassen op!!!!!! Hvor tit er man ikke kommet i sin bil og tænkt "mon den ridser særligt meget" Jeg kan ikke holde dem ud. Vil næsten gå så langt som at sige jeg hader de skide knægte som kører rundt på deres "fætter BR" skrammel.
    Og hvorfor skal de flå som en besat i det sølle styr for at forsøge at få den på baghjul de sølle 1,5m.
    Nej Scootere burde forbydes ved lov og knægte som alligevel tager chancen på dem må betragtes som lovløse og jagte vildt......

AHH det hjalp :o)

• #36   23. sep 2008 Per E..

Hheheh.. Kreidler ABC ?

det jeg kan huske fra den tid var denne lille ABC:

Køb en Kreidler.., se hvad den fejler.., hvis den ej fejler.. er det ej en Kreidler ..

:D:D:D:D:D hehe

de gode gamle dage hvor der var knallerter til er desværre ovre

• #37   23. sep 2008 Damn, husker stadig min puck maxi 2gear (den med håndgear!!
    Den rykkede så vildt!!! bedste knallert jeg har haft, en rigtig sleeper smiley

Egentligt anede jeg ikke meget om tuning, hakke stempel, fjerne plump, større skyllekanaler... osv os.
    Havde hørt lidt om det, og havde haft en tomos 3gear, en puch 4gear og diverse andet.
    Købte så den 2 gear, og den skulle bare op på 60 som de andre, ikke noget vildt!!!

Vi planede den på en fortorvsflise (seriøst)
    Hakkede dn et tilfældigt sted på stemplet. borede svanehalsen op (havde ingen penge) borde selv karburator op, skiftede dyser
    og andre ting jeg ikke kan huske.
    Alt på en aften.. næste dag rendte den sgu 90!!!!! vi var dybt chokerede (dengang var der ingen "scootere")
    Den var vild, kørte fint baghjul i 1 gear med 30 km.t (jaa skiftede også tandhjul).

Elskede den!! bedste knallert nogensinde for mig..........................................................................

I 3 dage, så blev den stjålet!!!! Min kammersjuk fandt den 4 dae efter, den var smadret ind i en parkeret bil!! blev aldrig til knallert igen.

Tror ikke den motor havde holdt mere end 14 dage lol

• #38   23. sep 2008 Puch ka' man ha - Yamaha ska' man ha!

Har stadig barndomens kærlighed stående hjemme:
    puch ms50-3gear (blæsekølet)
    Yamaha Fs1
    Honda Cd50

Har brugt så meget tid og penge på dem at affektionsværdigen langt overstiger mc, kæreste osv...

• #39   23. sep 2008 hold da op nogle scooter racister der er herinde .. hehe

en voldtunet scooter med blyplader i snuden er da meget sjov..

jeg mindes os de gamle puch´er og yamser med glæde, min favorit knallert fra dengang er dog en Tomos 5 gearet, minder utroligt meget om puch ms/vz (Børge knallerten). bare med 2 gear mere, det var min "konge" knallert godt med træuld i det lange sæde..

nogle der kan huske dem??

• #40   23. sep 2008 Henrik L -> jeg er fuldstændig enig !
    ( i øvrigt tror jeg heller ikke sådan én ridser ret meget... ).
    Jeg var nok lidt dovent anlagt hvad knallert angik *G*
    Jeg havde en FZ50 i rød / hvid - en heftig sag ( muhahahaha ) der
    gik 75 i medvind ned af bakke.... For fanden hvor syntes man selv at man var sej, og gu' var man da RXX ( kan jeg da se nu med alle de tosser der moser rundt på vejene på deres Star Wars kreationer ).

• #42   23. sep 2008 Klarer sig nu ellers ok sådan en JOG... smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=cojgdp_7RSc

Havde selv Yamaha 4 gear og Puch Maxi, var sgu da skide sjovt. Den gamle mente dog, at det eneste der duede var en Kreidler, men det nægtede jeg at købe dengang... Var vist også lidt efter den devise Peter S nævner. smiley Gad ikke det lort der ikke duede! smiley

• #43   23. sep 2008 Perfekt afslutning Per!!

• #44   23. sep 2008 Uanset hvad, så ville jeg nu godt tage en stak overtimer på arbi, for at få min Yamaha 4 gear tilbage i den stand som jeg solgte den i.

• #45   24. sep 2008 K4:

"vil våge at påstå at til et scootertræf med 1200 scootere, er 80% af scooterne tunet over 100% så kom igen med jeres "optimerede" hjemmefuskede lokomotiv motorcykler, i min verden er jeres optimerede motorcykler præcist det samme som scooterfjæsene på sg der tror deres afdroslede scoots render 100km/t"

Der er forskel på tuning og optimering.

En tuning er et konstruktivt indgreb i motoren for at opnå mere effekt end det motoren er skabt til.

En optimering er at finde og udnytte den effekt motoren netop er skabt til. En optimering er ikke et konstruktiv indgreb.

Til et MC træf med 1200 MC'ere kan du vende 80-20 reglen om, maks 20% vil troppe op med tunede MC'ere til forskel fra et Scooter træf, hvor 80% sikker vil troppe op med tunede scootere.

C4:
    Jeg havde en Puch Pioneer - 2gear - den første off-road knallert ('81) - den var simpelthen en gude-knallert. Jeg pudsede den hver lørdag - selv alle eger blev pudset så de skinnede - jeg total-idiot solgte den for 4500,- i 1984 i top stand. Tror du den et til at opdrive idag? - No way - lømlerne - de uge knægte - uden sans for nostalgi og sjældenhedder har totalt rippet det danske marked for Puch Pioneer og ødelagt dem med diverse ombygninger. Jeg fandt 1 eksemplar for et par år siden i 100% org stand. Pris: 21.000,-
    Suk, suk og atter suk.

Mvh
    Thomas E

• #46   24. sep 2008 Puch Pioneer tror jeg ikke at jeg nogensinde har hørt om, men nu blev jeg også først født i 81 smiley
    vi gik mest op i Monza, yams 4 gear og florret, og havde enda en ven som havde en Puch rally eller noget lign, kan ikke huske navnet præcist, men den kørte sgu også godt, Jeg dummede mig også med min 4 gear, jeg punkterede på den ene hjul og så fik den bare lov til at stå, indtil jeg solgte den for 3500-4000 kr , den stod i en fed lilla farve og havde aldrig svigtet mig, det eneste var et gaskabel som sprang engang, på trods af at jeg havde slået flik flak med den ud over en mark.
    Der blev VIRKELIG brugt meget tid på at kigge i protuna og T-hansen kataloger under natlampen, så et eller andet sted kan jeg godt følge de scooter unger, selvom deres scottere er sjælløse og for det meste grimme i forhold til de knallerter vi havde.

Kan næste fælde en tåre når jeg tænker på den Yamaha Passola som erstattede min 4 gear, der var ikke noget ræs over den, men den var satme så fed og hyggelig , totalt morfar scooter med kurv foran og den kørte også bare. Vi havde ikke rigtigt forstand på tun dengang, så jeg fik købt en motherfucker af en dellorto kaburator og et tun udstødning, men vi fik aldrig det til at give noget effekt udover en fed indsugnings lyd. Det kostede en bondegård for en skoleknægt på det tidspunkt. Der blev gjort en del rent hos slagteren og ørrede slagteriet for at skaffe de ting smiley
    Idag koster de knallerter sgu bare alt for meget, og er for svære at få dele til, ellers er jeg sikker på at jeg mindst have en 4 gear og en Passola stående i garagen.

Kommentér på:
den kommende generation af mcére

Annonce