{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for spejl/blink placering?
  • #1   20. feb 2010 www.fstyr.dk

    se under vejledning om syn af køretøjer...blink står beskrevet i afsnit 6 og spejle står i afsnit 10


  • #2   20. feb 2010 der har jeg ikke kunne finde nogle direkte krav om højden på spejle... og leder efter om nogle har erfaring med problemer fra de kedelige sore mænd ved alternativ spejlmontering.

  • #3   20. feb 2010 der er krav om størrelse på spejlene...de skal være på mindst 69cm2


  • #4   20. feb 2010 og der er også et krav om hvor på køtj blinkene skal sidde

  • #5   20. feb 2010 spejlene er e-godkendte så størrelsen burde være opfyldt, blinklysene ser jeg ikke som noget problem.. over 35cm og under 1,5m (tallene er lige ud fra hukommelsen) burde heller ikke blive et problem på en 150cc kinøjser..

    MEN jeg overvejer en montering helt nede omkring sædehøjde, og vil gern ha lov at køre i fred, derfor skal alt laves efter bogen, jeg kan bare ikke finde nogle klare fortolkninger, og ville derfor gerne høre om nogle evt havde erfaring med om det er noget palle betjent kigger efter / vil bruge som en ærgelig undskyldning...


  • #6   20. feb 2010 To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte
    i hver side.
    For disse blinklygter gælder,
    a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 0,24 m,
    b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 0,18 m,
    c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 0,40 m foran motorcyklens
    bageste punkt, og
    d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.

    Skal være anbragt højst 0,40 m fra køretøjets yderste kant. Afstanden mellem
    blinklygter foran eller bagpå køretøjet skal være mindst 0,60 m.

    Skal være anbragt mindst 0,35 m – sideblinklygter dog mindst 0,40 m – og
    højst 1,50 m over vejbanen. Hvis karrosseriets form gør det påkrævet, kan
    for- og bagblinklygter anbringes i en højde af indtil 2,10 m og sideblinklygter
    i en højde af indtil 2,30 m over vejbanen.

    Forblinklygte skal være anbragt i en sådan afstand fra nærlyslygte og tågeforlygte
    eller have en sådan lysstyrke, at blinklygten er tydelig synlig, når nærlyslygten
    og tågeforlygten er tændt


  • #7   20. feb 2010 er glad for hjælpen, men igen, blinkene (i spejlet) er ikke noget problem, et evt problem ligger i placering af spejlene (set isoleret fra blin klysene)

  • #8   20. feb 2010 der er ingen krav til placering af spejlene så længe man kan se dem når du sidder normalt på cyklen og de giver nok udsyn bagud

  • #9   20. feb 2010 altså en gummiparagraf... deraf afterlyser jeg erfaringer i praksis med politiet smiley

Kommentér på:
regler for spejl/blink placering?

Annonce