576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Crashpads, hvor ingen kåbemodifikation Crashpads, hvor ingen kåbemodifikation

Hej Alle,

Jeg søger crashpads til min GSX-R 750 K7, hvor jeg ikke skal til at skære i kåben for at montere dem. Da jeg har Rizoma-dele på cyklen i forvejen, tænkte jeg lidt på dem.

Kender i ellers andre der er værd et købe, og har i link til hvor jeg kan købe disse?

På forhånd tak

Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Crashpads, hvor ingen kåbemodifikation
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #1   15. dec 2008 Hvis du skal sætte dem så løseligt, kan det være ligemeget med at sætte dem på.

Hele ideen er jo at de skal redde cyklen fra ridser - og det kan de ikke på et lille flimset beslag. smiley

• #2   15. dec 2008 Nej det er jo det. Men der findes vel nogle typer der dur, hvor man ikke behøver beskære kåbedelene??

• #3   15. dec 2008 Har søgt lidt på det... Er der nogle der har erfaringer med disse crash pads fra Rizoma? :
    (link fjernet)

• #4   15. dec 2008 Chris .. den må du lige uddybe ... for som jeg har opfattet det førhen, sidder de fleste chrash pads fast i rammen, og hvis man vælter ned på padden så vil det da alt andet end lige, give en større påvirkning lige der hvor den er sat fast i rammen??? ... Oder was???

• #5   15. dec 2008 Som Louise skrev til mig:
    "Hej Jacob,
    det kan ellers have sine fordele at have crashpads'ne monteret direkte på motorboltene, ellers skader de måske nogle andre ting ved eventuelle styrt. Så derfor kan det være bedre at skære det til der skal skæres til. Tænkte det også var værd at overveje."

Vil i også vurdere at man skal holde sig fra dem der spænder om stellet, som f.eks dem her:
    (link fjernet)

Og gøre som hun skrev til mig i det ovenstående?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #6   15. dec 2008 Det meste optimale er jo et crashcage som har fat mange steder på stel og motor - alt andet er et kompromis.
    Kompromis betyder at jo mindre de sidder fast, jo nemmere rives de af - men jo mindre kraft overføres der til stel eller hvad man nu ellers monterer dem på.
    Hvad er så bedst?
    Ved DU hvordan dit styrt bliver og kan montere dem efter det?

Man kunne jo også bare lade være med at skvatte? smiley

Og nej det behøver ikke være ens egen skyld - men er det tilfældet, er der så også normalt en modparts forsikring som dækker.
    Jeg har i det hele taget ikke hørt om forsikringsselskaber som nedsætter præmien fordi man sætter crashpads på cyklen, for at beskytte stel eller kåbe.

Kommentér på:
Crashpads, hvor ingen kåbemodifikation

Annonce