603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Små ændring (net i kåbens huller) Små ændring (net i kåbens huller)

Hej alle sammen, min dejlige mini gixxer, syns at trænge til en kosmetisk opstramning.. Gør det selv, re planen... Men vil gerne høre fra jer andre hvordan i har udført denne lidt specielle modificering.
I side kåberne er der nemlig 2-3 Huller, har set flere forskellige cykler med denne (formentlige mindre kompliceret opgave..

Mit spørgsmål : Hvor kan jg køber "det net til at sætte ind i hullerne" og skal det forbehandles, inden det sættes fast bag kåbedelene.. Og med hvad,! Elefanttyggegummi?? smiley Polyfylla..

Det ville være fedt at høre fra en der har gjort det selv!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små ændring (net i kåbens huller)
  • #1   1. apr 2006 Kender flere der blot har sat det fast med silicone og nej det skal ikke forbehandles

• #2   1. apr 2006 du kan købe metal nettet hos feks Thansen, eller andre butikker der handler med autostyling.

Det kan fås i flere forskellige farver og størrelser.

Du klipper det til med en kraftig saks eller bidetang, så det passer til hullerne, og så limer du det fast på bagsiden af "hullet" med montagelim eller silikonelim fra silvan, harald nyborg eller et andet byggemarked...

god fornøjelse

Ps. hvis det skal være mere liret, kan du jo også sætte en farvet diode ind bag kåben, så hullerne bliver lyst op om aftenen, med feks. et blåt lys

• #3   1. apr 2006 jeg købte mit gitter i en autoudstyrsbutik og monterede det selv på min tidligere gsx-f 600 . du kan evt montere det med sillicone . men sørg for at gitteret har samme retning når du ser på maskinen . jeg spejlvente mit det ene og måtte tage det af igen da det generede mit øje smiley .

• #4   1. apr 2006 Hej Daniel,

Jeg har selv lavet følgende trick på min Honda. Jeg købte gitteret ved T-Hansen: http://www.thansen.dk/product.asp?c=681147982&n=1225937564&pn=1226005184

Jeg fik at vide i butikken, at jeg kunne sætte det fast med noget superstærk lim, og løsningen ville herefter være permanent - dette valgte jeg dog ikke, da jeg gerne ville kunne tage det af igen uden problemer. Derfor klippede jeg det ud, så det passede nogenlunde med hullerne, for herefter at bugge det med fingrene (hårdt for pølserne), så det passede perfekt. Derefter satte jeg det fast med noget stærkt dobbeltklæbende tape. Det virker!

Jeg synes, det ser supergodt ud, men det er jo smag og behag. Også derfor har jeg ikke sat det permanent fast med superlim o.lign., så en fremtidig ejer kan pille det af, hvis han/hun ikke kan lide det...

/Søren

• #5   3. apr 2006 Jamen med 180 km/t er der så ikke for meget vindmodstand til dobbeltklæbende tape? eller er det bare mig? jeg har desuden den her ide om at jeg også vil bukke det så det lissom kommer lidt ud af hullet, og ikke bare sidder plant bagved! men nu må jeg se, jeg har købt det gitter der, ved t-hansenman.. det er godt nok meget sølvagtigt, så overvejer at spray male det som lakken på my cykel, men det finder jeg ud af, fredag, der skal det nemlig monteres! smiley

Kommentér på:
Små ændring (net i kåbens huller)

Annonce