5.657 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fjerne klistermærke stafferinger hvordan? Fjerne klistermærke stafferinger hvordan?

Hej gutter, jeg har kigget lidt i forum og kan ikke rigtig finde noget, så nu spørger jeg selv. Jeg har en MC med klistermærkestafferinger, som jeg gerne vil ha væk, da jeg vil male den om. De sidder ikke under lakken, så jeg kan skrabe dem af med neglen, men det tager en krig at få et lille stykke af og jeg får smadret fingre og negle, hvis jeg skal fjerne dem allesammen. Findes der en smartere måde på at få det hele af? Det er altsammen plastik skjolde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne klistermærke stafferinger hvordan?
  • #1   22. maj 2012 hårtørre eller varmepistol, bare pas lidt på med varmepistolen smiley

• #2   22. maj 2012 Jeg brugte bare noget rensebenzin og gnubbede det hele af. Det var godt nok også klistermærker på en ny cykel, ved ikke om det har noget at sige. Men det gik hvertfald fint.

• #3   22. maj 2012 Siliose fortynder er det bedre til at fjere lim rester med. Langt bedre end noget andet jeg har prøvet. (og det er efterhånden ikke små ting)
    En varmepistol skal du være forsigtig med - prøv med en hårtørre og hold den et stykke væk.
    Prøv dem frem.
    Så kan du tage dem af med neglene. Og derefter med fortynder og en klud.

• #4   22. maj 2012 Du kan købe sådan en gummiskive til at sætte på boremaskinen så er de væk på 5 minutter, og uden at skade lakken, pas på med cellulosefortynder, det kan gøre plastic sprødt som chips..

• #6   22. maj 2012 Bruger du varmluft pistol skal du som (førnævnt) passe på med varmen, Det må ikke blive varmere end at du kan have nallerne der. Så skulle det virke fint.

• #7   22. maj 2012 Jeg huskede en guide jeg så på scootergalleri for lang tid siden og gik så igang med varmepistolen. Desværre så sank mit ene skjold pludselig, da det nok blev for varm. Skjoldene er fra en italiensk Honda fra ca 1993 og de mærker sidder fast. Nogle røg lige af og andre efterladte klistret på skjoldet. Pisse lort, det klister. Det ene skjold er nu slebet med vådslibepapir og ligger til tørring i solen. Om lidt får det en han grunder.

• #8   24. maj 2012 Varmepistolen er en god ide.
    Brugte den selv på min mc, kig evt. mine billeder af den hvor meget der var.

MEN, limen sidder dog stadig på efter, så vil anbefale fortynderen.
    Evt. et andet godt råd, har din dame noget skånsomt neglelak fjerner, brug det !
    Det er pisse dyrt, men det er uden acetone (Eller hvad det hedder) og skåner lakken meget.

• #9   24. maj 2012 Jeg bruger husholdningssprit til at fjerne restlim.

• #10   24. maj 2012 Jeg har brugt ren acetone og en klud.
    Det tager lidt tid, men det virker.

• #11   3. jun 2012 hvad så når de ligger under lakken ?

• #12   5. jun 2012 Det ved jeg ikke. Men mon ikke du kan bruge samme metode og så bare starte midt på klistermærket med et lille bitte snit med en kniv.
    Så skal det hele bare slibes ned bagefter og måske ha en gang fylder og slibes igen, inden om lakering.
    Det eneste jeg gjorde forkert, var at give den for meget varme, så mine kåbe begyndte at synke og blev lidt skæve.

• #13   5. jun 2012 tror bare så en lakering er bedst for mig smiley

Kommentér på:
Fjerne klistermærke stafferinger hvordan?

Annonce