{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Rengøring tips {{forumTopicSubject}}

Hej MCG'er
Hver gang jeg vasker MC, sider der altid skidt og lort tilbage når den er tør. Den er nymalet, og jeg ønsker ikke at være for grov ved den sådan lige med det samme.
Jeg står altid lige efter vask, og faktisk polerer for at få det sidste væk, og jeg syntes faktik det tager en krig at vaske og rengøre MC.

Mine hjul gør jeg altid rene med lampe olie, og det virker fint til rengørring. Men jeg syntes det har den ulempe, at støv og skidt hurtig sætter sig i den film det efterlader.

Til vask af resten af MC'en bruger jag en alm voks sæbe af dem men henter på tanken.

I gamle dage brugte jeg en slags polerer voks på spraydåse på mine biler til træf. Det var skide let at for dytten til at skinne, og tog nul tid. Ved I om der findes noget tilsvarende den dag i dag??

Hvad vasker i andre med?
Nogen der har gode tips?
Findes der særlig gode produkter?

Mvh Per T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøring tips
  • #1   28. aug 2010 Ned i din lokale forhandler af autolak og køb noget "silikone fjerner" (ikke vandbaseret) Det dur smiley Og efterlader ingen fedtet film eller lign. Dog bør man så give voks eller lakforsegler bagefter for at beskytte overfladen igen smiley

    Og hvis vi snakker olie og andet skidt der bare IKKE vil af, kan der bruges "tjærefjerner/asfalt fjerner" dog skal du passe på rå aluminiumsdele og eloxerede dele, da det kan lave mærker.

    Men silikone fjerner dur hvertfal 100% og kan ikke skade noget somhelst smiley Men husk at give voks bagefter da det jo affedter smiley


  • #2   28. aug 2010 PLEXUS det er vejen frem, vask- polering - forsegling alt i et produkt.. !


  • #3   28. aug 2010 Per jeg har noget voks på dåse.. bruger jeg hvergang netop fordi det er så pisse nemt.. og ser ud som om man har poleret i flere dage..

    vasker altid min mc i autoshampo.. og tører den af bag efter.. og så en god tur med voksen.. mums.. kan lige lure hvad det hedder når jeg er hjemme igen...;-)


  • #4   28. aug 2010 meget varmt vand blandet med autoshampoo i en brugt Glasex spray flaske. Sprøjt det på cyklen og hold den fugtig mens du går og gør resten klar til vasken. Så er alle indtørrede insekter blød op, og cyklen bliver som ny. Til olie kan du bruge en klud hvor du har sprøjtet lidt WD-40 på.

  • #5   28. aug 2010 Vidundermidlet kommer her:

    http://www.webbikeworld.com/motorcycle-cleaning-polish/motorex-protect-shine.htm

    Protect & shine fra Motorex. Jeg bruger det mange steder på cyklen. Bl.a. som beskyttende hinde på mine fælge når jeg har vasket dem. Så er de små klatter fra kædefedt nemmere at få af. Samtidig får bolte og banjoer lige lidt hvis de ser tørre ud. Slanger og div. andet får også en tur så det skinner og får en beskyttende hinde. Fungerer glimragende!


Kommentér på:
Rengøring tips

Annonce