508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fælge på GS500 Fælge på GS500

Heya

Sad lige og rodede med photochop og fik lige en fiks ide til hvordan mine fælger gerne måtte se ud. Nu er jeg totalt idiot hvad angår, styling, polering, maling osv osv... så i må bære over med mig.

Der sidder standard fælge på min GS500 og de to sidste billeder i min profil viser hvad jeg gerne vil lave om. Det andensidste er som den står nu, og det sidste er sådan som det kunne være fedt hvis den så ud smiley

Mit spørgsmål er så bare hvordan? simpelt ik?! *S*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælge på GS500
  • #1   13. mar 2006 Af med fælgene, af med malingen -og så i gang med poleringen! Så får du de fælge på dit foto.. smiley

• #2   13. mar 2006 Men du har jo også givet dine forrør en gang farvelade smiley Jeg har poleret mine fælg-kanter op, - se evt. profil - men har ikke særligt gode billeder!... men kan kun sige én ting: Gå igang, det er nemmere end man tror, men det kan sagtens betale sig at bruge lak-fjerner som en start!!!

• #3   13. mar 2006 hvordan polerer man bedst op? jeg er frisk på at bruge mange timer på det, da jeg virkelig har forelsket mig i min cykel smiley

Og ja der blev lige leget lidt med forrørene har en skummel ide om at de skal byttes ud med noget nyt eller have en ordentlig omgang på et tidspunkt!

Mange tak for hjælpen smiley

• #4   13. mar 2006 Hæ hæ, jeg kan skam se alle detaljerne smiley
    Simpelt her kommer den rækkefølge jeg brugte:
    Afmonter dækkene, og få rykket gummiet af!

Klister maler-tape på kanten hele vejen rundt (fjern fedt og lign. med husholdningssprit!) - så ikke lakfjerneren tager mere end den skal.

Smid en gang lakfjerner på, og lad den virke. når den begynder at boble lidt så skurer du lidt i det med en grydesvamp!

Så begynder du at slibe med vandslibningspapir, først en grov kornet, så en middel og til sidst den fineste man kan få. (tror jeg brugte 400-800-1200).

Poler efter med autosol (her skal der VIRKELIG LIGGES KNOFEDT I!!!), og slipol. - Desuden er det en god idé at smøre lidt voks på det en gang imellem....

Garanterer du bliver tilfreds! Har fået meget ros for mine!

Held og lykke. Kontakt mig endelig hvis der er spm!

• #5   13. mar 2006 nej nej nej. glasblæser fælgen. aflevere den til slagelse metalsliberi og for kanterne poleret for vistnok 300kr pr fælg.

• #6   13. mar 2006 den lakfjerner du skal bruge hedder "NITROMORS" den tager simpelthan alt. jeg har også poleret mine fælgkanter op. se evt min profil for billeder. da jeg havde fjernet lakken gik jeg igang med korn. 800, 1200, 1500 og til sidst 2000 og derefter autosol på den boremaskine med polerskive så bliver det spejlblankt det vil jeg love dig. det er bare at komme igang med vær forberedt på at det tager langtid og kræver en masse knofedt og virkelig ømme fingre!!

• #7   13. mar 2006 Hej igen

Jens: Fordi det er billigt og man ligeså godt kan være doven eller hvad? Eller bliver resultatet bedre?

Kasper: Tak for tippet, også godt lige at se dit billede taget mens du er "igang" med poleringen/lak-removal.

Jeg synes at alle de mcer jeg har set med polerede fælge har set super godt ud og så længe det bare er knofedt der skal lægges i projektet så er det jo "lige til" smiley

• #8   13. mar 2006 glasblæs lortet smiley
    Koster ikke meget ved en lokal glasblæserpusher!

For at holde den ru overflade kan du efterpolere med autosol, eller bare smække wd40 på og tørre af! Efterpolering er nok nemmest at holde

Kommentér på:
Fælge på GS500

Annonce