1.396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Krom fælge for BB, gode råd? Krom fælge for BB, gode råd?

Hej allesammen,

Efter at jeg har været i tankeboks har jeg nu beslutet at købe et par krom fælge til min sorte BB fra 2001. Har prøvet at søge lidt generel info for krom fælge til mc, men ikke så meget som kommer fram, derfor henvender jeg min forspørgsel til jer alle for gode råd og handlingsvej.

Har hørt DK er ikke så gode at lave krom fælge da man ikke kan bruge alle matrialer som man kan i udlandet, hvis det passer eller ej ved jeg ikke.

Men gode råd til købested, evt pris leje for sådan par fælge.

Pä forhånd tak

Mvh

Hans

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krom fælge for BB, gode råd?
  • #1   7. jun 2012 Et alternativ til chrome fælge ville være at højglanspolere dine egne. Jeg mener endda der er brugere herinde der tilbyder det. Så er du ihvertfald fri for at skulle købe et sæt nye fælge. Der er selvfølgelig noget vedligeholdelsesarbejde engang imellem, men hvis du lige giver dem en omgang autosol en gang i mellem, så skinner de igen. Jeg vil endda sige, at med lidt hjælp fra en boremaskine med et polerhjul, en masse sandpapir og noget tålmådighed ville du selv kunne gøre det.

• #3   7. jun 2012 Er det ikke bare chrom de tilbyder, sådan forstår jeg det..?

• #4   7. jun 2012 Sorry, du giver dem dine gamle og får et sæt der er chrom.

• #5   7. jun 2012 eller betale 500 dollars ekstra, så skal de ikke ha et sæt i bytte..

• #6   8. jun 2012 Hej,

Tak for responsen. Lyder jo også som en god ide Steffen, må kigge lidt mer på den muligheden også.

500 US lyder dyrt for krom, men må man vel tage med hvis man vill have dette smiley tak for info.

• #7   8. jun 2012 Aluminium er forholdsvist let at højglanspolere. Det tager bare sin tid at få fjernet alt malingen og gjort sin fælg glat. Men derefter kan det poleres med autosol så det skinner til sidst. Se evt. på min forgaffel, de er udelukkende poleret med autosol (:

• #8   8. jun 2012 Takker Steffen, vil i weekend tage et kig på den mulighed også. smiley

• #9   8. jun 2012 vil dog råde dig til at købe det rigtige polerings voks da jeg sidste år polerede min zl i auto sol og det holdte ikke til i år og da den blev poleret i voks holdte poleringen 2år uden efter oplering... har igen i år brugt 19timer på at polerer hele pisset op igen OG denne gang med voks til aluminium da det ligger et beskyttende lag over aluen så den ikke så let irrer igen
    lille tip til andre når du vasker aluminiumen og har tørret cyklen så påfører du skylle middel til vaskemaskinen lader det tørre lidt og polerer med en microfiber klud til det er blankt igen. Det beskytter alu og for vandet til at pralle af smiley
    mvh
    jan TMC

• #10   8. jun 2012 Takker for det gode råd Jan.

• #11   8. jun 2012 her det sæt jeg har brugt og det kan klart anbefales smiley dog til fælge har samme forhandler specialkit med forskællige former på børster.
    på mine fælge brugte jeg dette voks sammen med et polerer sæt fra haraldnyborg og det spillede max
    link:
    http://www.ebay.co.uk/itm/300529917133?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
    mvh
    jan

• #12   10. jul 2012 Jeg må lige spørge tilråds igen om dette chrome emne.

Jeg har været i dialog med et US firma som laver chrome til dagligt, men nu siger han at jeg missførstået ham, og jeg bliver sku lidt 0.o?

Jeg startede med at sende en mail hvor jeg presenterede mig og fortalte hvad jeg er efter. Det vil sige 1 sæt chromfælg + bearings til min Honda Blackbird fra 2001

Jeg er ikke interessered i et bytte, da jeg gerne vil beholde mine orginal fælg hvis hvis man sælger en dag for en nyere model. Jeg får at vide at jeg skal betale 675 USD for sættet + 99 USD for de nye bearings. + 275 i fragt, okay det synes jeg være fint.Men så idag sender han mig en mail og siger, nej nej du missførstår det hele, du kan købe et sæt med det kost dog lidt anderledes hvis du ikke vil bytte ind dine orginale fælg. Han siger nu en pris på 675/sæt, 99/bearing's sæt, 275 i transport, og nu den sjove 500 i "Core Deposit" WTF!? Så jeg spørge pænt hvad er core deposit mer precist?

Han siger det er en depositum de tager normalt når man har bytte bytte købmand, altså vil sige, når jeg sender mine alufælg retur og firmat i USA modtaget disse, så får jeg de 500 USD tilbage. Men skal jeg købe et rent sæt chrom, skal jeg betale og miste disse 500 usd, så alt i alt løber et par chromefælg op i ca: 1549 usd som modsvarer ca: 9.374,53 DKK, han siger han taber på handeln hvis han ikke får et nyt sæt tilbage smiley

Så er mit spørgsmål, kan det virkligen passe at man skal betale så meget for et sæt ckromfælg?, og de fleste jeg har googlet fram til nu har KUN denne byttehandel!?
    Er det nogen herinde som kan hjælpe mig at finde en Dansk MC impotør, Tysk, eller fra UK til fornuftig pris, eller må jeg bare bide i det sure æble når jeg promt vil have chrom på kongen?

• #13   10. jul 2012 Dertil skal du huske at tillægge import told + moms af varens pris inklusive told....
    medmindre du importerer fra andet EU land

• #14   10. jul 2012 Jo det er korrekt Henrik O, men syntes bare prisen blev lidt stor, men håber da nogen kender andre gode steder som sælger chrome fælg, som er vært at kigge op på, og forhåbligt indenfor EU, men tusen tak for oplysningen.

• #15   11. jul 2012 tror nok jeg vill gå i gang med sandpapir og selv poler op.. så spare du da ca: 9.374,53 DKK

• #16   11. jul 2012 @Teddy,

Korrekt jeg vil spare en masse penge, men nu er jo sagen den at jeg gerne vil have chrome og ikke højglanspolere mine orginale alufælg. Det kan godt være at denne chrom pris er korrekt, og hvis man vil have det er det bvare at betale kasse 1.

Men når jeg søger på google finder jeg 90% chrome for KUN biler, meget lidt på MC. Men også i henhold til forskellige modeler af hjul, meget af det jeg fundet i usa er standard Blackbird fælg og ikke andet, kunde jo godt tænke mig at have litd anderledes udseende, men så er man vel over i custom made fælg eller?

Men også mærkligt at man slet ikke kan finde nogen forrettning i DK, UK, D, som laver det samme som i USA. Ikke nok med at prisen lader at lande på godt over 10.000 DKK for fælgen, men ovani kommer jo også toldmomsen når man bestiller fra usa som er 35% så vidt jeg ved?

Men klart, hvis jeg ikke kan finde nogen andresteder må jeg jo gå igang med at polere. Men tusen tak for dit svar Teddy!

• #17   12. jul 2012 hvis det er fordi du gerne vil beholde dine org. fælg kan det så ikke svare sig at få nogle burgt du kan poler op

• #18   12. jul 2012 Hans.... Kig her:
    http://www.customs.mono.net/8812/Vi%20tilbyder

Glem det med at få dem poleret op, det er der SINDSSYGT meget arbejde i at vedligeholde!
    Har selv haft polerede fælgkanter på min gamle BB..
    Men kigger du i linket, ser du at de krom lakerer... Og det er endda her hjemme i DK...
    Så prisen bliver nok lidt en anden..
    Og iflg dem selv, skulle det holde bedre end forkromning..

• #19   13. jul 2012 Hej Brian,

Tusen tak for linket, har sendt ham en e-mail og forspørgsel.

• #20   29. okt 2012 Jan Trækfuglene

hvad hed det du polerede dine fælge op med? så vil jeg ud og have sådan noget smiley

• #21   29. okt 2012 klik på mit link der er der et komplet set som jeg brugte+ harald nyborg poler dimser til søjle boremaskine. og på linket kan du kligge ind på deres ebay store hvor du kan købe voks for sig selv ...alt efter om det er alu eller stål der skal poleres
    mvh
    jan

Kommentér på:
Krom fælge for BB, gode råd?

Annonce