{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.888 visninger | Oprettet:

cafe racer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal igang med en renovering af en kawazaki z400j og kunne godt tænke mig og lave en cafe racer. men mit spørgsmål er hvordan er man dækket forsikrings mæssigt da det jo ikke er et problem og få sin mc synet. men tænker mere på forsikrig hvis uheldet skulle være ude??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cafe racer
  • #2   29. okt 2013 Det jeg mener er hvad de siger til der bliver skåret i stellet bag på for at lave det kortere, det er umildbart det jeg kan se der er en del som gør?

  • #3   29. okt 2013 Går ud fra at du tænker på ansvarsforsikring - kaskoerstatning er anden sag...

    Selv om du bygger den om med konstruktive ændringer (der ikke er godkendte) er det ikke automatisk nok til at forsikringsselskabet kan afvise en erstatning..

    Det kan de kun gøre, hvis den konstruktive ændring kan henføres som årsag til skaden - ...dvs at hvis uheldet også ville være sket selvom cyklen havde været i original stand, så skal forsikringen betale.. F.eks. at du kører ud uden at se dig for o.l. tilfælde hvor man har skylden..

    Som hovedregel, hvis den stadig bremser og styrer mindst ligeså godt som original, der ikke er lavet andre tekniske dumheder, så er du dækket...

    Men om SKAT kommer efter dig er en anden sag!


  • #4   29. okt 2013 Bare på med vinkelsliberen... Min bold'or får en omgang til vinter med skæreskiven smiley

  • #5   29. okt 2013 Okay ja det hjalp mig en del på mit spørgsmål smiley så ender det også med en skæreskive på kawazakien smiley

  • #6   29. okt 2013 Bortset fra at den teoretisk set ikke kan synes ved at skære i stellet, ja så bare klø på.... Kan du dokumentere overfor synsmanden at stellet er lige så stift som før, hvis du korter det af? Nej vel? Jeg ville noklige undersøge emnet en smule mere end blot et par friske bemærkninger her på MCG. Ja undskyld jeg er en lyseslukker, men jeg tror sgutte du får den synet, desværre.

    mvh Frank


  • #7   29. okt 2013 Teoretisk set må du godt ændre på stellet... du må bare ikke lave ændringer på den ''bærende konstruktion''.

    Der er så ikke nogen faste rammer for, hvad den bærende konstruktion er... Derfor kan du heller ikke få et klart svar smiley


  • #9   29. okt 2013 OK. Troede ikke at der var faste normer for det. Motorcykler er trods alt meget forskellige

  • #10   30. okt 2013 Ikke bærende dele, anses i Cafe racer verdenen for overflødig gods, så af med lortet smiley
    Men lav det pænt, så er der ingen der bekymrer sig om det.


  • #11   30. okt 2013 Der er mange af de gamle knallerter, som de facto bliver stærkere af at der bliver svejset en bøjle på.
    De tidstypiske (bag-)stel er jo bare 2 rør bagud, med en tyndt stykke plade på tværs, og sidstnævnte kun for at støtte en sadel på bunden..


  • #12   30. okt 2013 Hej vi kan sagtens blive enige om at sådan en fin afrunding kun kan give stellet en større stivhed eller ihvertfald uændret stivhed, men problemet er at enhver ændring på stellet skal kunne dokumenteres og det kan hr. Danmark ikke selv betale sig fra at få gjort og kun meget få synsmænd kan overtales til at godkende det.

    Og man har pligt til at oplyse synsmanden om konstruktive ændringer, da det ikke kan forventes at en synsmand kender samtlige modeller til hudløshed

    mvh Frank


  • #13   30. okt 2013 Hvis ikke der er så mange der vil godkende en caferacer, vil de så sige at langt de fleste har været (originale) da de blev synet og fik plader på og så har man lavet den om til cafe bag efter ?

  • #14   30. okt 2013 Det som er interessant her er hvad der er en konstruktiv ændring og ikke.. Normalt er alle ændringer i stellet en konstruktiv ændring. Men ift. hvor man skærer så kan de måske alligevel tillades. SKAD har f.eks. opnået en afgørelse som godtgør at afskæring er fender struts på softtail IKKE er en konstruktiv ændring. Jeg tror ikke at det vil kræve så voldsomt meget at opnå det samme ift. den klassiske cafe-racer ombygning af bagstellet - så længe man holder sig på den rigtige side af affjedringen..

    Så i mine øjne tror jeg faktisk at man vinde en sag om hvorvidt at netop det er IKKE-konstruktiv ændring


Kommentér på:
cafe racer

Annonce