2.209 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Lakering/nedslibning af mc Lakering/nedslibning af mc

Halløjsa
Jeg spal have min mc omlakeret, det er en 2005 Aprilia RSV, dvs fuldkåbe. Klistermærkerne er lakeret over og i den forbindelse mener min lokale venlige autolakerer at han skal bruge en ca. 14 timer på at slibe og lakere kåbedelene/tank/sidespejle (ikke skærme). Dvs en ca 10k for en omlak..
Er det helt ude i skoven eller nogenlunde fair?
Nogen der har erfaringer med en god maler i nordjylland evt?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakering/nedslibning af mc
  • #1   1. mar 2012 Lyder af mange penge, men det afhænger jo også af hvordan den skal lakeres? Ensfarvet grå, eller 16 forskellige farver i vilde opdelinger på mcen?

• #2   1. mar 2012 Den skal såmen bare males ensfarvet brilliantrød, ingen ridser i kåben eller noget, synes også 14 timer lyder af meget..

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
    #3   1. mar 2012 Jeg er selv i gang med at slibe en cykel ned.., godt nok af ældre dato med lidt rust på tanken og derfor også lidt sparteling af tanken..

Tanken alene, har jeg indtil nu brugt mindst 10-12 timer på.., og jeg er lige knapt færdig..

• #4   1. mar 2012 Jeg gav 7500 kr for en lakering af min forhændværende GPX 750 i 2004.

det var kåbe og tank 2 farver

Men du kan vel snakke med autolaker at du gør noget forarbejde med slibe det

Vandslibepapir (grov,mellem og fint) og slib indtil at det bliver som en barnenumse.

Hilsen Kenneth.

• #5   1. mar 2012 Sleb selv hele min mc ned inden omlakering her til vinter. (Se fotoalbum). Dette tog meget mere end de 14 timer. Det kommer dog meget an på hvor perfektionistisk man er. Jeg har dog ikke helt styr på det, da jeg også selv sleb fælge, stel og bagsvinger ned, men det tager sgu lang tid. Dog kom jeg "kun" af med 3500 for selve lakeringen af skjolde, tank og fælge. Så "gør det selv" og spar nogle moneter smiley

• #6   1. mar 2012 Jo jeg er helt med på at os "amatører" vil skulle bruge det meste af en istid på det, men en proff? Jeg vil ikke selv gøre forarbejdet selv om jeg godt kan, men hvis der sker noget efterfølgende så siger maleren altid bare at det var forarbejdet der ikke var iorden, derfor vil jeg have en komplet løsning, men fair nok, jeg må bare lukke nogle flere møl ud af pungen.. smiley

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

#7   1. mar 2012 + 1 til Jonas..

Hvis du selv har mod på det " sure " arbejde med nedslibningen, så bed om en differentieret pris ud fra hvor meget du selv laver..

I mit tilbud har jeg mulighed for at slibe, og grundmale selv.., grundmalingen overlader jeg dog til maleren..

Indhent evt. tilbud mere end et sted.. Jeg fik tilbud fra to forskellige.., og der var 20 % forskel på de to tilbud..

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

#8   1. mar 2012 - Nå ja.., bedre sent end aldrig.. : )

• #9   1. mar 2012 Hej.
    Det er vel rimelig nok.Gav selv 1500 kr bare for at få slebet og givet min tank klar lak.

• #10   4. mar 2012 Hej jeg tror det er prisen gav selv 4000 kr for at få malet helt nye sideskørter til en sv 1000

• #11   10. apr 2012 heykan klare det for ca 6-8000 vil jeg tro

Mvh Ulrik

• #12   14. dec 2013 10Kg smiley

Gav 10kg for, at få lakeret min gamle Honda Crx ( BIL )

• #13   14. dec 2013 Fedt dig bare fra det, men lad være med at pibe bagefter. Jeg synes ikke det lyder urimeligt, hvis der er overlakerede klistermærker på plastdele, der skal skinne bagefter.

Kommentér på:
Lakering/nedslibning af mc

Annonce