{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.164 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. FireBlade {{forumTopicSubject}}

Juhuu jeg har købt en FireBlade. Men jeg har en række spørgsmål jeg håber nogen af jer kan besvare:
1. Drømmer om at monterer Xenon/HID lys. Er det ikke rigtigt, at på en SC33 fra 96 er det kun den ene halvdel af forlygten der lyser af gangen. Altså noget usymmetrisk.
2. Se det vil jeg jo gerne rette op på. Enten ved at købe ny indmad så der er ”klart” glas i begge sider, og de begge lyser samtidig. Eller er man nødt til at købe en topkåbe fra en 98-99 med de klare lygter og vil den i givet fald passe på resten af 96 kåben og resten af beslagene? (Er indstillet på evt. at skulle omlakerer i løbet af den kommende vinter.)
3. Standard kåbeglasset er også meget lavt = meget turbulens. Har nogen af jer erfaring med ”Flip up” eller lignende sport/touring glas på lignende cykler (gerne dokumenteret med billeder).
Håber nogen af jer har tid og lyst til at besvar overstående. Det er jo alligevel ikke MC vejr!
(Modelfoto af cyklen kan ses under min gl. profil: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1103)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. FireBlade
  • #1   12. mar 2006 Tillykke med din nye mc, det er en lækker model smiley


  • #2   12. mar 2006 Hej Helle.
    Det er (du)/din vist også. Jeg syntes det er en frisk farve du har dyppet din cykel i.


  • #3   12. mar 2006 Hej Rasmus!

    Tillykke med din blade, den bliver du glad for.
    Jeg skal montere Xenon på min egen blade i næste weekend, og det er rigtigt at der kun er lys i den ene lygte, men jeg synes nu det ser ok ud. Xenon kittet er fra xenonkits.dk og er 8000 kelvin bi-xenon hi/low. Sættet splitter jeg op på konens cbr 600 og min blade. Så langtlys pæren i den anden lygte forbliver normal H4. Jeg har fået fortalt at når man kører med xenon, behøver man ikke at sætte langt lys på da det lyser fænomenalt i forvejen.

    Kåben fra en SC33 1998-1999 passer på men jeg har hørt at du skal bruge HELE kåben, samt alle beslag og stivere ved ombygningen.

    Jeg har lige købt nyt kåbeglas til min et "PUIG" dubble bubble i sort!
    Jeg har købt det på ebay!
    Det er det nærmeste et touringglas jeg har kunnet komme!

    Du kan se det her:

    (link fjernet)

    Mvh
    Thor



  • #4   12. mar 2006 Hej Rasmus tak for de pæne ord med min Blade.
    Jeg kunne ikke komme ind og se din Blade, kunne ikke åbne siden.
    Jeg Har et flip up kåbeglas, jeg er ikke specelt imponeret at det. Jeg vil meget gerne have det lave, Så vi kan sagtens bytte. Jeg fik det forkerte bestilt, jeg synes bedst om det lave.
    Ja vi kan lige så godt få besvaret nogle spørgsmål, i denne alt for længe vinter. Jeg glæder mig også til at komme ud og lufte Bladen.


  • #6   13. mar 2006 Hej Rasmus først vil jeg da lige sige Tillykke med din Blade den cykel er jeg sikker på du bliver vildt glad smiley
    kan se at Thor *Glostrup* stort set har svaret på dine spørgsmål og håber da du har fået svar på det du ville ellers må du vende tilbage jo.. Hygge


  • #7   13. mar 2006 Hej Rasmus.
    Tak for kommentaren.
    Tillykke med din nye cykel. De farver du har købt den i, er rigtig fede. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine spørgsmål men jeg kan se at du har fået svar så det er jo ingen problem. Vi ses måske derude når sommeren engang har tænkt sig at vise ansigt :-)...


  • #8   13. mar 2006 Du kan "nøjes" med topkåbe, lygte og øverste kåbestativ for at lave den ombygning, husk at plastik dæksler over sikringer er anderledes, de kan laves om, men ny model er nemmest.

    køb et H4 kit og kør med begge tændt det er ikke et problem


Kommentér på:
Spørgsmål vedr. FireBlade

Annonce