{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Maling uden nuanceforskel? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt en sædeskal til min cbr 600 f3 fra 97. Sædeskallen er købt i sort og jeg skal have malet den hvid i samme farve som mc'en.

Jeg vil meget gerne undgå at der er farveforskel og jeg tror at en 12 år gammel lak sandsynligvis har ændret sig lidt så hvis jeg bruger den originale farve kode til maling af sædeskal så bliver det måske tydeligt at se.

Jeg har så hørt om at nogle malere har sådan en "stift" som kan scanne maling og finde en præcis blanding så man ikke kan se forskel.

Er der nogen der har erfaring med dette eller gør jeg et større nummer ud af dette fordi man næsten ikke vil kunne se forskel alligevel?

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling uden nuanceforskel?
  • #1   5. nov 2009 Det virker/er muligt....
    Har brugt en automaler der kan tilkalde en teknikker som kan scanne malingen
    - jeg troede så at der kom en farvekode ud af det, som maleren selv ku blande ud fra, men nej - malingen kom færdigblandet til ham efter en uge ca


  • #2   5. nov 2009 Og der er ikke noget mere irriterende end farveforskel, når man ved den er der
    Fx min bundkåbe - selvom de er org. Suzuki, og bestilt sammen med cyklen, så var de ikke samme grå da de kom på smiley


  • #3   5. nov 2009 Det er præcist sådan noget jeg er ude efter! Hvor fik du det gjort henne?

    Men når du snakker "få en teknikker ud og scanne hvorefter malingen bliver tilsendt" så bliver jeg bekymret for at det kan gå hen og blive dyrt at få malet en lille sædeskal.


  • #4   5. nov 2009 det der med laser er fint nok.... men der skal optimalt lysforhold til, fladen skal være helt plan (dvs ikke krumme over et hvist areal), samt må lakken ikke være ru..... kør forbi en autolakér eller farvehandler ok kik på den lak der svarer til din cykel.... som regel har de flere nuancer af den samme farve netop pga. at lakken falmer med tiden, og/ eller kan en dygtig teknikker sagtens se hvad der skal til.... men som regel kan du jo polere dig med slibepasta til den oprindelige farve....

  • #5   6. nov 2009 kan godt hjælpe dig med dit problem så det ikke bliver at se en rigtig maler toner selv smiley
    ring på 41827800 hvis det har interesse

    mvh kedde


Kommentér på:
Maling uden nuanceforskel?

Annonce