1.706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

morten J
morten J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hjælp til projekt! Hjælp til projekt!

Som overskriften siger, er jeg igang med et mc projekt og er stødt på en forhindring. Projektet er at ombygge min Yamaha virago 535 til en rå bobber. Jeg er dog stødt på en lille forhindring, da jeg ikke kan finde en af de dele jeg skal bruge her til. Det drejer sig om, at jeg vil erstatte bagfjedrene med stive stenger, struts eller hvad de hedder, så mc'en kommer til at ligne og virke som en stivstellet mc, samtidig med den bliver sænket. Har set flere mc'er hvor det er gjort og synes resultatet er godt, men har dog ikke fået noget svar med hjælp til at skaffe disse fra dem. Jeg tør ikke selv give mig i kast med at lave dem, da det er ret væsentlig at de holder 100%. Håber der er nogle af jer der ved hvor jeg muligvis kan skaffe dem, det vil være til stor hjælp!
På forhånd tak gutter!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til projekt!
  • #1   1. dec 2013 Hvor du fra

• #2   1. dec 2013 Du skal bare bore 4 huller i f.eks. noget firkantrør eller hvad du nu finder "pænest". Personligt mener jeg at det er tudegrimt, og en latterligt at kalde den stivstellet bagefter. Og hvis det er et problem for dig at lave dette vil jeg (ikke for at tage modet fra dig) vove den påstand, at du nok ikke skulle give dig i kast med de store ombygninger. Det er et meget lille problem du har her, i forhold til hvad der ellers kommer hen ad vejen. Men held og lykke herfra.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #3   1. dec 2013 Arrh Tom, han spørger joh bare fordi han vil have noget der er stærkt nok.
    Jeg kan ikke hjælpe selv, desværre.

• morten J
    morten J Tilmeldt:
    aug 2013

#4   1. dec 2013 Lars: jeg er fra Jylland, 7200 Grindsted - kender du et sted hvor det kan skaffes?

Tom: Selvfølgelig bliver den ikke stivstellet af det, men den nærmer sig et udseende der minder mere om det end hvis der er støddæmpere og den skærm jeg har skåret til bliver pænest monteret hvis den bliver stivet af. Jeg er bange for at begive mig ud i at skære og bore i nogle rør eller svejse noget sammen, hvis det pludselig giver efter for vægt, fart eller tryk. Vil gerne have sådan en bærende del skal kunne holde 100%, så søger blot en bedre løsning end mit gørdetselv svar på det - de må kunne købes et sted hvor styrken er 100% iorden. Har ikke haft andre problemer hidtil og er allerede ret langt, så synes din kommentar til min kunnen indenfor ombygning af mc ikke hører hjemme - søger blot lidt hjælpende information, hvis jeg skulle være så heldig at nogen ligger inde med dette, ikke dumsmarte kommentarer!

• morten J
    morten J Tilmeldt:
    aug 2013

#5   1. dec 2013 52m0n53: Bare helt iorden, ærgeligt! - man tak! Og ligeledes tak for kommentar til Tom!

• #6   2. dec 2013 Er fra sjælland... så det er lidt langt. Hvis det var mig ville jeg lave det af rundt rør samme dimension som stellet, og så svejse ender i så de kan boltes på stel og svinger... de fleste smede/maskine fabrikker burde kunne lave det. Bare du har målet på hvor langt det skal være og monterings huller...

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #7   2. dec 2013 morten J - Det er ikke fordi jeg ikke kan (er værktøjsmager), har bare ikke noget værksted pt, til rådighed.

• #8   2. dec 2013 Er det ikke en monoaffjedring du mener?
    http://www.bikeexif.com/yamaha-virago

• #9   2. dec 2013 Nu var det bestemt ikke min hensigt at være hverken "dumsmart" eller nedladende, men blot en advarsel. Da du intet nævner om din erfaring med at bygge om, eller dine håndværksmæssige evner generelt, gik jeg ud fra at du ikke havde nogen ide om hvad du gav dig i kast med. Min fejl som jeg undskylder, men ved af erfaring, at når man løser et problem, står man ofte med tre nye : ) Men med hensyn til dit spørgsmål, tænk på en støddæmper, fjederen kan man vel ikke kalde stiv/stærk/stabil, og når den er taget af er det jo bare en tynd aksel. Så styrkemæssigt kommer du langt med rør, om så det er rundt eller firkantet. Og jeg vil tro, at alle dem du har set på, er lavet på den måde. Igen vil jeg ønske dig god vind med projektet.

• #10   2. dec 2013 Sådan ?

profilbillede
  • morten J
    morten J Tilmeldt:
    aug 2013

#11   2. dec 2013 Tak for svarene alle, det ender vidst med jeg selv må forsøge mig eller høre den lokale smed.

Per m: det er lige præcis sådan jeg mener!

• morten J
    morten J Tilmeldt:
    aug 2013

#12   2. dec 2013 per m: hvor har du fundet billedet, er det en bruger herinde eller ved du hvor de kan købes?

• #13   2. dec 2013 Hurtig Google, tror det var fra en eBay annonce..

• morten J
    morten J Tilmeldt:
    aug 2013

#14   2. dec 2013 Ved du hvad det præcise navn på dem er, det gør en søgning lidt lettere? smiley

• #16   2. dec 2013 Det bliver nok noget af det nemmeste at lave overhovedet.. Noget rør en svejser og en vinkel sliber! Der er et utal af cykler med dem på herinde og de er med garanti ikke købt færdige i nogen butik men lavet selv eller af en smed!

• #17   2. dec 2013 Det der kan din lokale smed laver for dig smiley og det uden de helt vilde omkostninger vil jeg tro.

Lav en god tegning af det, med mål osv., så får de hurtigt banket noget sammen.

• #18   2. dec 2013 Fandt også et inspirations billede her...

http://www.flickr.com/photos/10153012@N04/3633927900/

• #19   2. dec 2013 Jeg er ved det samme selv om jeg har lige købt et sænknings sæt fra en racer cykel smiley Og her er lige et billede af sådan en som du gerne ville have..

profilbillede
  • #20   2. dec 2013 Den er rigtig fed den der Per! smiley

• #21   2. dec 2013 Søg på tailraisers på dba.dk

Kommentér på:
Hjælp til projekt!

Annonce