2.896 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

ABS-plast eller glasfiber??? ABS-plast eller glasfiber???

Hey derude..
Jeg er på udkig efter en hugger og en undertail, men spørgsmålet er så, om jeg skal gå efter ABS-plast eller glasfiber? Jeg købte i sin tid en hugger i glasfiber men den er skæv så nu må jeg have noget nyt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ABS-plast eller glasfiber???
  • #1   4. apr 2009 Hip som hap.

• #2   5. apr 2009 @ C-4 .Busa lover 2009:

Ikke helt korrekt....!!!! Forskellen på ABS-plast og glasfiber er smidighed.... Når først glasfiber er hærdet op så er det i den form som det er hærdet op i, fuldstændig uformligt.....

@ Jabbekot *Oxie* H:

På baggrund af ovenstående vil jeg absolut anbefale ABS-plasten, den kan give sig og er derfor lidt bedre at tilpasse og risikerer ikke at revne hvis den presses lidt underfastgørelsen.... Det er svært at finde noget der passer 100% og det vil også give sig lidt under kørsel.....

• #3   5. apr 2009 Af hvad jeg har hørt, er det bedst med abs plast da det kan give sig, lige som rene v siger.

• #4   5. apr 2009 Ja altid plast, det er lettere at forme og holder bedre

• #5   5. apr 2009 Cool, tak for hjælpen!!

• #6   5. apr 2009 Smidighed `??? i snakker om en undertail og en hugger i øgler, det kan være fløjtende ligemeget hvilket materiale det er i, vælter du så går det i stykker uanset hvad. Det er kun et spørgsmål om hvornår plastikken går i stykker da det ikke tåler UV for godt og bliver skørt med tiden i solen. Se på hvor mange 90'er kåber der har knækket monteringsbeslag, netop fordi at plasten har fået så meget UV at det er sprødt og skrøbeligt.

• #7   5. apr 2009 Nogle plastmaterialer er bedre til UV end andre. Alternativt kan man blot male plasten, det beskytter også mod UV. Skal det være rigtig godt UV-bestandigt, så skulle stumpere laves i en ko-ekstruderet udgave med ASA yderst og ABS inderst. Så har man ASA'ens UV-stabilitet og styrken fra ABS.

/Allan

• #8   5. apr 2009 Jep, men det ændre stadigt ikke på at det kan være ligegyldigt om det er plast eller fiber når vi snakker om noget så simpelt som hugger og undertray, det er ikke en flitsbue eller en trambolin man skal have dele til, så smidighed og at kunne "forme" som i sig selv er noget sludder kan man stikke op hvor solen ikke skinner.

Alt aftermarket udstyr er fiber og race udstyr er fiber.

• #9   5. apr 2009 Nå gud jeg har da godt nok købt ALT mit ekstra udstyr i ABS plast... Både til Race og til gade...... Men jeg bøjer mig for din ALVIDENHED ÅHHH DU STORE ORAKEL C-4 .Busa lover 2009.....

De har nok alle snydt mig da de skrev i salgsannoncen at det var ABS plast......

Anyway, jeg har været glad for at det var formbart ABS plast... Selv en hugger passer ikke hundrede % på de beslag den skal monteres på og der har jeg været glad for at det har kunne give sig en lille smule og kan holde til de spændinger der kommer når man "tvinger" plast ned til monteringsbeslagene.....

Nu spurgte den gode Jabbekot *Oxie* H jo også blot om lidt input til hvad han skulle vælge og ikke en LAAAAAAANGVARIG diskusion om forskellen......

Min 5 cent er at han skal vælge ABS plast og jeg er åbenbart ikke den eneste.......

• #10   5. apr 2009 Det er iorden jeg forventede heller ikke mere af dig, da du har lov til at tage fejl.

c-4.
    7 års arbi med glasfiber og udlært plastmager om 6 måneder.

• #12   5. apr 2009 Den hugger jeg købte tidligere var i glasfiber, men skæv. Og når jeg prøvede at bøje i den, begyndte den at sige "knæk"-lyde.. Så jeg synes at det lyder rigtig at jeg måske hellere skal gå efter pasform rem for produktionstypen...

martin (Randers) D: Det er ikke mange f.eks. glasfiber campingvogne eller tennisketchere, der giver sig når man "bøjer" dem...

• #13   5. apr 2009 Giver en fiskestang sig ikke. der er både lavet i glasfiber og kulfiber.
    Har du set hvor meget en Vindmølle vinge giver sig per omgang ?
    Og hvis du ikke kan få en fiber campingvogn til at give sig, så har du drukket af natpotten. En ketcher er sgu da heller ikke bygget til at bøje bagom.

• #14   5. apr 2009 Jeg siger ikke at det ikke KAN give sig, men det kommer jo an på om det er bygget til at give sig, som du selv siger..

• #15   5. apr 2009 Racer udstyret er også i enten glasfiber eller kulfiber. at Rene så har købt plastik er hans problem, men proff er lavet i fiber.

Sgu utroligt at man står dagligt og bøjer og drejer med glasfiber plader, kegler osv. og pludseligt får at vide at det slet ikke kan lade sig gøre.

• #17   6. apr 2009 Jo jo ville bare ikke købe noget uden lige at spørge..

• #18   6. apr 2009 Havde en bagende på en mc der sad lidt i spænd( nogle millimeter) det sagde puff, så var der 2 store revner på hver side. Støber man noget der passer, så er glasfiber helt sikkert godt, men skal det kunne give sig lidt HELE tiden og ikke bare engang imellem som en fiskestang osv så.. smiley
    Og nu er glasfiber og kulfiber jo heller ikke helt det samme vel? :).

Kommentér på:
ABS-plast eller glasfiber???

Annonce