1.026 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Hvor mange køre med Xenon? Hvor mange køre med Xenon?
Jeg overvejer at smide xenon i min kværn, men jeg går stadig med bagtanken om at blive snuppet med det.
500 kr for at blive taget med det, er ikke det værste, men det er mere ideen om at være i politiets søgelys.
Så: Hvor mange herinde køre med Xenon, og er du blevet taget med det?
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 110
Det skal også siges at det er justeret korrekt ind og blænder ikke mere end en halogenpære.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.147
Er din lygte da selvjusterende?? Er du ikke venlig og forklare mig hvorfor du (tror) du kører med det lovligt?
Hilsen
Èn som er Irriteret over at blive blændet
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 32
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Vil du være rar at frembringe dokumentation for at XENON kan godkendes til eftermontering?
---
Kører med Bixenon i begge forlygter.
De er justeret korrekt og har aldrig oplevet at nogen blinker irriteret af mig og politiet reagerer heller ikke.
Cyklen har nu kørt små 40.000km med det uden problemer.
Jeg mærker tydeligt at det giver bedre opmærksomhed fra biler ved vognbaneskift/biler fra sideveje.
Det er min grund til at køre med det, reelt ikke det bedre lys og hvordan det ser ud er heller ikke medvirkende. det er sidegevinster.
Blir jeg taget betaler jeg bøden og kører videre.
Går det i stykker køber jeg et nyt sæt magen til.
---
Når jeg selv blændes af mc-er der kører med langt lys eller dårligt justeret lys blir jeg sgu også træt...
Henrik
feb 2009
http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/~/media/Files/Syn/Vejledning_om_syn/kap06.ashx
Det er ikke tilladt at anvende anden lampe (lyskilde) end den, som lygten er beregnet
til eller »E«- eller »e«-godkendt med.
En halogenlampe kan skelnes fra en gasudladningslampe (»xenonlampe«)
ved, at halogenlampen har glødetråd, mens gasudladningslampen har gnistgab.
En gasudladningslampe er derudover tilsluttet en højspændingsenhed
(transformer/ballast) til frembringelse af lysbuen over gnistgabet.
En »E«- eller »e«-mærket nærlys- og fjernlyslampe har dog forskellig fatning afhængig
af, om den er en halogen eller gasudladningslampe. En »E«- eller »e«-mærket gasudladningsnærlys- og fjernlyslampe kan derfor ikke monteres i en
»E«- eller »e«-mærket halogenlygte (og omvendt).
feb 2009
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Svar: 4
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
MC: Skal have xenon snart
P.S. Er aldrig blevet blændet af xenon, men derimod af tåber som ikke kan sætte en almindelig halogen pære rigtigt.
feb 2009
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 280
Hvor meget kører I om natten?
Jeg fatter ikke I ikke er tilfreds med det lys den er født med:
Mørke er ikke farligt, H4 lyser det væk, det passer.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 53
Jeg vil prøve at sætte noget 6000k bi-xenon. Når det er gjort vil jeg teste om det blænder for meget. Det skal selvfølgelig ikke genere nogen!
Lidt blåt lys ville bare passe fedt til en blå maskine...
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Lygtehuset skal desuden være mærket med et D (discharge) og hvis den er det er det ganske lovligt at have Xenon på.
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.147
Det er IKKE tonen en Adm burde ligge for dagen.................
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Jesper: Forstå nu det jeg skriver. Jeg har rent faktisk været i dialog omkring dette, både med fstyr.dk og politiet. Der skal IKKE være lygtevask og heller ej automatisk justering, når vi snakker Xenon på en MC. Lyset skal være korrekt justeret ind og lygtehuset/glasset skal være D-mærket. Alle andre regler omkring blænding, fald, overgang fra lys/mørke grænser skal også være opfyldt.
Og mht mit brug af "fat det nu", som ikke var "FAT DET NU", så var den i overkanten og det undskylder jeg naturligvis. Det var de mange påstande omkring ovenstående i tråden, som fik min puls lidt op...
Håber jeg er tilgivet...
Hvor mange køre med Xenon?