844 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Dæmper Råd/Forspørgsel til en Solsort fra 2001! Dæmper Råd/Forspørgsel til en Solsort fra 2001!

Hej allesammen på MCG, den skøre svensker tilbage med endnu lidt forspørgsler og håber på lidt gode råd om hvad man skal vælge.

Som de fleste ved, ihvertfald dem der har kigget i min profil, ved jeg er også en stolt ejer af en solsort fra 2001. jeg har ejet denne cykel i lidt over 2 måneder. Alt køre fint, dog små sager som med alt andet som jeg gerne vil forbedre, så som min solsort''s dæmpere for/bag.

Jeg synes når man køre mærker man simpelthen alt i vejen, denne BB føles meget hård i affjædringen generelt, så jeg har begyndt at kigge lidt på forskellige dæmper, men bare det at man finder jo et helt hav af forskellige modeller. Så tænkte jeg smider lige op et subject på dette for at få/modtage gode råd og vejledning fra jer erfarne råtter i faget MC kørsel smiley

Jeg har jo hørt meget om Øhlins dæmper, kan dette så være en god mulighed for en solsort, hvis ja, hvorfor er den god at vælge hvis nogen har efaringer med dette mærke?

Jeg har også kigget på disse dæmpere, men dessværre ikke haft mulighed at komme i kontakt med firmat via telefon eller e-mail, så ikke sikker på om dette firma stadigt lever? hvis nu det gøre det, kan dette så være en god mulighed for en solsort, hvis ja, hvorfor er den god at vælge hvis nogen har efaringer med dette mærke?

Jeg håber serføligen at jers råd/vejledning/erfaringer kan hjælpe mig i et klogt valg, jeg ved at i sidste ende er det jo midt valg, men gode råd og erfaringer fra andre skader jo ikke.

Tusen tak for jers svar, og det læste topic.

Mvh

Hans Dahlin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæmper Råd/Forspørgsel til en Solsort fra 2001!
  • #1   26. jun 2012 UPS!! Glemte helt linket til denne virksomhed over i Jylland!

men her er det så, (link fjernet)

• #2   26. jun 2012 HyperPro lever i bedste velgående. smiley Deres danske side er dog ikke ret god.
    - Men ring i stedet til Michael Gravesen (hans nummer står på siden). Han kan guide dig til det rigtige valg for din cykel/budget.
    Jeg har brugt ham til både min SV og nu også min CB1000R, og begge gange med et fremragende resultat. Öhlins skulle være rigtigt godt også, men det har jeg desværre ingen erfaring med.

Mvh.
    Emil

• #3   26. jun 2012 Hej Emil,

Tak godt at vide så vil jeg prøve at ringe igen.

Må man spørge ca hvad du betalt til din cb1000, og hvis du købte både for og bag dæmper. Så kan jeg måske få en ane hvor prisen lander hen.

Men har du så fået en smidigare kørsel med disse hyperpro dæmper monteret?

• #4   26. jun 2012 Har du prøvet at stille på din standard affjedring? ved ikke om den er justerbar, men kunne lyde som om den står helt forkert.

• #5   26. jun 2012 Nu har jeg handlet med Michael en del gange, så jeg har fået en pæn lille rabat på min.

Man kan købe en "pakke" med nye fjedre og olie til forgaffelen samt ny fjeder til bagdæmperen for 2600,- hvis man selv monterer, og 3000,- hvis han skal gøre det. - Så skal du bare sende gaffelben og dæmper til ham. (Er kun 90% sikker på priserne).

Nu har jeg skiftet hele min bagdæmper, og ikke kun fjederen. - Og derfor har det selvfølgeligt været noget dyrere. Men præcis hvad det vil koste for nye fjedre og olie for, samt en ny komplet bagdæmper kan jeg ikke huske. Vil gætte på 6500,- ca? +/-1000,-

Jeg vil sige, at HyperPro, for mig, er det bedste alternativ på gaden. Da fjedrerne er progressive (bliver hårdere jo mere de klemmes sammen) er de relativt komfortable ved normal kørsel, men mere faste ved frisk kørsel.

- Dog var mit problem for Honda'en; for lav frihøjde, for langsom indstyring og for dårlig/blød bagdæmper. Så det er jo faktisk det modsatte af dig.

Først tror jeg, at jeg ville prøve at sætte standard affjedringen tilbage til fabriksindstillingerne, og se om det ikke gør forskellen for dig.

• #6   26. jun 2012 Hej igen Emil,

Har lige talet med Hyperpro men desværre på arbejde så svært at opfange den samme. Men han sender mig en mail om hvad vi kort talet om. Og han rekkomenderer at jeg skal ud til en gut her i KBH som har en hel del forstand på BB og som i begge 2 nævner at kigge på orginalen først om fejlindstillet.

@RuneCNR#53,

Tak for input, men nej har ikke stillet på noget, er jo ikke så godt til den mekaniske del når det gælder MC sjov. Men skal få kigget op på dette som jeg skriver til Emil.

Opdatering følger når jeg ved noget mer konkret, men forløbigt tusen tak til jer begge 2 smiley

• #7   26. jun 2012 Kanont.. Michael er en meget reel fyr, som ikke nødvendigvis "prakker dig noget på" bare for at sælge.
    Giv os endeligt en update når du har fået kigget på den. smiley

Og til sidst. - Velbekomme. smiley

• #8   26. jun 2012 Så lidt, lad os endelig høre hvad du kommer frem til smiley

• #9   27. jun 2012 @ Emil,

Jo han lyder til at være meget flink. Og ja han sagde lige som du skriver "han vil ikke prakke" noget på hvis nu det er en lille fejljustering som kan forbedre BB. Han synes at man skulle kigge på dette først da cykeln kun kørt næsten 43.000 km da jeg købte den og nu rundet 45.000 km

Men venter på en e-mail fra ham så skal jeg ringe op den andre gutten han rekommenderer, og tage den derfra, men serføligen skal jeg holde dette åbent og update litd endnu.

Kommentér på:
Dæmper Råd/Forspørgsel til en Solsort fra 2001!

Annonce