14.698 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvilken slags skum til form for glasfiber Hvilken slags skum til form for glasfiber

Hey

Jeg skal bygge videre på en bagende, men det kan man ikke ud i luften, så ville gerne have noget skum, der er let at skære i, så jeg kan forme det inden jeg lægger fiber på.

Havde overvejet oasis, til blomster, men findes der andet godt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken slags skum til form for glasfiber
  • #1   9. aug 2011 tag noget flamingo og skær og puds det til den form du vil have og læg derefter husholdningsfilm over og så kan du lægge glasfiber.

• #2   9. aug 2011 Chr. P:
    Bliver husholdningfilmen ikke bare opløst ?
    Kan man ikke smøre med noget olie for at det færdige stykke glasfiber nemmere slipper ?

Sorry for lån af topic smiley

• #3   9. aug 2011 Chr. P: Ja det var en god ide smiley men er det til at forme uden det flækker og bliver ujævnt?

• #4   9. aug 2011 Jeg har brugt pu skum. Det er nemt at skære og pudse med sandpapir. Får at se i morgen om det virker

• #5   9. aug 2011 jacob, har også tænkt på det.. men når det udvider sig så er det jo over det hele smiley

men lad høre i morgen om det er til at arbejde med smiley

• #6   9. aug 2011 Hvad med PU skum. Ikke det helt billige da det vokser ret meget, men det lidt dyrere. Det er da til at skære i ved jeg...

• #7   9. aug 2011 Du kan lave en form ud af byggeskum/ PU skum, dæk din bagende af med vita-vrap (husholdningsfilm/folie), skum i vildskab....
    Når det er gennem hærdet, efter et par dage afhæning af lagtykkelse, skærer du det til med en nedstryger og sliber med grovf sandpapir.... Skal du skære meget er en elektrisk kødskærer guld værd og de sælger dem i genbrugsbutikkerne for en tyver !
    Inden du støber over din skum form, pakker du skummet ind i vitavrap igen, og støber over folien der ligger på skummet....
    Denne metode virker super for mig, og er ved at bygge en hel savage op i fiber på denne måde smiley

• #8   9. aug 2011 Lars: tak det kunne jeg også prøve. men vælter det skide skum ikke ud over det hele?
    som du kan se her, så skal jeg lave lidt ud i fri luft, men er det bare at vende den på hovedet, film på, og skumme, og så skære alt det væk der ikke skal være der når det er hærdet, eller skal man ramme formen rimeligt inden?

http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=16731

• #9   9. aug 2011 jo, dæk endelig rigeligt af, det sviner ret godt smiley Du kan evt. skære noget pap til der passer nogenlunde i højden og placere på dit baghjul så der kommer en kasse du kan skumme oven på, evt. med sider så det ikke skvatter af, skal det skummes meget op, så gør det af flere gange, ellers vælter skummet bare af igen og/eller hærder alt for langsomt op....

• #10   9. aug 2011 Jeg gjore som Lars. Lagde sædet på jorden på en avis og skummede. Bagefter skar jeg formen på sædet til og det er blevet ret godt. Der skal glasfiber på i morgen og så må jeg se om skummet kan holde til det eller om det smelter. Dækker nok af med tape eller noget inden

• #11   9. aug 2011 Tak.. Jeg må prøve mig lidt frem smiley

• #12   9. aug 2011 Jacob, gør dig selv den tjeneste at dække skummet af, det er ikke alt polyester der kan arbejde med PU... det smelter simpelthen, og så er det sq en ommer !
    Til at afdække PU skummet kan du bruge vitavrap, det brune billige pakketape fra jem&fisk eller den dyre,gaffa tape... de har også den fordel at din glasfiber slipper PU formen nemt når det er hærdet...

• #13   9. aug 2011 For at gøre det en kende nemmere at fjerne din form fra glasfiberen når den er hærdet, kan du beklæde formen med alu-tape og give overfladen 2 - 3 gange voks (Autovoks eller hvad nu du bruger til at polere din kværn i). Det gør det meget meget nemmere at fjerne formen fra den gennemhærdede glasfiber.

Held og lykke med det..

• #14   10. aug 2011 pakkede mit bag dæk ind i 2 cm skumgummi og lagde folie på.
    støbte en Skald som så blev støbt sammen med kæde skærmen.
    som også blev støbt over et par stykker jaco board
    resultat en hugger til en 18" dæk
    billeder kommer snart

• #15   10. aug 2011 have no fear, Stig's gør-det-selv is here!

http://www.motorcykelforum.dk/forum/f18/sadan-bygger-du-stumper-i-glasfiber-11817/

• #16   10. aug 2011 Tak kasper smiley

• #17   10. aug 2011 Har lige lavet en test i dag og skummet kunne sagtens holde til det. Skummet er fra Stark og kan kun fjernes med acetone når det er vådt. Når det er hertet, kan det kun fjernes mekanisk. Polyesteren er fra biltema. Jeg vil gerne have, at glasfiberen hæfter på skummet, da skummet igen hæfter på den bundplade af metal, som skal skrues på stellet. Glasfiberen bliver lagt direkte på metallet og nogen steder på skummet.

Kommentér på:
Hvilken slags skum til form for glasfiber

Annonce