846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Tank og sidetasker Tank og sidetasker

Jeg kører rundt på en ZX 6R, og ville være pænt træt af at skulle have min tank ridset af magneterne fra tanktasker. Synes helle ikke det er en option med stropmonterede tanktasker, nogen der har nogle forslag til et koncept der skpner tanken for ridser og samtidigt er nemt at afmontere?
Den anden ting er i samme skuffe... Udstødningen er jo oplagt på sådan en ZX'er, og har derfor fået at vide, at almindelige sportssidetasker ikke kan bruges da de går remmene går under røven (og dermed ind til min udstødning som ikke er afskærmet). Hvad kan jeg bruge eller gøre, er ikke til det store bagageboks koncept, det skal fjernes når jeg ikke er på tur?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tank og sidetasker
  • #1   26. jan 2010 Med et bagster tank cover kan du bare klikke en tanktaske på. Coveret bliver bare siddende til dagligt.

• #2   26. jan 2010 Hej. Jeg bruger en "slinger dug" under min tanktaske. Det er de her let hullede gummi måtter, du kan lægge under tæpper og andet der skal stå fast. Du kan købe i metermål ved jysk sengetøjslager til ca 30 kr.Klip et stykke af i passende længde og læg under, så undgår du ridser. og magneterne virker fortsat. Er også geniale i bunden af topbokse, så olie og værktøj og andet, ikke glider rundt.

• #6   26. jan 2010 Holder med "HGR Silkeborg" 100%

Beskyttelsesfolie er løsningen på dit problem!

Det gummi-net / "slinger dug" som Lisbeth taler om eller andre løse underlag har alle den ulempe at småsten, vejstøv og andet skidt trænger ind mellem dem og din lak, hvor de så sidder og ridser. Havde et sådan net til at beskytte mod sidetasker af den bløde slags sidste sommer og efter 3400 km var lakken på mc'en fyldt med fine små ridser i et meget tydeligt ternet mønster... Godt cyklen ikke var nylakere, eller noget...! ;-(

• #7   27. jan 2010 Jeg plejer at smide en halveret tshirt imellem tank og taske. Den koster ikke mere end en halv tshirt, er tyk nok til at skåne for ridser, er tynd nok til at magneterne virker fint. Man skal bare huske at ryste den så der ikke er noget snavs der kan ridse før man lægger den på. Når det bliver for vammel af motorvejssmuds så kan man smide den væk og bruge den anden halvdel.

Kommentér på:
Tank og sidetasker

Annonce