2.325 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Bobber styling af kina cykel Bobber styling af kina cykel
Hey, ja som overskriften siger er jeg førstegangskøber af en motorcykel og det skyldes primært bobber stilen at jeg pludselig er blevet interesseret i de 2 hjulede. Min hang til fart er ikke så stor som min hang til noget fed stads.. Så jeg overvejede sådan en lille 250´er kinacykel dem i chopper stil. Eksempelvis en Lifan eller noget andet i den stil..
Men hvad siger i andre, er det åndsvagt at bruge en forholdsvis ny cykel til "sådan noget pjat" Eller er det godt nok ? Er de holdbare og driftsikre de kinacykler ? Man får dem jo næsten smidt i nakken....
0 synes godt om
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 121
Min tidligere honda CX (til 14.000kr) kan også bygges til bobber og er meget bedre kvalitet.
Held og lykke
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 39
Mikael E : Jeps, og hvad siger du så ? http://3.bp.blogspot.com/_lLBGcgm1eks/S2oq7zxDtVI/AAAAAAAAEXY/9mkUMgoQ6kc/s400/faverice2.jpg
LOL
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 166
dec 2008
Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 21
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Ja, til den pris kan japanerne sjældent være med. En 25 år gammel japaner til 5.000,- har typisk haft en masse forskellige ejere, som alle har prøvet at lege mekanikkere, nogle med mere held end andre.
Med kinøjserne er der også et godt ejer-forum, hvor de fleste er gode til at hjælpe med forbedringer. Men nogle af dem er ganske driftstabile.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.170
jun 2009
Følger: 27 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 336
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Som jeg læser det, er det fordi han gerne selv vil lege lidt med ombygning. Så den her må være et godt bud
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=85654
Jeg har også leget lidt med en billig mc. Det var dog en Jawa. Men jeg synes den blev meget fed
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27045
okt 2010
Det er nemlig fordi jeg gerne selv vil lege lidt, og prisen har temmelig meget at sige.
Sådan en Jinlong cykel eller hvad den hedder (den røde der er linket til) er jo som skabt til at blive bobbet
Så den tror jeg at jeg vil gnaske lidt mere på... Jeg ved godt det ikke er nogen raket (ikke engang en bambusraket) men det er heller ikke fidusen for mig. Har ikke brug for at kunne køre 200km/t men vil gerne have noget der ser sejt ud og som er helt unikt... Og det må man jo sige at bobber stilen er
okt 2010
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Men er det første gangsprojekt og du ikke er villig til at bruge så mange penge, så køb den du omtaler, det væreste der kan ske er at du taber 5k kr
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 86
Mit Svar er... køb en billig kina, sørg for at stille ventiler på den jævnligt de første 7000km da det er det de fleste dør af samt et par olie skift.
Min startede altid og kørte lige meget hvordan vejret var også vinter.
Få dig lidt erfaring på en lille maskine! man kan altid købe større men aldrig mindre
Ps. (de andre er bare sure fordi de har købt dyrt plastik)
Steffan
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 29
Denne her er ret vellykket:
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=30065
okt 2010
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.932
ville som udgangspunkt have sagt at hvis du overhovedet overvejer at købe en kineser, ja så er du allerede uden for pædagogisk rækkevidde.. Men tænkte.. hey han spørger jo om råd, så måske vælger han fornuftigt alligevel.!!?!??? Men NEJ..
Held og lykke med dit projekt, som aldrig vil vinde streetcredit eller noget som helst. Penge ud af vinduet.. brugt på noget skrammel uden lige !!!
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Svar: 29
Hvis man gaar efter at lave en fed mc og hoeste en masse street credit skal man nok ikke have en kineser...
Men hvis man gaar til projektet med et glimt i oejet tror jeg det kan blive rigtig godt. Tror ikke der er er noget hvor man faar saa meget positiv "opmaerksomhed for pengene" som de modeller der er linket til tidligere i traaden..
Hvis man er i stand til at holde budgettet nede, lave det meste selv med nogle gode originale loesninger er man godt paa vej. Man skal naturligvis ikke smide en kina-cykel til autolakere eller fylde den med laekkert rizoma-grej. Men i stedet have det som et hygge-projekt. For mit vedkommende bliver det ogsaa en maade at oeve mig paa saa det ikke er saa aergeligt(dyrt) hvis(naar) jeg fucker op. Saa slipper jeg for en masse frustrationer senere naar jeg skal renovere en klassisk Norton;-)
Og for de yngre er en kinacykel jo et fremragende vaerktoej til at optjene forsikringsancinitet. Jeger blevet tilbudt forskring for 700 aarligt.. Alene det vil jo daekke udgifterne paa laengere sigt..
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Stadig ingen tvivl om hvikel som kører bedst. Men den har også kostet mange gange mere. (altså Intruderen)
Bobber styling af kina cykel