3.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kronrørsvinkel/efterløb Kronrørsvinkel/efterløb

Jeg har en Yamaha XS (se mine billeder der står data då dæk og forgaffel) som skal have en OSD på.

Hvad sker der ved at ændre på vinklen og (hvis) hvad skal den ændres til? Jeg ved ikke hvad den kører med orig.

Den skal være en streat maskine men ikke en MC til bane med høj fart!!!

Brian V

Andre forumemner med "Kronrørsvinkel/efterløb"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kronrørsvinkel/efterløb
  • #1   21. okt 2009 hvis du skal ændre vinklen skal du til at skære i stelet eller have spcielle broèr lavet...vil helt sikke påvirke dine styr enheder...

• #2   21. okt 2009 Man kunne jo f.eks også bare ændre lidt på affjedringen, så ændrer du også vinklen.

• #3   21. okt 2009 jo stejlere den er og jo mindre efterløb du har, - jo lettere (hurtigere styrende bliver den, men også mindre højfartsstabil)...
    og det er vel mere bølle aktig du vil have den... så vil jeg få den sænket noget foran... det giver jo nogle lidt kvikkere styregenskaber.

mvh Offslow

• #5   21. okt 2009 Jeg har lige snakket med en der kører oldtime løb. Han fortalte at ved at ændre hjulstørrelse ændre man også efterløbet. Har lige regnet løsligt på det.
    27grader gaffel og 19" forhjul har efterløb på 178mm
    27grader gaffel og 17" forhjul har efterløb på 158mm
    men når der sættes mindre forhjul på ændres kronvinklen til ca. 25grader og så er der kun 145mm efterløb.
    Jeg havde tænkt mig at ændre på den nederste gaffelbro så forhjulet kommer længere ind under MCen, (stejlere gaffel ser federe ud) men det var noget man forsøgte sig med på de gamle nimbusser unde held.
    Han frarådemig på det kraftigste at gøre dette ,for derved gør man efterløbet lÆÆÆÆngere. Ren matematik og naturlov:

Brian

• #6   21. okt 2009 der er et tysk firma der laver gafel broer og gafelrør med vildt udlæg og det kan du få synet det får du ikke hvis du ændre på din kronrørsvinkel

Kommentér på:
Kronrørsvinkel/efterløb

Annonce