{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridser i lakken?
  • #1   27. apr 2013 ik noget du som amatør kan fikse selv, det er et papirtyndt lag der er på din tank fra fabrikken af

    du går igennem før du har fjernet selv de mindste ridser, der skal klarlak på igen hvis du vil ha et resultat der holder


  • Hans-Jacob S
    Hans-Jacob S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #2   27. apr 2013 Jeg giver det gerne et par lag lak og polere for dig (:
    bor lige ude for Roskilde.


  • #3   27. apr 2013 Thomas: det er meget små ridser. Har set flere muligheder og videoer på nettet. Det burde kunne lade sig gøre. Har også læst om andre her inde der har gjort det på deres mc. Men ved bare ikke hvilket produkt jeg helst skal bruge.

    Hans-Jakob S: og hvad koster det så?


  • #4   27. apr 2013 jaja, og i den perfekte verden tager ræven ikke høns..............

    men god fornøjelse, det skal nok blive godt, for du har jo set det på nettet..........


  • #5   27. apr 2013 Haha, du er sjov.

    Det bliver bedre end det er nu. En ting er reklamerne - ja de pynter nok lidt på det.
    Men folks egne erfaringer burde ikke være til at tage fejl af.


  • #6   27. apr 2013 allright, så det skal bare være "godt nok" ja der er vi jo så forskellige...

    med det mener du jo så en prof's mening kontra amatørens...........for amatøren pynter jo aldrig på noget....


  • Hans-Jacob S
    Hans-Jacob S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #7   27. apr 2013 1200 kroner med 3 lag lak og polering.

  • #8   27. apr 2013 Er lidt ligeglad med om du er prof, når du ikke rigtigt hjælper mig.
    Og hvem siger at dem jeg har hørt det fra ikke er prof? Ingen.
    Men selvfølgelig vil resultatet ikker være det samme som en omlakering.. Men det er det ikke værd.

    Okay Hans-Jakob. Vil da overveje det.


  • #9   27. apr 2013 Hej Tobias,
    Tillykke med geden smiley

    Her er en video til inspiration
    http://www.bilpleje.nu/bil-polering-guide/

    Og Thomas den halve fornøjelse er at gøre tingene selv. Så er det muligt det ikke bliver ligeså godt som en der arbejder med sagerne til hverdag.

    Og Hans-Jacob S - det koster materialer + en kold til halsen. Ellers kører vi forbi dig, når du holder med havari i regnvejr.

    Tobias - det værste der kan ske er at du skal have lakeret tanken om eller købe en anden.

    Alt skrevet med et smiley


  • #10   27. apr 2013 Hej Erik, tak tak smiley er meget glad.

    Vil da lige kigge på videoen, og tak for svaret ellers smiley


  • #11   27. apr 2013 Thomas.. Du får det til at lyde som om det er svært at fjerne små ridser i lakken... Det er altså ik raketvidenskab smiley

    Men jeg er så også selv autolakere..


  • #12   27. apr 2013 Har sgu set hvad nogle autolakører kan præstere, og er man omhyggelig kan man gøre det bedre med motip-spray.

    En måde at gøre det på, er at vandslibe hele tanken. Du skal ikke ned til farven, blot det øverste af klarlakken. Tanken skal være lige mat over det hele. Så renser/affedter du den, giver den 4-5 tynde lag klarlak og polerer den når lakken er hærdet. Resultaten kan blive ganske fint.


  • #13   27. apr 2013 Og blev det så til en CB500 eller GS500?

  • Hans-Jacob S
    Hans-Jacob S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #14   28. apr 2013 Eric H - hvad skal det betyde ?

  • #15   28. apr 2013 hehe kan godt huske i starten hvor selv den mindste lille ridse var = jordens undergang. smiley

  • #16   28. apr 2013 Hans-Jacob:
    Trådstarter anmoder om hjælp/fif til SELV at fjerne nogle mindre ridser i sin tank.

    Den første der svarer prøver at tager modet fra manden.
    Den næste (dig) vil gøre det for ham mod betaling.

    Så den ene gør sig bedre end ham og en næste vil gøre sig rigere end ham.

    Og se her kommer jeg på banen og er sjovere end jer begge smiley

    Husk nu - det skrevne ord kan let mistolkes. Så derfor endnu en smiley herfra - for sådan er det ment og skrevet.


  • #17   28. apr 2013 Mange på MCG prøver generelt at tage modet fra en og sige man skal gå til proff.. man skal bare ignorer og kæmpe og så plejer det at gå. smiley

  • #18   28. apr 2013 Tak for det smiley

    Jesper: det blev til en gs500 fra 2005 med fuldkåbe smiley var ellers tæt på at hente en cb 500 i det jyske. Men er meget tilfreds med sukien


  • Hans-Jacob S
    Hans-Jacob S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #19   28. apr 2013 Eric h - hvor meget tror du jeg tjener på mit tilbud?

  • #20   28. apr 2013 Kondolerer smiley

    Men så skal du passe meget på ved vandslibning af tanken. Klarlakken på en Suzuki i de billige rækker er meget tynd.


  • #21   28. apr 2013 Tak smiley

    Polerer den bare lidt op - kan sagtens leve med ridserne. Det skal heller ikke gøres til et stort projekt smiley


  • #22   28. apr 2013 Tobias - Tag lidt før og efter billeder smiley

    Hans-Jacob
    Jeg oplever rigtig mange herinde som tilbyder deres hjælp uden at få noget for det. At de ligesom ønsker at hjælpe andre og vise at fællesskabet omkring at være MC´ist ikke blot handler om at hilse på hinanden, men også at hjælpe hinanden.
    Når nu Tobias ønsker gode råd - så giv ham dem i stedet for at tilbyde at gøre arbejdet for ham mod betaling.
    Igennem tråden er der ligeledes flere indlæg som indikere at han sagtens selv kan gøre arbejdet, så længe han gør det rigtigt og er omhyggelig.

    Igen en smiley herfra


  • Hans-Jacob S
    Hans-Jacob S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #23   28. apr 2013 Nu var jeg jo nummer 2 som skrev (;

    I der virkelige liv har jeg heller ikke noget imod at gøre en god tjeneste for venner og fartabte motorcykelister, som der er en del af i løbet af et år her ude på køgevej.
    Som at reparere/skifte en kæde, skifte dæk, skifte cylinder osv. osv. Folk for en da lov til at have deres MC'er i vores lade, indtil de har fået deres dele. Helt uden at forvente noget til gengel.

    Men en lakering koster en del penge og en masse arbejde, og jeg giver ikke så meget af min fritid ud gratis..

    Det er altså ikke fordi jeg prøver at malke folk for penge (:


  • #24   28. apr 2013 smiley

Kommentér på:
Ridser i lakken?

Annonce