Maling af motordele {{forumTopicSubject}}
Er kommet lidt i tvivl om hvad vej jeg skal gå...
Som det ses på billedet, så er ventildæksler og siden af blokken ikke så køn som den har været engang.
Jeg havde luret på at polere det op, men det er svært at komme ordentligt til toppen af motoren, så det med at skulle pudse den op jævntligt tænder mig ikke rigtigt.
Havde også overvejet at få skidtet forkromet, men det bliver nok både dyrt og besværligt.
Sidst mulighed er at male det med noget varmebestandigt sølvspray, hvilket er det jeg lige nu hælder mest til.
Hvad synes i jeg burde gøre? (Ved godt det i sidste ende er min beslutning, men det er jo altid rart med input, argumenter for og imod.)
Det skal nævnes, at motoren pt er ude af dyret, da der er røget en ventilløfter. Så det er omkring nu der skal handles.
Jeg har bestilt nyt dæksel til koblingen, samt det på den anden side, så de bliver som nye.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.499
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
Hvis det var mig, ville jeg sende det til maleren og få det lavet i sort wrinkle.
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 165
Så er gået i gang med poler skiven, så det bliver poleret op efter bedste evne.
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 165
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 8
God sommer
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
Min erfaring med at male motor med dåsemaling, er heller ikke gode, det holder ikke i længden.
Men en autolakerer benytter den rigtige grunder, og 2 komponent maling, det holder.
Sidedæksler og topdæksler bliver ikke så varme, så autolak kan fint holde.
Maling af motordele