1.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Skimmelsvamp Skimmelsvamp

Heysa..

har en fornemmelse om at jeg har skimmelsvamp i min lejlighed.. eller lign. kan dog ikke se noget... men har haft noget der e rblevet bahandlet på den ene mur..

grunden til mistanke er at både mig og min kæreste har mega tit ondt i hovedet.. + mit astma er bluset helt vildt op efter jeg er flyttet der op..

Hva skal jeg gøre.. boligforeningen mener ikk der er noget.. så skulle man ku se det.. hmm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skimmelsvamp
  • #1   30. okt 2008 (link fjernet)

• #2   30. okt 2008 Er jo overhovedet ikk 100 % Sikker... har boet der 1 år nu.. og har engelitg tænkt lang tid på det.. men først nu hvor kæresten er flyttet op kan jeg se det

• #3   30. okt 2008 du kan blive alvorlig syg af det, hvis det er svamp

• #4   30. okt 2008 Skimmelsvamp er MEGET usundt.. Ofte kan skimmelsvampen IKKE ses pga det sidder på indersiden af væggene. Så man nærmest er nød til at skille boligen for at få det konstateret. Hvis din boligforining ik gør noget ved det kan det ende med i bliver meget syge og skimmelsvampen kan spredes til resten af bykningen.. Hvis du har den fornemmelse at der er skimmelsvamp ville jeg med 100% sikkerhed kontakte et firma som ved hvad de har med at gøre Du kan ende med du bliver syg resten at livet

• #5   30. okt 2008 Sådan en kvinde har jeg osse engang haft - hvor jeg fik åndenød og hun fik ondt i hovedet !!

;O)

• #6   30. okt 2008 Hej ...

Jeg boede i Århus i en lejlighed med skimmelsvamp i over 1 år. Udlejer lavede nogle sporadiske tiltag men intet hjalp og svampen vendte tilbage igen og igen. De rigtig gennemgribende ting såsom at skifte tag ville udlejer selvfølgelig ikke...

Jeg var syg det meste af tiden jeg boede der - og fik alvorlig asmatisk bronkitis. Jeg havde aldrig før haft allergi eller astma.

Mit råd er kom væk i en fart... Det tager lang tid at komme sig over. Jeg har stadig bronkitis som følge af det skidt... og er lidt et skravl som hurtigt får noget i halsen ;-(

/Anna

• #7   30. okt 2008 Jeg ville kontakte et firma til at komme og undersøge og tage prøver. Efter ret kort tid vil du modtage en rapport og med den i hånden kan du gå til boligforeningen og så bliver de nød til at gøre noget for så har du et bevis på at det er sundhedsskadeligt. Min veninde havde skimmelsvamp sidste år i huset og her er det blevet rettet, jeg kan forhøre hende om hvilket firma hun benyttede.

• #8   30. okt 2008 se indsatte link, det er vældig informativt

• #9   30. okt 2008 Teknologisk Instiotut er eksperter i at spore skimmelsvamp. Men det burde udlejer betale på mistanken

• #10   30. okt 2008 De fleste boligselskaber har/erved at anskaffe en miljøkuffert som indeholder det fornødne til at undersøge for skimmelsvamp etc så bed dem om at undersøge det ellers medld dem til kommunen som har tilsynspligten hvis de ikke foretager sig noget.

Se det her link.

(link fjernet)

Er selv driftschef i et selskab så derfor har jeg hvis jeg selv skal sige det lidt kendskab til spørgsmålet... og som de øvrige siger, det er skide usundt at leve i .

• #11   30. okt 2008 James heheheh kender det også , men tror altså det noget andet !

• #12   30. okt 2008 - Det er vigtig at få lejligheden undersøgt, jeg har tit som bygningsmaler renset tapet af i lejligheder, hvor der har været skimmelsvamp på bagsiden af tapetet, og det var IKKE synligt for det blotte øje.

Derfor kan i forsigtig løsne lidt tapet, i hjørner ved ydermure, inde ved vindueskanten, og væggen ind mod badeværelset, der vil I kunne få fornemmelse for om lejligheden er angrebet og så gå videre med sagen.

- En god ting at investere i er en fugtmåler/hygrometer, luftfugtigheden mener jeg, er omkring 48-50% anbefalet. - Udluftningen er vigtig 2 gange om dagen, det er også billigere at varme en bolig op med en sund luftfugtighed.

Evt. kontakte LLO og få lidt råd og vejledning. Og ellers er der ikke andet end at komme væk fra lejligheden.

http://www.lejerneslo.dk/asp/vis.asp?Id=328

• #13   30. okt 2008 Da jeg drøjede med skimmelsvamp, var det helt synligt med det blotte øje og ikke som folk siger: gemte sig bag vægge og tapet og lignende. For mig gir det ikke nogen mening, at det kan sprede spore gennem vægge og tapet som folk påstår, men nu er jeg heller ikke professionel.

Jeg fik lavet en bedre udluftningsblæser samt blev selv bedre til at lufte ud. Dernæst behandlede og desinficerede jeg de vægge det sad på, og sørger bare for at holde varmt og tørt - det er et par år siden, og der er ingen spor af det mere.

/kim

• #14   30. okt 2008 Kim B - Asmatikere har meget tit symptomer længe inden at skimmelsvampe kan ses med det blotte øje, da astmatiker tit reagerer på de svampespore der er i luften, på grund af den luftvejlidelse som astma er og det nedsatte imumforsvar.
    I dit tilfælde har angrebet nået et andet stadie, hvor det rigtig som du nævner, kan ses tydeligt ;0)

• #16   30. okt 2008 Prøv at snakke med Ronnie http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=4566
    - han har vist været igennem hele møllen med en samarbejdsvanskelig udlejer...

• #18   30. okt 2008 På de billeder du viser er der ingen tegn på skimmelsvamp. Skimmelsvamp kan opstå som følge af fugt fra utæt tag, murværk eller installationer. Men i laaangt de fleste tilfælde skyldes det dårlig eller slet ingen udluftning. Og med udluftning menes der 5-10 min. 3 gange om dagen med gennemtræk. Det hjælper ikke kun at åbne ét vindue. Åbn et vindue i hvert rum eller minimum i hver facade om morgenen, om eftermiddagen og før man går i seng. Jo mere tæt - læs moderne - ejendommen er, jo større er problemet, og det er ikke altid nok at der er mekanisk ventilation.

• #19   30. okt 2008 Allan B - Prøv lige at sammenligne her, det ligner meget skimmelsvamp ;0)

http://www.bolius.dk/viden/fakta/sikkerhed-og-sundhed/indeklima/skimmelsvamp#2

• #20   30. okt 2008 Helle B - Kigger og kigger men synes stadig ikke jeg kan få det til at ligne, men o.k. jeg har heller ikke set alt hvad der findes af skimmel. På de andre billeder af væggene synes jeg heller ikke der ses tegn på fugt. Læste i sidste uge en artikel om en undersøgelse, der konkluderede at 70% af danskerne ikke mener det er nødvendigt at lufte ud!!!!!!!!!

• #21   30. okt 2008 Allan B - Ja det er foruroligende at der ikke luftes ret meget ud, for luft skal der til ;0))

• #22   30. okt 2008 Så er det godt man har et gammelt hus der er piv utæt :o)

Håber du finder ud af noget, Doggy

• #23   30. okt 2008 Nemlig - Custom Cowboy smiley

• #24   31. okt 2008 og bundløse trusser gir luft det er altid godt

Kommentér på:
Skimmelsvamp

Annonce