2.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Blinklys? Blinklys?

Hej McGalleri

Jeg undrer mig over hvordan i alverden jeg ikke kan få mine nye blinklys til at funke;)
Har lige købt dem, når jeg så kobler dem til lyser de kun, men ingen blink:(
Så sætter jeg de orginale til de blinker og tikker i relæet smiley
Men de nye de tikker heller ikke smiley

Hjælp hvad sker der ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blinklys?
  • #1   3. aug 2012 Hvis de nye blinklygter er LED kræves sammenhørende modstande eller måske et andet blinkrelæ. Grunden tl de lyser konstant kan være manglende modtand (som glødepærer har)

• #3   3. aug 2012 (link fjernet)
    smiley

• #4   4. aug 2012 Jeg har svært ved at se fordelen ved at montere led blink hvis man samtidig monterer modstande...det giver bare flere samlinger, flere fejlmuligheder og samme eller faktisk højere forbrug :-b (for den mængde strøm der går til blinkning er jo nærmest ENORM!) smiley

• #5   4. aug 2012 det er alt sammen pga. stilen, mange led blink er bare mere clean og små i looket. Især scooter guys (kun dem, da folk på mc altid får det fixet!) ser man, montere små LED, som så ikke for ordnet relæet, og når de så blinker, blinker den 300 gange i minuttet eller blinker slet ikke. smiley

• #6   4. aug 2012 Det ser nu også lidt fræk ud med LED blink, og typisk kan de smide samme lys intensitet mens de kun fylder under halvdelen fysisk smiley

• #7   4. aug 2012 Hehe, jeg er helt med på LEDerne - har det selv på begge knallerter smiley
    Det var modstandene jeg opponerede imod :o)

• #8   5. aug 2012 Henrik?
    Du siger de bruger meget strøm?
    Sådan seriøst medet strøm? De kan vel ikke dræne batteriet ?

Nu bliver jeg urolig Hehe

• #9   5. aug 2012 smiley nej nej, den har du misforstået.

Modstande + LED bruger ca den samme mængde strøm som alm 21W gløde / halogen pærer.

Hvor en LED blinker alene, ofte bruger omkring 1W

no need for worries mate

• #10   5. aug 2012 Thanks smiley så må jeg lige ha bestilt sådan et par smiley hvor mange skal man bruge ? Et relæ pr, for og bag ? Et i alt ? Eller et stk smiley

• #11   5. aug 2012 * Ét relæ elektronisk relæ, med enten 2 eller 3 ben - alt efter hvad cyklen er født med (det som jeg linker til i tråden fra T-hansen fungere perfekt)

* 4 blink - som du allerede har smiley

*Hvis du har een indikator pære, 2 stk ensrettere (som også er beskrevet i tråden)
    har du to indikatorer, burde ensretterne ikke være nødvendige

• #12   5. aug 2012 okay smiley det må jeg lige se på smiley kan man få ensrettede pærer i thansen? også? mener der er to pærer men kan ikke huske smiley har pt ikke instrumentbræt på smiley

men skal da lige bestille sådan et relæ smiley hvordan finder man det rigtige på thansen? kan ikke læse om det er elektronisk eller?

• #13   5. aug 2012 Dem jeg linkede til i den anden tråd er begge elektroniske med hhv 2 og 3 ben alt efter hvad der sidder / skal bruges på din maskine.

T-hansen har så vidt jeg ved ikke ensrettere/dioder (det er IKKE pærer / lysdioder). Men hvis du tager specifikationerne med på dem fra den anden tråd, burde de kunne finde noget lignende i enhver elektronik butik eller firma med elektronik afdeling

• #14   5. aug 2012 thanks mate smiley så bestiller jeg lige et og prøver det af smiley så må jeg hellere smide nogle billeder op

• #15   6. aug 2012 Så har jeg fået mit et relæ smiley men når jeg tilslutter dette, blinker forlygten:( og relæet begynder og blinke, smiley lyder ikke godt ven?

• #16   6. aug 2012 øhhh blinker dit forlys??? DET lyder som en stelfejl!

bum bum, og der er lige mange ben på det nye og gamle relæ?

Blinkerrelæet skal kobles til hhv plus og puls ud, hvis der er et tredje ben skal det kobles til stel. Når man så slutter kontakten til hhv højre / venstre side, så trækker men stel gennem de to lygter, gennem styrkontakten og ned til relæet = lukket system.

Hvis blinkerne ikke er koblet til en ordentlig stel, men deler den med forlygten kan den måske begynde at blinke med. I samme stil som man ser på trailere og campingvogne med dårlig stel.

• #17   6. aug 2012 Okay:( lyder avanceret smiley smiley

Der var 3 ben i hver, men de passede ikke 100p
    Så måtte lige bukke dem lidt , så de kunne gå i:) men relæet begyndte og ryge efter kort tid

• #18   6. aug 2012 Det burde det ikke være..... Normalt er det plug&play!

Og det skal IKKE ryge, så er der noget galt :-S

Når det der komprimerede røg kommer ud af elektriske komponenter, så holder de op med at virke smiley og jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan de får det ind i dem på fabrikkerne hvor de fremstiller dem...... c",)

• #19   6. aug 2012 Endnu værre, nu kan jeg ikke rigtigt få gang i maskinen smiley
    Der kommer ikke rigtigt noget strøm rundt, lygterne lyser ikke, og kan ikk tænde den smiley

Hjæælp

• #20   6. aug 2012 Det virker som om at der kun går 1 plus ind i det orginale relæ og 2 minus, kan det passe ?

• #21   6. aug 2012 de tre ben er:
    plus ind
    puls ud
    stel

jeg kan ikke på stående fod huske betegnelserne...

diagram: (link fjernet)

• #22   6. aug 2012 Okay, Hmm, men hvad kan det relæ gøre skade ?
    Siden man ikke kan få lys i lygterne eller noget smiley
    Kan det have noget og sige at blink lysene ikke var monteret da jeg satte relæet til ?

• #23   6. aug 2012 Umiddelbart burde det ikke gøre noget at blinkene ikke er monteret, medmindre en af ledningerne har været kortsluttet til stel.....

Hvis de har det, er der sikkert sprunget en sikring!

• #24   6. aug 2012 Ja det tænkte jeg også, men ingen sikringer et gået smiley

Kan jeg ha brændt noget af ?

• #25   6. aug 2012 alt er muligt! Og det med der kom røg ud af relæet er ikke et godt tegn.

Du er sikker på det er blinker relæet du har skiftet og ikke et eftermonteret arbejdsrelæ til lyset du er kommet til at skifte det med?

Hvis det går helt galt må du i gang med at måle baglæns i dit elsystem med et multimeter. Først ved lygten, så ved din styr kontakt og sidst ved sikringsboksen.
    Det er nok en god idé at alliere dig med et el diagram over din cykel, inden du går i gang. Synes det her lyder helt i skoven :-S Det burde være "a walk in the park"

• #26   7. aug 2012 Haha sygt nok smiley det kan godt være det er noget helt andet jeg har lavet smiley
    Jeg må lige se på det:) fordi har været ved at måle lidt smiley

• #27   7. aug 2012 Så er problemet løst smiley der var en sikring der var gået, men spørgsmålet er så om det var inden eller efter jeg satte denne relæ i ? Skal lige sige jeg har fået pengene tilbage på relæet.

Men hvad kan jeg gøre for at forsikre mig det ikke sker igen?

• #28   7. aug 2012 mine bedste bud må være:

Lade være med at kortslutte ledningerne og koble tingene korrekt op ift cyklens diagram

eller

Aflevere cyklen på et værksted og lade dem ordne det til en plov i timen :-b

• #29   8. aug 2012 Hehe smiley men så svært kan det da ikke være smiley Hehe

• #30   17. aug 2012 Hej Hej så prøver vi igen:)

Det er så nummer 2 relæ jeg brænder af smiley har gået igennem ledningsnettet og kan ikke finde Udaf hvad der er galt:)
    Den bliver ved med at brænde sikringer af:)

Nu bestiller jeg modstande og smider på og ser hvordan den reagerer smiley
    Der står også til blinklysene at der anbefales 25 w Modstande smiley

Men skal man sætte en modstand på pr blink?
    Eller hvordan ser det ud?

• #31   15. sep 2012 Hvis jeg Køber et relæ elektronisk led
    12,8 v hvilket er mit det orginale, og der står så på det nye jeg har kigget på står der også 1-100 w
    Kan jeg så bruge det ?

Nu har jeg monteret 2 bag blink med blinker modstande på hver blink

• #32   16. sep 2012 Hvis det er et elektronisk relæ er der ingen behov for modstande.
    1-100 W er den strøm relæet må trække. Et mekanisk/elektrisk relæ er styret af strømmen der trækkes igennem den og derfor er modstande nødvendigt

De 12,8 V er den nomerede spænding relæet er beregnet til.

• #33   16. sep 2012 Okay tak:)

Jeg har monteret 2 blink nu, med en modstand på hver blink, men de blinker stadig rigtigt hurtigt har det noget og sige jeg ikke har monteret blink på front'en ?

• #34   16. sep 2012 ikke hvis det er et rigtigt elektronisk relæ..... Der har modstanden i de enkelt blink intet at sige ift hastigheden.
    Hvad er hurtigt? mere end 1 gang i sekundet?

Har du et link til det aktuelle relæ?

Jeg købte et LED relæ i MC-nøglen, men da jeg fik det studeret nærmere var det et kombirelæ (krævede modstande eller min en alm pære i hver side!) God service fra forhandleren der tog det tilbage uden spørgsmål smiley

• #35   17. sep 2012 http://www.thansen.dk/product.asp?c=6548579005&n=1387906047&pn=-877251480
    Tænker lidt dette her smiley

Ja de blinker mere end et engang i sekundet, de blinker som om det er gået et blink, men der er jo godt nok kun koblet 2 blink til

• #36   17. sep 2012 havde du ikke købt? Jeg er forvirret.

• #37   29. sep 2012 Ja også mig,
    Jeg har ikke nogle blink på nu overhovde:)

Så har jeg købt to modstande og to led blink,
    Som jeg ville sætte på,

Sidst prøvede jeg blink uden modstande men kun med et blink relæ, men der begyndte relæet og ryge:( og ødelagde det ene blink, tror jeg,

Nu har jeg fået to nye blink, og så tør jeg ikke prøve med et relæ igen hvis det får i stykker igen smiley

Men hvis jeg bare sætter modstandene på, med standart relæ til gløde pærene så blinker det alt for hurtigt
    Og modstandene er den størrelse som er anbefalet til disse blink:)

Men men

Kan det have noget at sige jeg ikke har 4 blink på? Og kun to?

• #38   29. sep 2012 Standard relæ kræver
    2 alm blink
    eller 1 alm blink + led med modstand
    eller 2 led med modstande

Selvfølgelig til hver side!

jeg undrer mig over det kan drille SÅ meget...

• #39   29. sep 2012 Ja fordi nu har jeg et led blink og en modstand på hver side, og det blinker alt for hurtig smiley

• #40   29. sep 2012 Læs forrige indlæg, prøv mulighederne af og vend så tilbage.....

Jeg er ret sikker på svaret er i tråden mere end en gang hvis du læser den igennem smiley

• #41   30. sep 2012 Hehe thanks mate

• #42   30. sep 2012 Du skal ha alle 4 blink på for den ikke blinker hurtigt hvis jeg ikke tager meget fejl smiley

Kommentér på:
Blinklys?

Annonce