{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Mads Fogh R
Mads Fogh R
Tilmeldt:
29. apr 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21

Flasherkit/LED-blink og problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag sat Peak LED-blinklys bag på min Z750. Jeg har endnu ikke sat dem på foran.
Jeg ville så lige prøve at sætte Rizoma flasher kittet på, for at se om den fik styr på blink hastigheden.
Men ingen af blinklysene virker når jeg sætter den på, hverken de alm eller de nye.

Hvad gør jeg galt??

Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flasherkit/LED-blink og problemer
  • #1   20. apr 2009 Er den monteret korrekt? Er du sikker på at ledningerne er monteret på de rigtige stik?

    - P. Bruun


  • Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #2   20. apr 2009 Ja de to bagerste er monteret korrekt, jeg har som sagt stadig alm blinklys på foran, men det burde vel ikke gøre nogen forskel?
    LED-blinklysene blinker også fint, hvis man ar det orginale relæ på, bare for hurtigt.

    Andre forslag?


  • #3   20. apr 2009 Jeg tænkte mere på relæ'et.

    Gik ikke ud fra at selve blinklysene var monteret forkert.

    Der er, går jeg ud fra, 3 stik på relæet (det nye). +(ind), +(ud) og -
    Hvis der er byttet om på +(ind) og - på relæet sker der intet.

    - P. Bruun


  • Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #4   20. apr 2009 Nu er jeg med. Men ja det burde også være monteret korrekt, ihvertfald jf. det der står på relæet. Kan du tilfældigvis huske hvad farver de forskellige kabler har? Så kunn jeg jo dobbeltkontrollere, så jeg er sikker på det ikke er det

  • #5   20. apr 2009 Ifg det ledningsdiagram jeg har, er der kun 2 ledninger, passer det?

    Hvis det gør så er "brun/gul" det som jeg kalder for +(ind), og så er "orange" den jeg kalder for +(ud)

    På mit relæ, som ikke er et Rizoma, er der 3 stik. Hvis der er også er det på dit, skal du trække en ledning til stel fra den sidste.

    - P. Bruun


  • Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #6   20. apr 2009 Ja der er kun to fra kablet på MC´en. På Rizoma relæet er der ganske rigtigt 3, den sidste har jeg ikke gjort noget ved, men trækker den til stel imorgen. Kan det være fejlen?

    På min tegning fra det nye relæ, er der 3 kabler, et til stel. Men så er der to andre benævnt: Load pole/signal pole og så power pole. Hvilken benævner du "ind" og "ud"?


  • #7   20. apr 2009 Power pole må være ind, men intet virker uden stel, det er jo en lille spole inden i, som trækker kontakten! så hvis du ikke har givet den stel så....

  • Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #8   20. apr 2009 Havde sku ikke lige tænkt over det med sel, men kan gode se at det giver mening. Nu er det ikke sådan at den er brændt af, nu hvor den har været på uden stel vel?

  • #9   20. apr 2009 nope, den kan jo ikke kortslutte noget, når den ikke har en stel at korslutte imod..

    Det svarer til at dreje nøjlen, uden at sætte den i tændingen.. der sker intet!!


  • Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #10   20. apr 2009 Lækkert, så må jeg jo ud og prøve imorgen om det virker!

  • #11   20. apr 2009 Ja, "Load/signal" vil jeg mene er +(ud) og "power" er +(ind)

    Vil til sidst nævne at efter min mening er det mest rigtige at skifte relæet som du har gjort!
    Jeg er modstander af de store modstande mange bruger! smiley

    - P. Bruun


Kommentér på:
Flasherkit/LED-blink og problemer

Annonce