{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.906 visninger | Oprettet:

Person der skylder mig penge:( {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man..? En "tidligere" arbejdskollega/kammerat skylder mig penge. Han er desværre ludoman, det var jeg selvfølgelig ikke klar over på det tidspunkt.

Nogen vil nok grine, og komme med gode forslag som tæskehold osv, men dette er ikke min stil, og heller ikke en mulighed. Men andre gode måder? - eftersom han er ludoman, kender han alle spilleregler, og er derfor altid et skridt foran...

Håber der er nogen med en smart (lovlig) ide, så jeg får mine penge, uden at jeg samtidigt står med en bil/mc der er koldset op på ølkasser og ruko-tatoveringer over det hele - eller andre skumle ting smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Person der skylder mig penge:(
  • #2   18. nov 2008 inden vi kommer med alt for mange ideer kan du så løfte sløret for om vi taler om for 500 kr eller for 15000kr gode råd og forslag du vil have for

mvh

• #4   18. nov 2008 Sagsøg ham, hvis du har nogle beviser får det? Du giver jo ikke megen info om sagen, så det er svært at vide om det er penge du har lånt ham privat, eller om det er igennem et firma det er sket eller hvordan?

Mvh. Mathias

• #5   18. nov 2008 Du kan blive ved med at minde ham om, at han skylder dig penge til han til sidst giver dig dem! du er rimeligt dårligt stillet og det hjælper nok ikke at gå rettens vej da du selv har lånt ham pengene og sikkert ikke har skrevet det nogen steder.

det virkede for mig at blive ved med at ringe og skrive til en der skyldte mig penge!! det tog dog ca et år!!!

• #6   18. nov 2008 det er privat, og det drejer sig om 8000. det er måske ikke vildt mange penge, men det er det for mig, da jeg er voksenelev, og damen er på SU, så ku godt bruge dem...

• #7   18. nov 2008 Jeg har skrevet og rykket for pengene i et år over mobil (og han svarer tilbage), det er 1 1/2 siden han lånte dem nu. Har mødt ham på gaden, hvor vi aftalte han skulle afdrage med 1000 kr hver måned, men har aldrig set en krone endnu, og det er 4 mdr siden nu

• #8   18. nov 2008 8000 kr... jo det syntes jeg er mange penge...... og du skal som ander her siger lave en aftale med ham. om et fast beløb hver D 1.
    og lav en aftale han kan overholde, ikke noget med et stort beløb som han alligevel ik kan klare.. lad ham komme med et udspil.... og du skal tænke, heller lidt af gangen end slet ingen penge ...

my 5 cent

mvh

• #9   18. nov 2008 Jeg ville gemme sms'er osv som bevis og så melde ham til politiet/lægge sag an..

• #11   18. nov 2008 Du har muligvis et alvorligt problem. Hvis I ikke har papirer mellem jer, og han ikke er velvilligt indstillet - tja så har du mistet 8000 dask og en kammerat.

Jeg ved at det er mange penge på SU, men det her kan blive meget vanskeligt at kradse hjem - jeg tror nok, at jeg ville sige: Glem det og kom videre med dit liv. Det var i hvert fald det råd jeg ville give mine egne børn.

Der er en mulighed mere, hvis du har gode relationer til hans kæreste/familie. Så kan du tale med dem og muligvis herigennem lægge pres på ham, men desværre er jeg bange for, at du lige har betalt en ret høj regning for et stykke livslærdom...surt.

• #12   18. nov 2008 Tjah, jeg tror at hvis du ikke kan / vil skrue bissen lidt på over for ham, kommer du nok til at skrive de 8000 på tabskontoen. Så har du lært en ny lektie i livets skole, på den hårde måde, men sådan er det desværre nok. smiley

• #13   18. nov 2008 Allan (Tisted) N
    Ku være jeg skulle prøve at opsøge ham, og foreslå det, så ved "bankdamen" hvad pengene skal gå til. Det er nok den bedste mulighed, hvis jeg kan få ham med på den.

Knud (Vestegnen) J
    Du har måske ret, desværre. Kan sige at det er første (og sidste) gang jeg låner penge ud, og en anden gang vil jeg foreslå nogen at låne penge i banken, er det så ikke en mulighed, er der nok en årsag...

• #14   18. nov 2008 Lån aldrig flere penge væk ind du er parat til at tabe / glemme

Jeg låner aldrig penge ud og slet ikke til familie eller venner det kan ødelægge mere ved at sige nej ind ja.

Altså med mine børn er det en helt anden sag smiley

• #15   18. nov 2008 jeg mener sige ja ind nej . smiley

• #16   18. nov 2008 mike S

smiley tja, det vil nok hjælpe, men så ender jeg nok også med fodlænke, eller det der er værre

• #17   18. nov 2008 Andreas (Thisted) T
    øhhhhhh ja så er det lige at jeg har tabt dig totalt........

er du virkelig så naviv at du tro..... at når han i forvejen vil skide dig og dine sms og aftaler et stykke.. at han så vil tage dig i hånden og gå sammen i banken med dig og lave en betalings aftale der ??????????????????????

ja ja god tur

my 5 cent

• #18   18. nov 2008 K6:

Kynisk, men du har nok ret.

Andreas:

Jeg synes sgu det er prisværdigt, at du griber det an som du gør. Du erkender jo netop, at selv om det er mange penge, så er det ikke noget at begå dumheder for - keep it up:-)

• #19   18. nov 2008 Knud....
    ja måske : )

men der bliver ikke reageret på det andet " fornuftige" : ) forslag jeg kommer med længer oppe....

mvh

• #20   18. nov 2008 K6: Den havde jeg sørme misset.

Jo, hvis han vil samarbejde, så er det også en vej. Jeg synes bare ikke det hele "lugter" som om han vil smiley

... hjørnestenen er selvfølgelig, at det skulle handle om at beløb, manden faktisk kunne håndtere - det ville sikkerrt også hjælpe skyldneren på sigt.

• #21   18. nov 2008 nitte. håber du finder ud af det med ham, han må satme ha et lorte liv.

• #22   18. nov 2008 Tyrell:

Andreas beder netop om lovlige løsninger. Pant dutter ikke så, med mindre Andreas da har fogedbestalling smiley

• #23   18. nov 2008 jamen det er jo gammel lærdom.
    låner du en ven penge mister du begge dele.
    jeg mener Holberg var inde på det engang,
    .Per

• #25   18. nov 2008 følg efter ham hver dag når ser han har været i banken eller ved automaten hopper du lige ind, stikker hånden frem og siger halvdelen tak

• #26   18. nov 2008 Tjaeeee, var han en god kammerat, var du nok mere fokuseret på at hjælpe ham med sin ludomani, end at få dine små 8.000,-
    Lige nu, så er det bare lærepenge.

• #27   18. nov 2008 Hvis han har lånt penge flere steder end ved dig så er det de typer der er grovest der tilgodeses først - dem der står med boltsaksen osv, og dem der giver bank, dummebøder, lægger vilde renter på osv.
    Den slags er det overhovedet ikke værd at overveje når det "kun" er 8.000 det drejer sig om.

Hvis du er heldig og får lavet en aftale om en månedlig bankoverførsel, så tror jeg også det er den bedste vej - siden der allerede er gået 1½ år så ville han kunne have betalt det af nu med 444,44 kroner om måneden - så måske kan han lokkes til en aftale om et lignende beløb, eller måske bare 200 om måneden, så får du i det mindste noget igen.

• #28   18. nov 2008 trist situation, men det er jo desærre en sygdom der vinder mere og mere indpas, men prøv at se om du ikke akn lave en afdragsordning med ham, bare 500 om måneden, så i nok have et venne forhold bagefter, hvis du ikke føler dig alt for trådt på, hvis venskabet ville holde, jamen så er du en person i hans øjne som han virkelig husker og værdsætter RESTEN af livet

det er mit råd, håber det kunne bruges eller give inspiration

• #29   18. nov 2008 jeg henter dem

• #30   18. nov 2008 En lovlig optrapning af sagen du kan foretage dig, er at stævne ham for beløbet i Fogedretten. Det koster 3-700 kr i gebyr.
    Inden du formelt kan gøre det, skal du have sendt ham et rykkerbrev med en tidsfrist på min. 10 dage til at betale.

Vejledning: (link fjernet)

Ring evt. til din lokale ret, de hjælper gerne.

• #31   18. nov 2008 "var han en god kammerat, var du nok mere fokuseret på at hjælpe ham med sin ludomani, end at få dine små 8.000,-"

Hva sååeehh Jesper fra Kongens Lyngby dér ... Zyns du ike ba'' af vi skal være totaL gode venner, så kan jeg måske lige låne 8.000 ??

Så har jeg noget andet du skal hjælpe mig med senere, men det tager vi til den tid..

• #32   18. nov 2008 Stefan: Nej. For mig er 8.000,- også mange penge, så det beløb får kun gode venner lov til at låne

• #33   18. nov 2008 8 kg svarer til 1½ finger i odenses narkomiljø kunne de fortælle i station 2....

Slå en streg over det også er han ikke en ven længere...

• #34   18. nov 2008 Hvis han er ægte ludoman,vil han helt sikkert gå med til at spille kvit eller dobbelt,du kan så vælge at stoppe på nul eller -8000 alt efter jeres forsatte venskabs situation..........aarrrggg...

• #35   30. jan 2009 Er enig med Kwak men supleret med Simon K`s forslag om en fogedsag. Jeg synes sgu at 8 K er mange penge og jeg ville nok ha været ret agressiv i at indrive dem.
    Men som min gamle chef altid sagde: Hvis banken ikke vil låne ham penge så vil jeg heller ikke.

Kommentér på:
Person der skylder mig penge:(

Annonce