Svejsning på tank Svejsning på tank
Hej,
Jeg er helt ny i faget men er igang med et cafe racer projekt, som jer er ret begejstret for.
Ind til videre har det udelukkende bestået i at tage ting af cyklen og sætte nye dele på, så som nyt styr, skerm, baterikasse osv.
Nu går jeg så med lidt planer om at købe en meget gammel tank over ebay som jeg har udset mig. Den kunne jeg godt tænke mig at ændre lidt på, hvilket kommer til at involvere lidt cutting og svejsning.
Jeg har søgt lidt på google og set at der selvfølgelig er en del der fraråder det, da det jo kan være forbundet med en risiko.
Mit spørgsmål er dog, om der er nogle der har nogle erfaringer med det, som de vil dele med mig? eller er alle herinde enige om at det skal man holde sig fra?
Mvh
Thomas
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 252
det er selvfølgelig et lidt risikabelt indgreb i tilfælde af den ikk bliver tæt kan dryppe ned på varme dele på cyklen og antænde. plus at rystelserne kan få svejsningerne til at flække hvis det ikke er lavet ordentligt...
MVH
aug 2012
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
Hvis der er nogen der har erfaring med MIG svejsning på sådan en vil jeg meget gerne høre nogle gode råd.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Du kan sagtens mig svejse.
Men det er en Go ide at coate tanken indv før man igen fylder brændstof i
aug 2012
Følger: 1 Svar: 14
Mig og Tig tror jeg ikke kan bruges
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Håber at have slagtet evt misforståelser.
Man kan godt TIG svejse en tank. Og en sådan veludført svejsning er vel den bedste løsning. MEN det kræver at tanken er helt ren udv og indv. at der er perfekt baggas.Og at chaufføren af tiggeren er yderst kompetent med at svejse tyndplade stål.
Hvis opgaven består i at svejse en stretch eks. på tanken vil jeg til enhver tid punktsvejse denne på med co2´eren.
Altid i en så ren tank som muligt.
Prøv ALTID at sætte ild i tanken inden du begynder at svejse.. Et kosteskaft med en klud med lidt ild. og selvfølgelig er du iført høreværn og skærm... Det har aldrig sagt bum for mig. men hellere være på den sikre side
aug 2012
Følger: 1 Svar: 14
og ang. Mig/Mag så har jeg arbejde mest med rust fri og der er det ret vigtig at kende forskel på Mig og Mag
Svejsning på tank