1.026 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvor mange køre med Xenon? Hvor mange køre med Xenon?

Jeg overvejer at smide xenon i min kværn, men jeg går stadig med bagtanken om at blive snuppet med det.

500 kr for at blive taget med det, er ikke det værste, men det er mere ideen om at være i politiets søgelys.

Så: Hvor mange herinde køre med Xenon, og er du blevet taget med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange køre med Xenon?
  • #1   17. jun 2010 Kører med Xenon på min kværn og er aldrig blevet stoppet med det.

Det skal også siges at det er justeret korrekt ind og blænder ikke mere end en halogenpære.

• #2   17. jun 2010 kører ikke, da det er ulovligt på min maskine!

• #3   17. jun 2010 Niklas D......

Er din lygte da selvjusterende?? Er du ikke venlig og forklare mig hvorfor du (tror) du kører med det lovligt?

Hilsen
    Èn som er Irriteret over at blive blændet

• #4   17. jun 2010 XENON kan aldrig godkendes til eftermontering.... der skal udover selvjusterbart lygtehus også være lygte vasker... Men i med det, det ser fedt ud smiley

• #5   17. jun 2010 Niklas...
    Vil du være rar at frembringe dokumentation for at XENON kan godkendes til eftermontering?

---
    Kører med Bixenon i begge forlygter.
    De er justeret korrekt og har aldrig oplevet at nogen blinker irriteret af mig og politiet reagerer heller ikke.
    Cyklen har nu kørt små 40.000km med det uden problemer.

Jeg mærker tydeligt at det giver bedre opmærksomhed fra biler ved vognbaneskift/biler fra sideveje.
    Det er min grund til at køre med det, reelt ikke det bedre lys og hvordan det ser ud er heller ikke medvirkende. det er sidegevinster.
    Blir jeg taget betaler jeg bøden og kører videre.
    Går det i stykker køber jeg et nyt sæt magen til.
    ---

Når jeg selv blændes af mc-er der kører med langt lys eller dårligt justeret lys blir jeg sgu også træt... smiley

Henrik

• #6   17. jun 2010
    http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/~/media/Files/Syn/Vejledning_om_syn/kap06.ashx

Det er ikke tilladt at anvende anden lampe (lyskilde) end den, som lygten er beregnet
    til eller »E«- eller »e«-godkendt med.
    En halogenlampe kan skelnes fra en gasudladningslampe (»xenonlampe«)
    ved, at halogenlampen har glødetråd, mens gasudladningslampen har gnistgab.
    En gasudladningslampe er derudover tilsluttet en højspændingsenhed
    (transformer/ballast) til frembringelse af lysbuen over gnistgabet.
    En »E«- eller »e«-mærket nærlys- og fjernlyslampe har dog forskellig fatning afhængig
    af, om den er en halogen eller gasudladningslampe. En »E«- eller »e«-mærket gasudladningsnærlys- og fjernlyslampe kan derfor ikke monteres i en
    »E«- eller »e«-mærket halogenlygte (og omvendt).

• #7   17. jun 2010 Her skal der specielt ligges mærke til de sidste tre linier og der vil du finde dit svar NIKLAS D

• #8   17. jun 2010 Jeg kører med xenon - jeg har ingen problemer!

• #9   17. jun 2010 Bil: Kørt med xenon over 3 år - ingen problemer.
    MC: Skal have xenon snart

P.S. Er aldrig blevet blændet af xenon, men derimod af tåber som ikke kan sætte en almindelig halogen pære rigtigt.

• #10   17. jun 2010 Niklas. de regler jeg beskrev står også under generelle bestemmelser for syn af køretøjer og er dermed også gældende for Mc´er. Den enseste undtagelse er hvis mc er født med xenon og med en "D" godkendelse

• #11   17. jun 2010 Havde det på min gamle maskine! Og det var tydeligt at det blev set af medtrafikanter! Desværre var det ikke baghjulskompatipel:-) Så der røg halogen i igen.

• #12   17. jun 2010 Hvorfor blænde andre ??
    Hvor meget kører I om natten?

Jeg fatter ikke I ikke er tilfreds med det lys den er født med:

Mørke er ikke farligt, H4 lyser det væk, det passer. smiley

• #13   17. jun 2010 Men Peter, du har jo ikke nogen kværn?? ;o)

• #14   17. jun 2010 Tjo... Jeg har nu en kværn, jeg har bare ikke fået den oprettet herinde endnu, da jeg ikke har billede af den. Men det er en Yamaha R6 2001.

Jeg vil prøve at sætte noget 6000k bi-xenon. Når det er gjort vil jeg teste om det blænder for meget. Det skal selvfølgelig ikke genere nogen!

Lidt blåt lys ville bare passe fedt til en blå maskine...

• #15   17. jun 2010 Jesper: fat det nu. Der skal IKKE være vask og automatisk regulering af lys på en MC og HELLER IKKE hvis den har xenon på. Det gælder KUN biler.

Lygtehuset skal desuden være mærket med et D (discharge) og hvis den er det er det ganske lovligt at have Xenon på.

• #16   17. jun 2010 Tjaa.. Men STOR risiko for en fysningn, da ADM jo er konger, så giver jeg på det bestemste Jesper J ret.... (D700)-...

Det er IKKE tonen en Adm burde ligge for dagen.................

• #17   17. jun 2010 Lars: Hvorfor skulle der være stor risiko for frysning. Er du paranoid ?

Jesper: Forstå nu det jeg skriver. Jeg har rent faktisk været i dialog omkring dette, både med fstyr.dk og politiet. Der skal IKKE være lygtevask og heller ej automatisk justering, når vi snakker Xenon på en MC. Lyset skal være korrekt justeret ind og lygtehuset/glasset skal være D-mærket. Alle andre regler omkring blænding, fald, overgang fra lys/mørke grænser skal også være opfyldt.

Og mht mit brug af "fat det nu", som ikke var "FAT DET NU", så var den i overkanten og det undskylder jeg naturligvis. Det var de mange påstande omkring ovenstående i tråden, som fik min puls lidt op... smiley

Håber jeg er tilgivet...

Kommentér på:
Hvor mange køre med Xenon?

Annonce