13.653 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Spray male om vinteren, kulde påvirkning. Spray male om vinteren, kulde påvirkning.

Har lige et spørgsmål her, hvor koldt må det minimum være før man "ikke" kan spraymale ?

Dette er ikke et spørgsmål om den ideelle temperatur at male ved. men om den minimum temperatur man kan male under uden der sker underlige ting og sager, som appelsinhud, krakelering osv.

Har nogen erfaringer med at male når det er koldt ?

Mvh. M.S.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.
  • Græsplænen skal slås 375 kr.
  • Montering af skrivebord(købt fra Jysk)og hold i væggen for en spejl 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spray male om vinteren, kulde påvirkning.
  • #2   9. feb 2014 Jeg mener der skal være minimum 20 grader ellers kommer malingen ud i dråber

• #3   9. feb 2014 Jeg ville ikke male hverken med spray eller alm. sprøjte, ved de temperaturer vi har udendørs for tiden. Ca. 20 c så er du rimeligt sikker på at det ikke er derfor, hvis det går galt. Omvendt må det heller ikke være for varmt, så risikerer du at malingen tørrer før den rammer emnet, så mellem 20-25c så er du dækket ind.

• #4   9. feb 2014 Har prøvet at male med rigtig malersprøjte i 5g varme, ingen problem, bare ind i varmen lige så snart man er færdig.

• #5   9. feb 2014 Har lige malet i carporten idag med perfekt resultat, men delene og spraymalingen var også stuetemp. Og så hurtigt ind igen...

• #6   9. feb 2014 Et tip til spray, lige meget om det er koldt eller varmt, sæt dåsen i et fad med varmt vand 10-15 min. før du skal male.

• #7   9. feb 2014 Hvorfor faddet med varmt vand Tom?

• #8   9. feb 2014 Jeg ved det faktisk ikke helt, men malingen bliver, ikke varm men lun, så måske flyder det bedre. Det var et tip jeg fik engang af en gut der virkeligt vidste hvad han snakkede om, og det virker fint, har prøvet og der er forskel, så det skader ikke, alt hvad der kan hjælpe er i mine øjne værd at tage med/prøve af.

• #9   9. feb 2014 Det prøver jeg næste gang. Tak for det. smiley

• #10   9. feb 2014 Sjovt jeg lærte lige lektien idag. Skulle spraymale noget uden for i ca. 5 grader. Første lag gik fint, for der var spraydåsen stadig stuetemperatur. Men så havde jeg ladet dåsen stå ude, indtil jeg ville give andet lag, og der spyttede den helt vildt. Så ja den skal være lun, før den dur. Lidt ligesom damerne... smiley

• #11   9. feb 2014 Lyder som et godt råd, tak for det...

Men hvad så når malingen skal tørre op ? (jeg vil spraye med mat sort)

• #12   9. feb 2014 Ja, den skal være lun ved brug. Trykket fra drivmidlet falder ret voldsomt når temperaturen falder, og brug køler meget pga trykfaldet også.

• #13   19. feb 2014 Lige en update og tak for tips/råd:

der var en der sagde varmepistol ? ser ud som om han slettede det igen, nå men det virker rigtig godt, jeg varmer lige emned op så det bliver gennem lunt, og efter spray får det lige en gang til så det bliver støv tørt, super duper smiley

Spraydåserne i et lunt vand bad, virker bare rigtig godt, der er tydelig forskel om dåsen er lunken eller iskold, malingen forstøver perfekt fra en lunken spraydåse.

Så tak for alle jeres gode råd og triks smiley

Kommentér på:
Spray male om vinteren, kulde påvirkning.

Annonce