1.155 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Thomas B
Thomas B
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38

Beklædning af sæde Beklædning af sæde

Hej MCG

Jeg er ved at lave et sæde til mit cafe projekt.

Jeg har lavet basen af sædet ud af plade metal, og har skaffet mig noget sæde skum. Næste projekt er så at lave læderbetrækket, og polstre. Da jeg har lavet bunden af metal, kan jeg jo ikke hæfte læderet fat. Er der nogen herinde der kan hjælpe mig hvilken lim jeg kan bruge og eventuel en hurtig fremgangsmåde?

Håber at høre fra jer.

mvh
Tom B

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beklædning af sæde
  • #1   28. nov 2012 du skal lave dine egne limklemmer ved at forstærke nogle tøjklemmer med en elastik. På den måde bestemmer du selv hvor stramme de skal være. Herefter strammer du læderet op(rundt om kanten ) sætter klemmerne på, og når du synes at det sidder perfekt, smører du kontaktlim på læder og stålplade.du venter 10 min. og så klasker du skidtet sammen.

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#3   28. nov 2012 FED CYKEL!!! Mikkel, Det er præcis sådan et sæde jeg gerne vil lave. Tror dog umiddelbart at jeg prøver Per's forslag først, så må vi se om limen kan holde.

Er det ikke ret besværligt at skulle nitte det fast?

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#5   1. dec 2012 Jeg har besluttet at gå popnitte vejen alligevel, tror du har ret i at limen ikke vil holde i længden.

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#7   2. dec 2012 Hej Mikkel, tak for rådet. Ved du hvor man får fat i sådan nogle? Har købt et sæt i Harald Nyborg men det var helt almindelige nitter.

Når jeg ser på dine billeder så kan jeg ikke rigtigt se hvordan du har monteret sædet. Tænker selv på at svejse et par boldte på sædet og så nogle beslag på stellet. Hvordan har du gjort det?

• #9   2. dec 2012 Hvor køber i/ får i lavet betræk til sædet?

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#11   3. dec 2012 Jeg har ikke lavet det færdigt endnu, men har købt noget kunst læder i stof 2000 som jeg vil forsøge mig med.

Skummet har jeg købt ved skum-bo i Helsingør. Det var lidt af en tur for noget skum, men det var det eneste sted jeg kunne skaffe noget ordentligt.

• #12   3. dec 2012 Er godt klar over at man kan købe kunstlæder - men var nok mere interesseret i om i får det syet hos saddelmager eller om i selv syr?

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#13   3. dec 2012 Jeg prøver selv.

Kommentér på:
Beklædning af sæde

Annonce