2.177 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bevarring af orig. patina og lak! Bevarring af orig. patina og lak!

Har endelig bestemt mig for at bevarre udseene på min gamle Victoria, med den originale lak samt den patina den at pådraget sig gennem tiden.

Efter den er grundig rengjort, og renset, hvilken lak er så bedst at bruge, så den ser mest original ud, samt at den patina og rust den har nu, ikke breder sig?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bevarring af orig. patina og lak!
  • #1   11. feb 2010 ja jeg skal jo egentlig ikke blande mig men original stand ? var den rusten og anløben som ny ?
    du kan ikke lakere og dermed isolere rust fra pænt jern

• #2   12. feb 2010 Jamen jeg forstår da godt, at du vil bevare den patina, der er opbygget gennem de sidste 45-50 år! Men jeg tror, at du skal undlade, at lakere ovenpå rusten! Har du overvejet, at give hele cyklen en gang konserveringsolie f.eks CRC 565 ( tror jeg det hedder) over al lak og metal og så lige tørre efter med en klud!
    Man lakerer altså heller ikke en Mona Lisa over!!

• #3   12. feb 2010 Mikkel B.: Nu er det ikke for at udgive dig som ordkløver, men den står vel mere original som den står her, end hvis den får ny lak og dele?

• #4   12. feb 2010 Jamen jeg tror den er feset ind. Ingen Lak. så jeg tror jeg vil undlade at give den noget som helst, lade den stå som den gør, og så få den fuld funktionsdygtig!
    Tak for hjælpen.

• #5   12. feb 2010 Carl : jeg går ud fra det er mig du kalder Mikkel smiley
    som jeg skrev kommer det ikke mig ved , men da jeg alligevel skulle skrive at lak var en dårlig ide , ville jeg lige flette min egen mening ind smiley
    og original ,nymalet, rust eller andet : bare du er glad for den er det fint med mig, god weekend

Kommentér på:
Bevarring af orig. patina og lak!

Annonce