2.325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Bobber styling af kina cykel Bobber styling af kina cykel

Hey, ja som overskriften siger er jeg førstegangskøber af en motorcykel og det skyldes primært bobber stilen at jeg pludselig er blevet interesseret i de 2 hjulede. Min hang til fart er ikke så stor som min hang til noget fed stads.. Så jeg overvejede sådan en lille 250´er kinacykel dem i chopper stil. Eksempelvis en Lifan eller noget andet i den stil..

Men hvad siger i andre, er det åndsvagt at bruge en forholdsvis ny cykel til "sådan noget pjat" smiley Eller er det godt nok ? Er de holdbare og driftsikre de kinacykler ? Man får dem jo næsten smidt i nakken....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bobber styling af kina cykel
  • #1   28. okt 2010 Jeg ville ikke gøre det. Så hellere en god, brugt japaner. Der er ikke mange, der vil købe en kinøjser, vil jeg tro. Og det koster jo næsten det samme at ombygge, men med kinøjseren vil du næppe få noget for ombygningen.

• #2   28. okt 2010 Køb en japaner. Det andet er spild af penge. De koster det samme om bygget om eller standard, det andet er penge ud ad vinduet.

• #3   28. okt 2010 Jeg vil mene, at en 30 år gammel Japaner, er bedre end en ny gonggong cykel.

Min tidligere honda CX (til 14.000kr) kan også bygges til bobber og er meget bedre kvalitet.

Held og lykke smiley

• #4   28. okt 2010 Bygger du også sandslotte i ris?

• #5   28. okt 2010 Nej men jeg kan få en nysynet mpl og afgift dong-gong ganang cykel for 5000.- og der kan en gammel kawa sgu ikke være med prismæssigt.. Det var også netop som Thomas B nævner for at få noget erfaring uden at det er totalt spild af penge hvis det går forfærdeligt galt...

Mikael E : Jeps, og hvad siger du så ? http://3.bp.blogspot.com/_lLBGcgm1eks/S2oq7zxDtVI/AAAAAAAAEXY/9mkUMgoQ6kc/s400/faverice2.jpg

LOL

• #6   28. okt 2010 Jeg synes ideen er god nok - har selv overvejet det samme.....! Der er da nogle sjove nogen imellem : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=78506

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 21
    #7   28. okt 2010 Du kan rolig købe en kineser. Du skal bare ikke tro du får en Harley.

• #8   28. okt 2010 Eller også skal man tro det er en Harley.. Men en europæer eller japaner bliver det aldrig!

• #9   28. okt 2010 Du kan også roligt købe en Harley, men tro ikke du får en motorcykel :o)

Ja, til den pris kan japanerne sjældent være med. En 25 år gammel japaner til 5.000,- har typisk haft en masse forskellige ejere, som alle har prøvet at lege mekanikkere, nogle med mere held end andre.
    Med kinøjserne er der også et godt ejer-forum, hvor de fleste er gode til at hjælpe med forbedringer. Men nogle af dem er ganske driftstabile.

• #10   28. okt 2010 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=78506 køb den færdig. Kan sikkert presses lidt i pris

• #11   28. okt 2010 hey Ruben , du ka roligt købe en KINØJSER især Regal Raptor . Har en selv ,købte den i 09 . Havde ik kørt mc i 30 år fin lille knallert. har dog i sommer købt en 30 år gammel xv 750 virago og en 23 årgammel vn 750 vulcan begge i fin stand og kører godt . R R en havde kørt 200 km og stod som ny kr. 13.000-----xv og vn kr. 50.000 for begge to .Gæt hvilke to jeg skruer mest i ??

• #12   28. okt 2010 Liltorp Racing Team (Blangslev) S
    Som jeg læser det, er det fordi han gerne selv vil lege lidt med ombygning. Så den her må være et godt bud
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=85654
    Jeg har også leget lidt med en billig mc. Det var dog en Jawa. Men jeg synes den blev meget fed
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27045

• #13   28. okt 2010 Lige præcist, 1000 tak for tips og ideer, den der er ombygget er godt nok fed, ikke helt den stil jeg sigter efter (er ikke så meget til apehangers) men den er meget godt derhenad.

Det er nemlig fordi jeg gerne selv vil lege lidt, og prisen har temmelig meget at sige.

Sådan en Jinlong cykel eller hvad den hedder (den røde der er linket til) er jo som skabt til at blive bobbet smiley Den har det hele fra fabrikken og der skal købes et fåtal af dele (den har brede dæk, rund forlygte, langt stel osv)...

Så den tror jeg at jeg vil gnaske lidt mere på... Jeg ved godt det ikke er nogen raket (ikke engang en bambusraket) men det er heller ikke fidusen for mig. Har ikke brug for at kunne køre 200km/t men vil gerne have noget der ser sejt ud og som er helt unikt... Og det må man jo sige at bobber stilen er smiley

• #14   28. okt 2010 Den java der er da blevet totalt rambo stylet smiley FED FED offroad stil / jagt cykel. smiley

• #15   28. okt 2010 Jeg ville aldrig købe en kineser, man får hvad man betaler for!

Men er det første gangsprojekt og du ikke er villig til at bruge så mange penge, så køb den du omtaler, det væreste der kan ske er at du taber 5k kr

• #16   28. okt 2010 Jeg startede også med at bygge en kineser om OG FIK UDEN PROBLEMER PENGENE IGEN... de er nemme at bygge på da der som sådan ikke er det store teknik i dem, de er nemme at skrue i og billige i stumper hvis man skulle dumme sig eller man får lavet noget som man ikke burde have lavet smiley

Mit Svar er... køb en billig kina, sørg for at stille ventiler på den jævnligt de første 7000km da det er det de fleste dør af samt et par olie skift.
    Min startede altid og kørte lige meget hvordan vejret var også vinter.
    Få dig lidt erfaring på en lille maskine! man kan altid købe større men aldrig mindre smiley

Ps. (de andre er bare sure fordi de har købt dyrt plastik)

Steffan

• #17   28. okt 2010 Jeg syntes det er en feeed ide. Jeg leger ogsaa med den samme tanke.

Denne her er ret vellykket:

http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=30065

• #18   29. okt 2010 Sg udejlig at se at jeg åbenbart ikke har så store afvigertanker som jeg troede jeg havde smiley Kan se der er en del andre der har fået nogle fede resultater ud af det smiley Steffans, er også rigtig fed selvom den er mere bygget om som chopper end bobber smiley Den hvide du linker til Jesper er bare rigtig fedt bobbet. Lidt for "ren og pæn" til mig, men det er lige præcist den stil jeg gerne ville have smiley Fedt at se det kan lade sig gøre! Tror jeg skal ud og finde en kinøjser og en vinkelsliber smiley

• #21   29. okt 2010 ok.. folk har prøvet at råde dig.. men du lytter vidst ikke..

ville som udgangspunkt have sagt at hvis du overhovedet overvejer at købe en kineser, ja så er du allerede uden for pædagogisk rækkevidde.. Men tænkte.. hey han spørger jo om råd, så måske vælger han fornuftigt alligevel.!!?!??? Men NEJ..

Held og lykke med dit projekt, som aldrig vil vinde streetcredit eller noget som helst. Penge ud af vinduet.. brugt på noget skrammel uden lige !!!

• #22   29. okt 2010 Tror det kommer meget an paa indgangsvinklen til det her..

Hvis man gaar efter at lave en fed mc og hoeste en masse street credit skal man nok ikke have en kineser...

Men hvis man gaar til projektet med et glimt i oejet tror jeg det kan blive rigtig godt. Tror ikke der er er noget hvor man faar saa meget positiv "opmaerksomhed for pengene" som de modeller der er linket til tidligere i traaden..

Hvis man er i stand til at holde budgettet nede, lave det meste selv med nogle gode originale loesninger er man godt paa vej. Man skal naturligvis ikke smide en kina-cykel til autolakere eller fylde den med laekkert rizoma-grej. Men i stedet have det som et hygge-projekt. For mit vedkommende bliver det ogsaa en maade at oeve mig paa saa det ikke er saa aergeligt(dyrt) hvis(naar) jeg fucker op. Saa slipper jeg for en masse frustrationer senere naar jeg skal renovere en klassisk Norton;-)

Og for de yngre er en kinacykel jo et fremragende vaerktoej til at optjene forsikringsancinitet. Jeger blevet tilbudt forskring for 700 aarligt.. Alene det vil jo daekke udgifterne paa laengere sigt..

• #23   29. okt 2010 Jeg må også lige indskyde at jeg har fået lige så meget opmærksomhed med min Jawa som med min Intruder.
    Stadig ingen tvivl om hvikel som kører bedst. Men den har også kostet mange gange mere. (altså Intruderen) smiley

Kommentér på:
Bobber styling af kina cykel

Annonce