{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændre(skære) i stellet..
  • #1   16. nov 2011 Hvor stor er sandsynligheden for at han ved noget som han ikke behøver at vide for at kunne udføre sit job korrekt !

    Du skal jo selv oplyse hvis du har foretaget konstruktive ændringer til synet.

    Men det man ikke ved har man ikke ondt af, eller hvordan er det man siger !


  • #2   16. nov 2011 jeg tror sansynligheden er lige omkring 4...

    det er et meget svært spørgsmål... hvis synsmanden er dygtiger til sit arbejde end du er til at svejse er chancerne nok ikke så gode...

    men der er jo kun en måde at finde ud af det på...

    du kunne jo evt også bare få cyklen synet inden du går i gang.. smiley


  • #3   16. nov 2011 Jamen det er jo lige det jeg tænker i forhold til hvor mange man ser herinde der har fixet det ene og det andet og der stadig er plader på...

    Men ville da lige høre hvis der var nogen herinde der havde dårlige erfaringer med det.. For mit projekt om at gøre, handler det kun om at korte af bag ved støddæmperen hvor bagskærmen ville have siddet fast..


  • #4   16. nov 2011 Cyklen er synet for ca. 1 ½ måned siden, det er da bare så røv hvis jeg vil sælge den igen, og den der står og har givet penge for skidtet ikke kan få den synet..

  • #5   16. nov 2011 Problemet er vel egentlig ikke at få cyklen synet, men nærmere hvad du vil gøre hvis du kører en ned og forsikringen ikke vil dække, fordi din cykel ikke er den som stå på papiret..

  • #6   16. nov 2011 Ja, det er jo egentlig også en god pointe Michael !


  • #7   17. nov 2011 Der hvor du vil skære må du gerne skære.
    Har selv gjort det flere gange, og har også talt med synsmanden om det.
    Go for it.


  • #8   17. nov 2011 Skær du bare løs. Så længe du oplys en evt. køber om at du har gjort det, ser jeg ikke noget moralsk problem i det. Til gengæld er problemet med evt. forsikring og din egen og andres sikkerhed stadig aktuelt....

  • #9   17. nov 2011 Tjaah, men tror nu ikke der er nogle sikkerhedsmæssige problemer ved at skære af ca. 5 cm. bag støddæmperen..


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
    #10   17. nov 2011 Jeg vil nu ikke sidde bagpå, hvis der ikke er noget der understøtter sædet. smiley

  • #11   17. nov 2011 Rasmus T: det var nu også planen at smide et andet sæde på så halvdelen ikke stikker udenfor smiley

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #12   17. nov 2011 Jeg overvejer det samme på en af mine cykler..

    Er der nogle der har erfaringer med om man kan få det godkendt som en konstruktiv ændring og få det indført i papirerne på cyklen.. ?

    Og her snakker vi kun om at fjerne det stykke fra bagerste støddæmper og bagud, så der kun er plads til et solo sæde..


  • #13   17. nov 2011 Wrenchmonkees gør det meget på deres cykler! Tag kontakt til dem, de skriver at alle deres cykler kan gå gennem syn. Syntes det er det jeg har læst mig til på deres hjemmeside, men du/i må ik hænge mig op på det

  • #14   17. nov 2011 hvad vil du præcist ændre?

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 349
  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #17   17. nov 2011 Ja syn er kun en del af det hele.., og som regel det letteste..

    Tak for linket Rasmus.. Det kan altså lade sig gøre.. :

    "" Den mindste ændring af stel gennem påsvejsning eller omsvejsning eller afskæring er en konstruktiv ændring - kræver syn og dokumentation ""

    Ringer lige til Told og Pjat i nær fremtid for at høre nærmere..


  • #18   17. nov 2011 FSTYR du skal have fat på - Ikke skat ... Og du får bare af vide stellet skal godkendes - Laves test osv ...

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #19   18. nov 2011 Det lyder lidt kompliceret og halv dyrt..

  • #20   24. nov 2011 Læs den sidste del som omhandler fender stuts.....................................................

    Den mindste ændring af stel gennem påsvejsning eller omsvejsning eller afskæring er en konstruktiv ændring - kræver syn og dokumentation - 8.01.001 - Fremmede stel (ikke originale) må ikke anvendes i Danmark! – SKAD har opnået at afskæring af fender struts på Softail ikke anses som konstruktiv ændring!

    altså må man gerne afskære fender stuts ( skærmholdere) på softtail som jeg læser det...


Kommentér på:
Ændre(skære) i stellet..

Annonce